Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۳۶ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید کامل تقوی نژاد، در ارتباط اینترنتی با خبرنگاران  ضمن تبریک روز پزشک و قدردانی از زحمات مجاهدان سلامت اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران حوزه سلامت برای ارتقای نظام بهداشت و درمان در کشور موفق شدیم در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۳۶ هزار تخت در قالب طرح احداث تکمیل و توسعه تخت‌های بیمارستانی در طرح تحول سلامت به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: همچنین حدود ۱۷ هزار واحد بهداشتی که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند تعمیر شدن حدود ۱۹۲۱ پروژه از آغاز هفته دولت تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید در این پویش ابتدا در همین هفته ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی به نام ۱۶۴ شهید مدافع سلامت کار خود را آغاز خواهد کرد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و پس از آن بعد از هفته دولت تا ۱۲ فروردین سال 1400 که سال تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در طرح استفاده مطلوب مردم از خدمات بهداشتی و درمانی کشور این ۱۹۲۰ پروژه با اعتباری قریب به ۱۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار آن تامین شده و در اختیار قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه وزارت بهداشت ادامه داد:  نتیجه آزمونی که آبان ماه سال گذشته برگزار شد، اسفند ماه اعلام شد و حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای تازه‌نفس در رشته‌های مختلف جذب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر پرستار هستند.

وی تصریح کرد: به علاوه مجوز بکارگیری ۲۲۸۴ نفر را طی هفته‌های گذشته به دانشگاه‌ها اعلام کردیم و داوطلبین ثبت نام خود را انجام داده‌اند و در روزهای آتی این افراد در آزمون شرکت خواهند کرد که از طریق دانشگاه به طور مستقیم جذب آنها انجام می‌شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به وعده وزیر بهداشت در خصوص جداسازی کارانه و اضافه کاری پرستاران گفت: جداسازی کارانه و اضافه‌کاری برای پرستاران محقق شد از اسفندماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: در بخش‌های مختلف اختلافی بین نیروهای رسمی، طرحی و شرکتی از لحاظ دریافت‌ها وجود داشت که تلاش شد این اختلاف به حد اقل برسند، و اکنون وضعیت با ثبات تری دارند اما دغدغه سایر همکاران ما این بود که حقوق به هم نزدیک‌تر شود که تلاش کردیم حقوق این افراد با حقوق نیروهای پیمانی فاصله زیادی نداشته باشد.

وی افزود: اقدام دیگری که طی روزهای اخیر انجام شد و بسیار اساسی و مهم است این است که با تصویب ستاد ملی کرونا و تصویب شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی خوشبختانه برای افرادی که طی ماه‌های گذشته در مواجهه مستقیم با بیماری کرونا بودند امتیازاتی قائل شدیم و برای افرادی که در این عرصه فعالیت کردند به ازای هر ماه فعالیت ۲ امتیاز در نظر گرفتیم که سقف این امتیاز داد ۲۰ هست و در استخدام های آتی ۲۰ امتیاز برای آنها در نظر گرفته می شود.

تقوی نژاد ادامه داد: بحث پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران در دستور کار قرار گرفت و میزان مطالبات کارانه پرستاران و پزشکان از ۲۴ ماه به زیر ۱۰ ماه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در این دولت تعداد تخت های ویژه کشور دو برابر شده است گفت: اگر اقدامات خوبی در حوزه سلامت را شاهد هستیم بخش عمده‌ای به حوزه زیرساخت‌ها بر می‌گردد.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۲ مرکز زایمانی در کشور ایجاد شده و تغییرات عمده ای در اتاق‌های زایمان سنتی ایجاد شده است، به نوعی باید گفت کمتر شهری در کشور وجود دارد که این بلوک ها در آنها توسعه و بازسازی نشده باشد.

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: ۱۸۳ کلینیک ویژه در این مدت به بهره‌برداری رسیده که اقدامی جدید است. ۱۰۰ طرح اورژانس در کشور راه اندازی شده و ۹۷ مرکز بیماری‌های خاص و سرطان در کشور اضافه شده است. وی تصریح کرد: نرخ فرسودگی تخت‌های بیمارستانی از ۵۷ درصد به ۴۳ درصد رسیده است و ۹۶ بیمارستان با ظرفیت بیش از ۱۱ هزار تخت به بهره‌برداری خواهد رسید.

این خبر بروزرسانی می‌شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کلینیک تخت بیمارستانی بهره برداری خواهد رسید وزارت بهداشت گفت معاون توسعه تقوی نژاد هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

معاون وزیر کار گفت: مشهد در اصل به عنوان کلانشهر شناخته می شود، اما به سبب ظرفیت های مذهبی و گردشگری موجود در این شهر باید از آن به عنوان جهان‌شهر یاد کرد و ظرفیت‌های خدمات رسانی آن نیز باید به صورت ویژه ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی حسین رعیتی‌فرد امروز در بازدید از شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: مشهد دارای نگاه مذهبی و گردشگری است که سبب شده این شهر نقطه ای برجسته در جهان اسلام و کشور شناخته شود، بنابراین ظرفیت‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران موجود است باید به صورت ویژه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون روابط کار وزارت کار تصریح کرد: اقداماتی که توسط مدیریت شهری در حوزه خدمت رسانی به زائران و مجاوران انجام می گیرد ویژه است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به تعداد کثیری از شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی کار بسیار سختی است اما تلاش‌های زحمت‌کشان مترو مشهد سبب شده تا سهولت، اصل اول استفاده و بهره مندی در حمل و نقل عمومی مشهد باشد.

رعیتی فرد افزود: مترو مشهد پس از تهران یکی از ظرفیت های خوب در کشور است که به خوبی دغدغه استفاده از حمل و نقل عمومی را در بین مردم کاسته است.

معاون روابط کار وزارت کار ادامه داد: در بازدید صورت گرفته تلاش های مجموعه بهره برداری شهرداری مشهد در حوزه های آموزش، تعمیر و نگهداری، توسعه و بومی سازی قطعات و تکنولوژی‌های مورد نیاز کاملا مشهود بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است مترو مشهد و اقدامات آن بتواند الگویی برای سایر شهرها باشد و شهرها با استفاده از این تجارب به توسعه بیشتری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳