Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@06:07:10 GMT

ارز واردات ماهی تن اختصاص نمی یابد/دپوی ماهی تن در گمرک

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۵۰۸

ارز واردات ماهی تن اختصاص نمی یابد/دپوی ماهی تن در گمرک

‍‍‍‍‍‍

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه کنسرو ماهی تن (ماهی ) را اختصاص نمی دهد که این امر منجر به افزایش قیمت و کاهش مصرف این محصول در بازار شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران امروز در نشست خبری، اظهار کرد: مشکلات عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه کمنسرو ماهی تن این صنعت را با مشکل جدی مواجه کرده است و در حال حاضر وبا کمبود ماه مواجه هستیم

وی افزود: از 105 کالایی که صنایع کنسرو کشور تولید می کنند تنها کنسرو ماهی تن با مشکل مواجه است زیرا بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات کسری ماهی تن اختصاص نمی دهد که این امر باعث افزایش قیمت ماهی تن صید شده در کشور نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر سندیکای صنایع کنسرو کشور ادامه داد: در سال گذشته از ارز ترجیحی از واردات کنسرو ماهی تن برداشته شد و ارز اختصاصی از 4 هزار و 200 به نیمایی حدود 20 هزار تومان ارتقا یافته اما در حال حاضر همان ارز نیمایی نیز اختصاص نمی یابد و محصولات وارد شده صنایع در گمرک باقی مانده است.

میررضوی گفت: براساس برآورد انجام شده قیمت تمام شده ماهی تن نیز به حدود 30 هزار تومان افزایش یافته است که ما هرگز موافق این افزایش قیمت نیستیم زیرا منجر به کاهش شدید مصرف خواهد شد و تولیدات صنایع کوچک دیگر به صرفه نخواهد بود و تعطیلی آنها را برعهده خواهد داشت.

بنابراین گزارش، لطفی یکی از تولیدکنندگان کنسرو ماهی تن نیز در این نشست، گفت: از 15 هزار تن ماهی تنی که سالانه به کشور وارد می کردیم اکنون به دلیل مشکلات عدم تخصیص ارز این رقم به 1500 تن کاهش یافته و نیاز صنایع به واردات مواد اولیه تامین نمی شود.

وی افزود: مجوز واردات ماهی تن از سازمان دامپزشکی گرفته شده اما اکنون ماهی های وارداتی در گمرک باقی مانده و به آنها دموراژ اعمال می شود.

بنابراین گزارش، بنی هاشمی دیگر تولیدکننده و عضو صنایع سنیدکای صنایع کنسرو در این نشست، گفت: سه ماه و 10 روز است که ماهی های وارداتی در گمرک بندر عباس باقی مانده و به دلیل عدم تخصیص ارز برای واردات این محصولات دو میلیارد تومان دموراژ به شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی پرداخته ایم.

وی افزود: بخشنامه بانک مرکزی به صنایع کنسرو اجازه داده بود که صنایع بتوانند تا 7 مرداد محصول خود را تامین ارز و ترخیص کنند اما به دلیل مشکلات سیستم بانکی و بروز کرونا این محصولات در گمرک مانده است و کیفیت آنها در حال از دست رفتن است.

بنابراین گزارش، زفرقندی از دیگر اعضای سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن از 15 هزار تومان به 45 هزار تومان افزایش یافته است که این امر در نهایت منجر به افزایش قیمت تمام شده محصول و کاهش مصرف تن ماهی در کشور می شود.

وی افزود: 80 درصد نیاز بازار به تن ماهی به ماهی تن از محل داخلی و تنها 20 درصد از محل واردات تامین می شود اما عدم واردات و افزایش تقاضا در بازار منجر به افزایش قیمت ماهی داخلی هم شده است.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ عربستان پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را معلق کرد ۲ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۳ «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق ۴ روسیه با کنار زدن عربستان دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد ۵ ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی ۶ نوبخت: شرمنده مردم هستیم/ هنوز به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم ۷ انتشار آگهی آزمون استخدامی کشور برای جذب ۴۵ هزار کارمند ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۳۱ مهمترین اخبار اقتصادی «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند بلاتکلیفی کارگران درباره زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه واشنگتن اگزماینر: کوته بینی سیاست خارجی آمریکا در ماجرای سازمان ملل و ایران نمود پیدا کرد یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سندیکای صنایع کنسرو کنسرو ماهی تن افزایش قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد