Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@02:27:45 GMT

برای تبیین معارف حسینی هر رسانه یک حسینیه می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۲۶۵

برای تبیین معارف حسینی هر رسانه یک حسینیه می شود

محمدیان گفت:اگر نمی شود مساجد و تکایا و حسینیه ها را فعال کرد، هر رسانه یک حسینیه می شود برای تبیین معارف حسینی، هر بنگاه خبری یک تریبون می شود برای رسانه محرم، این یعنی همه عاشقانه پای کار امام حسین(ع) ایستاده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عباس محمدیان» امروز( ۱ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: نسبت سنجی منطقی میان محرم و رسانه می توان به «عموم و خصوص مطلق» رسید با این نگاه که همه محرم «رسانه» است اما همه رسانه، محرم نیست، اما رسانه محرم را چنان فرازمندی است که می توان آن را رفیع ترین قله اطلاع رسانی دانست و حتی« ارتباطات» را هم با آن تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود:رسانه محرم کارکردی همه شمول دارد، به فراگیر ترین زبان که همان «نگاه» باشد، این حالات و صحنه آرایی ها هستند که به جای کلمه می نشینند و بدون آن که نیاز به مترجم داشته باشند «احساس» را به مخاطب منتقل می کنند، خاطرات سیاحان را در ادوار مختلف اگر باز بخوانیم در خواهیم یافت که آنان به هر دین و مذهب و فرهنگ و زبان، تحت تاثیر رسانه محرم قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: یعنی بی آن که بفهمند این مردم چه می گویند، درک کرده اند که چه حال و هوایی دارند، این مهمترین موفقیت یک رسانه است که بتواند حسی تولید کند که با احساس همگان ارتباط بگیرد، محرم این قدرت را داشته از دیر باز و دارد امروز و قطعا این ظرفیت را در فرداها، گسترش هم خواهد داد، جلوی این گسترش را هم گمان نمی کنم کسی، قدرتی، برنامه ای و حتی بیماریی بتواند سد کند.

 

محمدیان اظهارکرد: این درست که در اجرای مناسک محرمی و مراسم عاشورایی، به روزگاران گاه خلل ایجاد شده است و اخلال شبکه ای کرونا را همین امسال شاهدیم اما در عرصه و عرضه معارف محرم، هیچ خللی وارد نمی شود. کارکرد رسانه محرم برای تولید و انتقال پیام نیز هیچ بن بستی را به رسمیت نمی شناسد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: محدودیت های مناسکی و تضییقات مراسمی، راه را برای دامن گستری معرفتی باز تر می کند و همت باورمندان عاشورا، ضریب پیدا می کند برای نوخوانی مفاهیم عاشورایی، برای درک بهتر سبک زندگی حسینی، برای بازفهمی درس های نهضت حسینی، برای به سنجه کشیدن امروز به محک عاشورا، برای به خانه بردن سوغات های جان فزای مجالس حسینی.

 

وی افزود: بله، همت ها، هم افزا می شود تا کوتاهی های بالضروره مراسم را با رشید شدن معارف، جبران کنیم، غیرتی که مردمان در کار می کنند برای این امر، هم ستودنی است و هم امید بخش، ستودنی از آن رو که ملت به قاعده امت امامت دارد رفتار خود را تعریف می کند و امید بخش به این دلیل که شیوع فراگیر کرونا هم نتوانسته است تشیع را به حاشیه براند و نقطه قوت آن را که عاشورا و شهادت باوری است، تحت تاثیر کاهشی قرار دهد.

 

محمدیان گفت:به رغم دشواری ها، محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بر سبیل عقلانیت و خردورزی راه خود را به پیش می برد و به پیش می رود، این بن بست ناشناسی قطعا ثمرات روشنی خواهد داشت که سیاهی جهالت را خواهد تاراند، باری، رسانه محرم به تولید و تشییع پیام می پردازد و رسانه ها نیز حامل و توزیع کننده پیام هایی هستند که این رسانه تولید می کند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهارکرد:هم افزا شدن هم یعنی همین که ضرفیت های مدرن رسانه ای از مجازی تا حقیقی، از رسمی تا غیر رسمی پای کار محرم بیایند و دین خود را به این حقیقت بی غروب و پر فروغ ادا کنند، چنین هم می شود و غیرت پرزی رسانه نگاران در همین آغازین روز های محرم نشان می دهد که دارد اتفاقی می افتد.

 

وی ادامه داد: اتفاقی مبارک که اگر نمی شود مساجد و تکایا و حسینیه ها را فعال کرد، هر رسانه یک حسینیه می شود برای تبیین معارف حسینی، هر بنگاه خبری یک تریبون می شود برای رسانه محرم، این یعنی همه عاشقانه پای کار امام حسین(ع) ایستاده ایم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی عزاداری محرم ماه محرم رسانه رسانه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا دربی استانی کرمان را هم نباخت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان از ساعت 17:45 امروز (چهارشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس به مصاف هم رفتند که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سعید سحرخیزان در دقیقه 28 روی ارسال تورس تک گل میهمان را وارد دروازه حریف کرد تا در این فصل برای تیمش هفت گل به ثمر رسانده باشد.

فرشید باقری در دقیقه 60 روی ارسالی از نقطه کرنر موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری و ثبت گل مساوی نارنجی‌پوشان شد.

سیدرضا مهدوی قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به سجاد شهباززاده و فرشید باقری از رفسنجان و علیرضا کوشکی از گل‌گهر سیرجان کارت زرد نشان داد.

دیگر خبرها

  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس