Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت بوئینگ اعلام کرد از روز جمعه یک دستگاه قابل حمل تولید کننده اشعه UV برای خنثی سازی باکتری ها و ویروس های پرواژهای این شرکت به کار گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» این روش بخشی از برنامه ضدعفونی داخل هواپیماهای این شرکت در قسمت های کابین و کنترل های آن است.

نگرانی ها از شیوع کرونا ویروس و پخش آن در پروازها، شرکت های مسافربری و سازندگان هواپیماها را بر آن داشته است تا روش های جدید برای کنترل کووید 19 در هواپیماها به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه نیاز به استفاده از الکل و دیگر ضدعفونی کننده ها را کاهش می دهد. این ضدعفونی کننده های مایع باعث آسیب رساندن به تجهیزات الکترونیکی هواپیماها می شوند.

بوئینگ در تلاش است تا این تکنولوژی را به ثبت رساند و تولید تجاری آن را آغاز کند.

برخی شرکت ها از مواد ضدعفونی کننده الکترواستاتیک استفاده می کنند که ویروس ها را از بین می برد. همچنین از اسپری های آنتی باکتریال بهره می برند که به مدت 30 روز یک پوشش محافظ بر روی تجهیزات تشکیل می دهد.

بوئینگ هم یک پوشش آنتی باکتریال را امتحان کرده است.

برچسب هاانرژی امروز بوئینگ (Boeing) کرونا کووید 19

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز بوئینگ Boeing کرونا کووید 19 آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • تم بنفش برای دکوراسیون اشرافی، نظرتان چیست؟ (عکس)