Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و ۴ پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان مرداددر بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

رنجبر گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد، تصریح کرد: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استانافزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی وآموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از مهم‌ترین برنامه ها‌ی این پایگاه‌ها است.

رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه هابا ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنر‌های آوایی، مهارتی، نمایشی وتوسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

اودر ادامه گفت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان نیاز های ویژه اوقات فراغت دانش آموزان پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هنرستان‌ها توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین، گفت: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

وی افزود: معلم اول، خداوند باری‌تعالی است که به پیامبر اکرم (ص) علم و کتاب قرآن عطا فرمود و در قرآن (سوره جمعه) به شایستگی به عظمت مقام معلم اشاره می‌کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همچنین جایگاه والای معلمان با روایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند؛ هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده، قابل تبیین است.

وی اضافه کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌وپرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌وپرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نقش و حضور خیرین در ساخت مدارس بی‌بدیل و ارزشمند بوده و قابل تقدیر است گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

کد خبر 6090304

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!