Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@02:46:17 GMT

سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیاردی بنیاد برکت در جزیره هرمز

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۱۶۵

سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیاردی بنیاد برکت در جزیره هرمز

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲۲ میلیارد ریالی این بنیاد در حوزه‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و زیربنایی جزیره هرمز خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین مدنی با اشاره به برگزاری «جشن برکت هرمز» با حضور عبدالعلی صاحب‌محمدی معاون ستاد اجرایی فرمان امام، مقامات استانی و محلی و اهالی جزیره هرمز گفت: در این جشن، 30 دست جهیزیه به ارزش 6 میلیارد ریال به زوج‎های جوان هرمزی اهدا و همچنین مرمت 70 باب مسکن ساکنان این جزیره آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: در جشن برکت هرمز همچنین اقلام مورد نیاز مراکز آموزشی فرهنگی هرمز به ارزش 15 میلیارد ریال اهدا و هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج جزیره تامین و مراسم عقد یک زوج جوان ساکن این جزیره به شکل نمادین برگزار شد.
وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در جزیره هرمز گفت: بنیاد برکت طی سه سال فعالیت در هرمز، بیش از 144 طرح اشتغال‌زایی و 98 پروژه عمرانی و زیربنایی را در این جزیره به بهره‌برداری رسانده است.
مدنی تاکید کرد: راه‌اندازی 144 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد بیش از 432 فرصت شغلی در هرمز شده است و 85 متقاضی دیگر نیز در مرحله اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی قرار دارند.‌ همچنین بیش از 17 گروه توسعه محلی و 15 صندوق پس‌انداز کسب و کار در این جزیره تشکیل شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری عنوان کرد: در همین راستا، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 222 میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی در هرمز تصریح کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.
 مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در جزیره هرمز برای سال جاری نیز توضیح داد: امسال اجرای یک‌صد طرح اشتغال‌زایی در دستور کار بنیاد قرار دارد که راه‌اندازی این یک‌صد طرح، 300 شغل را به دنبال خواهد داشت.
مدنی در خصوص طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در جزیره هرمز نیز گفت: پروژه رینگ دور جزیره را به‌عنوان یکی از پروژه‌های گردشگری در دستور کار قرار داده‌ایم که برای این پروژه تا به امروز 10 هزار متر زیرسازی و 10 هزار متر آسفات انجام و سه هزار متر پیاده‌روسازی نیز انجام شده است.
وی تاکید کرد: بخش سامان‌دهی سواحل غربی و شرقی هرمز را مد نظر قرار دادیم که در این خصوص قسمت غربی به اتمام رسیده و قسمت شرقی نیز 30 درصد آن آغاز و هم‌اکنون ادامه دارد.
مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: 10 کیلومتر از تعویض لوله‌های فرسوده شهر و توسعه شبکه آب‌رسانی هرمز به اتمام رسیده و ادامه عملیات آن در حال اجراست و همچنین توسعه شبکه فاضلاب این جزیره نیز به طول یک کیلومتر در دست اقدام است. در حوزه پسماند جزیره، فاز اول نیز در حال انجام و فاز دوم هم به‌زودی آغاز خواهد شد.
به گفته وی، در بحث روشنایی هرمز نیز حدود 2700 متر روشنایی در جزیره و همچنین 5100 متر در طول رینگ، روشنایی انجام شده است.
مدنی همچنین از تکمیل مسکن مهر، احداث سه خانه عالم، راه اندازی خانه وزنه‌برداری و کمپ ورزش‌های ساحلی به عنوان دیگر پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت در جزیره هرمز نام برد.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز یک‌هزار و 51 طرح توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 961 میلیارد ریال در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ عربستان پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را معلق کرد ۲ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۳ ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی ۴ «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق ۵ روسیه با کنار زدن عربستان دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد ۶ انتشار آگهی آزمون استخدامی کشور برای جذب ۴۵ هزار کارمند ۷ نوبخت: شرمنده مردم هستیم/ هنوز به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۳۱ مهمترین اخبار اقتصادی «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند بلاتکلیفی کارگران درباره زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه واشنگتن اگزماینر: کوته بینی سیاست خارجی آمریکا در ماجرای سازمان ملل و ایران نمود پیدا کرد یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد برکت در جزیره هرمز مدیرعامل بنیاد برکت عمرانی و زیربنایی اشتغال زایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در شست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارفرمایی و کارگری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: باید نگاه ویژه غیر از آنچه که هست به عرصه کار شکل بگیرد، همه عوامل کار اعم از کارگر، کار فرما، مجموعه بیمه‌ای و… می‌باشد.

وی با بیان اینکه نباید فقط به همایش‌ها و لوح‌ها بسنده کرد، افزود: نقش کار را باید به معنای واقعی خود نشان داد و آثار آن در عمل دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمتر کاربردی شده و دلایل مختلف دارد که شامل شناسایی نشدن گره‌ها است.

وی بیان داشت: گره‌های مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اگر لازم است مجلس، قوه قضائیه، دستگاه‌های اجرایی باید ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کارفرما نمی‌تواند به درستی حق کارگر را ادا کند، افزود: کارگران با انواع مشکلات معیشتی، مسکن، امنیت شغلی و… مواجه هستند، باید ارزش کار را در جامعه به خوبی تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید

زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد

وی یادآور شد: گاهی فقط کار برای امرار معاش است و گاهی برای آبادانی و رسالت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امروز بیشتر هدف از کار به دنبال تأمین معیشت می‌باشد که فکر غلطی در اساس نیست ولی در اسلام به کار برای آبادانی جامعه بیشتر توجه شده است.

وی اشاره به آیه قرآن کریم که در آن بیان شده ما شما را از زمین آفریدیم و شما مأمور آبادانی زمین هستید، اذعان داشت: آبادانی زمین، فقط کشاورزی نیست به معنای واقعی زمین را محل آسایش و آرامش بشر قرار دادن و تمام استعداد‌های زمین را شکوفا کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: زمین یک محل امن برای زندگی بشر باشد تا او بتواند همه استعداد‌های زمین را شکوفا بکند و زمین رونق بیابد.

وی درباره نتیجه شکوفا شدن استعداد‌های زمین اظهار داشت: آشکار شدن آیاتی از آیات پروردگار است که خداوند نشانه‌هایی در درون زمین قرار داده؛ و روح خدایی در بشر تقویت و به کمال می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کار بشر را به کمال می‌رساند، گفت: اگر نگاه به کار اینگونه بود کار فقط عرصه کارگری نیست، همه باید زمینه رساندن بشر به کمال را فراهم کنند.

وی با اشاره به روایت امیر مؤمنان علی علیه السلام، بیان داشت: برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است، کار خوب با نگاه اعتقادی، ایمانی و اسلامی باشد، کار در مقوله فرهنگ حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درباره مشکلات مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسکن ملی مسئله‌ای نیست که نادیده گرفت شود، مسئولین نیز توجیهاتی دارند، اما حرف ما این است مسائل پیچیده را نباید رها کرد و باید از مسئولین و دستگاه‌ها مطالبه کرد و با مطالبه گری شاهد حصول نتیجه می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است