Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@19:32:47 GMT

ترامپ: اگر پیروز شوم، ایران توافق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۲۸۰

ترامپ: اگر پیروز شوم، ایران توافق می‌کند

به گزارش جماران، پایگاه اینترنتی کاخ سفید نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جمع هوادارنش در ایالت ویرجینیا مدعی شد: ایران دوران سختی را می گذراند. جمع کل تولیدات داخلی آن ها به حدی پایین آمد که نمی توانید تصور کنید. آن ها توافق خواهند کرد. آن ها احتمالا ظرف یک هفته یا یک ماه(پس از پیروزی ام در انتخابات) توافق خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها با من تماس خواهند گرفت. خواهند گفت"ده روز طول کشید. اشتباه می‌کرد". آن‌ها منتظرند ببینند که من پیروز می شوم یا نه. اگر پیروز شوم، آن‌ها توافق می کنند.


ترامپ ادامه داد: اگر هم به دلیلی پیروز نشوم، صبر می کنند و یکی از بهترین توافق ها را از  زمان آخرین توافقی که با آن ها انجام دادیم و در آن مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار به خاطر هیچ چیز به آن ها دادیم، انجام می دهند. آن توافق حتی توافقی بلند مدت نبود. همین حالا هم  زمان آن تقریبا تمام شده است. مانند یک توافق کوتاه مدت بود. انگار یک مغازه را در یک مرکز خرید اجاره کنید. این ها کشورهایی هستند که با آن ها سر و کار دارید. به مدتی طولانی احتیاج است اما آن توافق کوتاه مدت بود.

 

 پیش از این نیز دونالد ترامپ در حضور جمعی در ایالت آریزونا با تکرار این ادعا که ایران خواستار پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا است، گفت: (اگر من پیروز شوم) در ماه اول یا زودتر به توافقی با ایران دست خواهیم یافت.

 

وی ادعا کرد: ایران بسیار مشتاق انجام دادن یک توافق است. اما من گفتم که تا پس از انتخابات صبر کنیم.
ترامپ افزود: آن ها هم می خواهند صبر کنند، چرا که فرصتی وجود دارد که اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، مانند قبل ۱۵۰ میلیارد دلار دیگر  به آنها بدهند. (توافق هسته ای) احمقانه ترین توافقی بود که تا به حال وجود داشته است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه هفته قبل نیز در حضور جمعی از هوادارانش گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، شی رئیس جمهور چین، کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه "شطرنج بازانی در سطح جهانی هستند که منتظر پیروز شدن جو بایدن در انتخابات هستند".


ترامپ اظهار کرد که بایدن قادر نخواهد بود به عنوان شریکی برابر با آن‌ها همکاری کند چرا که در بهترین سال‌هایش عملکرد خوبی نداشته است".


طبق ادعای ترامپ، تهران هم خواهان پیروزی این نامزد دموکرات در انتخابات سوم نوامبر است. 
وی گفت: اگر ما پیروز شویم  بلافاصله به توافقی با ایران دست پیدا خواهیم کرد.
ترامپ هشدار داد که بایدن هیچ تجربه ای در مذاکرات با پکن ندارد و اگر او دوباره در انتخابات پیروز نشود، چین آمریکا را تصاحب خواهد کرد.

 

ترامپ همچنین در جمعی خصوصی از هوادارانش نیز پیش از این  وعده انتخاباتی دست‌یابی به نوعی توافق قریب الوقوع با ایران را داد.

 

وی در ویدیویی که پایگاه خبری جوییش اینسایدر آن را منتشر کرد، در این باره مدعی شد: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، ظرف چهار هفته به توافق با ایران دست پیدا می کنیم.


اظهارات ترامپ در این باره در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند پیش از خروج آمریکا از برجام در این چارچوب با این کشور مذاکره کرده‌اند و تنها در صورت بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کامل به تعهداتش با این کشور مذاکراتی انجام خواهند داد.

 

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد.

 

اخبار مرتبط قهرمانپور: ترامپ و بایدن از اعتراضات آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری بهره‌برداری می‌کنند آنچه درباره «سورپرایز اکتبر» باید بدانیم+تصاویر از اظهارات تند و آتشین «میشل اوباما» تا تبلیغات 96 ساعته ترامپ در یوتیوب+ تصاویر رویدادی تاریخی: آیا این زن رئیس جمهور آمریکا می شود؟ دلسرد کردن مردم از انتخابات ریاست جمهوری!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ترامپ روابط ایران و آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات 2020 آمریکا توافق ایران و آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

برای افتتاح اجلاس مسئولان آموزش عقیدتی-سیاسی بسیج، به حسینیه عاشقان ثارالله در ستاد مرکزی سپاه رفتم. آقای محسنی، [نماینده ولی‌فقیه در بسیج تهران] گزارش داد که در ۳۶ هزار پایگاه بسیج، برای امور فکری و عقیدتی و سیاسی آموزش داده می‌شود و من در یک سخنرانی مفصل راجع به تقویت عقاید و نیز تربیت سیاسی و مفید و جهاد دائمی صحبت کردم؛ جمعیت زیادی جمع بود و پُر احساسات.

در دفتر با آقای احمد جبرئیل، [دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین]، از رهبران فلسطینی ملاقات داشتم. تحلیلی ارائه داد، از شکست [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر سابق اسرائیل]، در پیگیری صلح و توجه زیاد اسرائیلی‌ها به [آریل] شارون که او را آخرین پادشاه یهود می‌دانند و مشت آهنی او و عدم حمایت جدی جهان اسلام و اعراب از فلسطینی‌ها و خطر خسته‌شدن آنها تحت فشارهای زیاد را نجات‌دهنده [قلمداد می‌کنند]. از کنفرانس تهران گله داشت که به شعار اکتفا کرده و تصمیم اجرایی قابل توجهی نگرفته است؛ مثل تشکیل صندوق کمک و پیش‌قدمی ایران در ارائه کمک از طریق آن صندوق که پیشنهاد شد و عملی نشد. من هم گفتم مبارزه محدود به مردم داخل اراضی اشغالی شده و فلسطینی‌های بیرون و آواره با دولت‌های عربی و اسلامی، ‌شرکت ندارند و باید مبارزه را به خارج از فلسطین بکشانید. گله داشت که در پنج سال گذشته به ایران دعوت نشده است. گفتم نیازی به دعوت نیست؛ خودتان بیایید.

عصر آقای دکتر [شهاب] صدر، رئیس سابق [سازمان] نظام پزشکی آمد. از نحوه انتخابات و انحصارطلبی دوم‌ خردادی‌ها گله‌مند است و دربارۀ نامزدی در انتخابات [ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. آقای [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای اسلامی تهران] آمد. گفت، مایل است نامزد شود و می‌داند که چند میلیون از آرای آقای [سیدمحمد] خاتمی را تصاحب می‌کند؛ با توجه به شعارهای خود که روی دست آقای خاتمی می‌زند. با من مشورت کرد. گفتم، بعید است پیروز شود و دشمن برای خود درست می‌کند؛ احتمال ردشدن در شورای نگهبان هم هست. درعین‌حال برای رونق انتخابات بد نیست. گفت، اختلاف شدیدی بین دوم خردادی‌ها بروز کرده است.

آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و برای نامزدشدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. گفتم، پیروز نمی‌شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت. گفت، اگر به پنج میلیون رأی برسد، خوب است. از برخورد دوم خردادی‌ها انتقاد داشت. نام‌نویسی انتخابات شروع شد و ۶۷ نفر، من‌جمله [عبدالله] جاسبی و [محسن] سازگارا، امروز ثبت‌نام کرده‌اند. در [ناآرامی‌های دانشجویی در منطقه کابیلای] الجزایر، کشتار زیاد شده؛ از دو طرف.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901821

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت