Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامی به مناسبت اول شهریور بزرگداشت "ابن سینا و روز پزشک نوشت.

در متن پیام محمد شریعتمداری آمده است: سلامت جسم و روان یک جامعه از ملاک های توسعه یافتگی و پیشرفت محسوب می شود از همین رو پزشکان را باید حافظان سلامتی، خالق آسایش و ضامن آرامش جوامع دانست که هیچ مرز و محدودیتی نمی تواند آنان را از ایفای وظیفه  اصلی و حرفه ای شان که همانا خدمت رسانی به دیگران است باز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام می افزاید: سالروز ولادت دانشمند برجسته و پزشک ایرانی، «حکیم ابوعلی سینا»، فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن و قدردانی از تلاش های بی دریغ ، دلسوزانه و متعهدانه قشر فرهیخته پزشکی کشور که نقش بی بدیلی در سلامت و حیات بخشی  جامعه دارد. تاریخ، مملو از جانفشانی ها و فداکاری های طبیبانی است که در برهه های حساس و سرنوشت ساز حماسه هائی بس درخشان آفریدند. زیبائی این از خودگذشتگی ها زمانی بیشتر جلوه گر می شود که دریابیم آنان به خوبی واقف بودند جان خود را در راه حیات بخشی به همنوعان شان از دست می دهند.

شریعتمداری در ادامه نوشته است: حضور و نقش تاثیرگذار پزشکان در دوران دفاع مقدس، هرگز از اذهان تاریخ این سرزمین زدوده نخواهد شد. آنانی که پا به پای سایر همرزمان خود با قدرت ایمان، تعهد و مسئولیت برای دفاع از سلامت رزمندگان، شبانه روزی خدمت کردند و جان بر سر حرفه خود باختند. بر خود لازم می دانم یادی کنم از شهدای مدافع سلامت، این اسوه ها و اسطوره های ایثار، صبر و فداکاری. در ماه های اخیر که ویروس کرونا عرصه را بر همگان تنگ کرده و بنیان سلامت جامعه را نشانه رفته اگر حضور دلسوزانه و متعهدانه جامعه پزشکی به ویژه پزشکان حاذق و ماهر در کنترل و مهار این بیماری نبود در این شرایط غیر انسانی تحریم ها،نابرابری ها و فشارهای اقتصادی چه بسا شاهد فاجعه و مصیبتی بزرگ در این عرصه بودیم اما خوشبختانه با دستان پرتوان و عزم جزم آنان برای برون رفت از این اوضاع سخت و دردناک توانستیم بحران ایجاد شده را به خوبی مهار کنیم و حتی از بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا نیز موفق تر عمل کردیم.

وی همچنین آورده است: جامعه پزشکان ایرانی چه در داخل و خارج کشور، گنجینه ای هستند پربها و گرانبها از انسان های توانمند،خلاق،مبدع و زبده که سهم و تاثیر قابل توجهی بر پیشرفت علم و دانش پزشکی روز دنیا دارند، همگان از پرتو وجودشان بهره می برند و مایه مباهات و فخر ایرانی و ایران زمین هستند. نظام سلامت کشور اعم از سیاستگذاران،برنامه ریزان، مدیران و به طور کلی جامعه پزشکی، همواره در شرایط مختلف کوشیده اند با یکپارچگی و هم افزائی برای گسترش استانداردهای زندگی سالم و درخور شهروند ایرانی، تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار گیرند و جامعه ای سالم، بانشاط و پویا خلق کنند، بی شک مردم ایران نیز همواره قدردان زحمات این عزیزان هستند.

شریعتمداری در پایان نوشته است:‌ اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک روز پزشک، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان عزیز را در ارائه خدمات شایسته به جامعه بشری مسئلت می‌نمایم.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم