Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:07:17 GMT

اهدای ۱۷۴ واحد پلاسمای هایپر ایمیون در زنجان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۸۹۵

اهدای ۱۷۴ واحد پلاسمای هایپر ایمیون در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: تاکنون ۱۲۷۷ واحد به شبکه ملی خون‌رسانی کمک شده و ۱۷۴ واحد پلاسمای هایپر ایمیون برای درمان بیماران کرونایی بنا بر درخواست مراکز درمانی ارائه شده است.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح نذر خون، اظهار کرد: این طرح از  روز عاشورا آغاز می‌شود و تا روز اربعین ادامه دارد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز انتقال خون و اهداکنندگان انجام و برنامه‌های این اداره‌کل در ایام محرم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز دائمی و همیشگی است، افزود: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا در استان و کشور مردم بیماران سرطانی، خاص، تصادفی و غیره را فراموش نکرده و با اهدای خون نیاز به خون و فرآورده‌های آن بیماران را یاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه اهدای خون و فرآورده‌های خونی محدود به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کووید - ۱۹ مردم به ‌خصوص در روز عاشورا و تاسوعا فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ایجاد ازدحام جمعیت جلوگیری کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون استان و استفاده از وسایل یک‌بار مصرف توسط کارکنان مراکز، ادامه داد: امید است امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد مشارکت خوب مردم در طرح نذر خون داشته باشیم.

اسدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های محرم شور و شعور حسینی است که مردم با ایثار و اهدای پلاسما جان دیگران را نجات دهند.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلی در تامین فرآورده‌های خوبی در استان نداریم، افزود: با توجه به اینکه این استان همچنان در شرایط هشدار قرار دارد با کاهش اهداکنندگان خون مواجه هستیم که اهداکنندگان نباید اصلا نگران باشند، زیرا پروتکل‌های بهداشتی کاملا در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

این مسئول در رابطه با اهدای پلاسما، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده بهبودیافتگان کرونایی پس از ۲۸ روز می‌توانند پلاسمای خود را به بیماران مبتلا به کرونا اهدا کنند و همه گروه‌های خونی می‌توانند پلاسمای خود را اهدا کنند، زیرا بیماران مبتلا به کرونا از همه گروه‌های خونی هستند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: این اداره‌کل برای اهدای پلاسما به بهبودیافتگان کرونایی دارای شرایط لازم اگر بیماری نیاز به پلاسما داشته باشد اعلام می‌کند و کمپین‌های خودجوش نیز در فضای مجازی بیماران بهبودیافته کرونایی را برای اهدای پلاسما تشویق می‌کنند که امر مطلوبی است.

اسدی با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ تاکنون ۱۴ هزار و ۷۶۲ واحد فرآورده خونی بین مراکز درمانی استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۷۷ واحد به شبکه ملی خون‌رسانی کمک شده و ۱۷۴  واحد پلاسما هایپرایمیون برای درمان بیماران کرونایی بنا بر درخواست مراکز درمانی  ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان انتقال خون انتقال خون استان اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری