Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:13:32 GMT

قطع آب شُرب «حسکه» توسط ترکیه مصداق جنایت جنگی است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۶۵۶

قطع آب شُرب «حسکه» توسط ترکیه مصداق جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به صورت تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این تماس تلفنی درباره قطع آب شُرب «حسکه» توسط ترکیه با دبیرکل سازمان ملل متحد رایزنی کرد.

الجعفری ضمن محکومیت شدید اقدام ترکیه در قطع آب شرب «حسکه» اعلام کرد: سازمان ملل برای متوقف ساختن اقدام ترکیه در قطع آب شرب قریب به یک میلیون شهروند سوری در حسکه وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: این رفتار ترکیه مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت ضد بشری است.

الجعفری ضمن اشغالگر خواندن نیروهای ترکیه در خاک سوریه افزود: اشغالگران ترکیه از آب در سوریه به عنوان یک سلاح علیه غیرنظامیان بهره برداری می‌کنند. اکنون ساکنان حسکه به دلیل مخالفت با اشغالگری ترکیه توسط سران آنکارا تنبیه می‌شوند.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در جریان این تماس تلفنی تأکید کرد که مسأله قطع آب شرب به روی ساکنان حسکه هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود.

کد خبر 5005044

منبع: مهر

کلیدواژه: بشار الجعفری سوریه ترکیه استان الحسکه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی ایران عراق لبنان دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل عربستان سعودی فلسطین مکانیسم ماشه تحریم تسلیحاتی ایران روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سازمان ملل قطع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در صفحه کاربری خود در «ایکس» اعلام کرد: «جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است. بیش از ۱۰ هزار زن کشته و ۱۹ هزار زن نیز زخمی شده اند. روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند. شرایط وحشتناک است. ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده با محدودیت شدید دسترسی به آب و امکانات بهداشتی مواجه هستند.»

دیگر خبرها

  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند