Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس صبح امروز (شنبه اول شهریورماه) از شرکت صنایع امرسان بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت این گروه صنعتی و مشکلات آن قرار گرفتند.

گفتنی است در این بازدید نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ضمن بازدید از خطوط تولید، در جریان میزان داخلی سازی قطعات، نحوه ارائه خدمات پس از فروش و فرآیند تولید نیز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس در نشستی با مدیران شرکت صنایع امرسان، با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت لوازم خانگی تولید داخل، گفت: از آنجایی که صادرات لوازم خانگی برای کشور ارزش افزوده به همراه دارد، باید از آن حمایت کرد. این در حالی است که صادرات برخی محصولات و مواد اولیه به معنای صادرات ثروت کشور است زیرا ارزش افزوده ای برای کشور ندارد.

دهنوی افزود: بهتر است برای  تسهیل و توسعه صادرات سایت هایی در کشورهای هدف احداث شود که مونتاژ لوازم خانگی در  همان کشور  صورت گیرد در این صورت فرایند تعرفه‌گذاری مزاحمتی برای صادرات ایجاد نمی‌کند.

تامین برق واحدهای تولیدی باید در اولویت قرار گیرد

عضو هیات رئیسه مجلس پس از استماع گزارش مدیران شرکت صنایع امرسان با محسن صالحی نیا رئیس سازمان شهرک های صنعتی تماس گرفته و خواستار رفع مشکل قطعی برق در دو روز یکشنبه و سه شنبه هر هفته در شهرک عباس آباد شد. بنابراین مقرر شد جلسه ای با دستور کار رفع مشکل قطعی برق شرکت صنایع امرسان و شهرک صنعتی عباس آباد با حضور مدیرعامل توانیر، رئیس شهرک‌های صنعتی،  وزیر نیرو  و معاونان وی در هفته جاری برگزار شود.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در این تماس تلفنی، گفت: قطعی برق در دو روز طی یک هفته منجر به افزایش ضایعات و بالا رفتن هزینه تولید می شود. در حال حاضر باید تامین برق واحدهای تولیدی در اولویت قرار گیرد.

همچنین دهنوی به منظور رفع مشکل قطعی برق شهرک صنعتی عباس آباد با رضا انجم شعاع معاون وزیر نیرو نیز تماس گرفت تا تمهیدات لازم برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

دهنوی در این دیدار قول مساعد داد تا با پیگیری های جدی مسئله ترخیص ماشین آلات مورد نیاز این شرکت برای توسعه واحد تولید حل کند. شرکت صنایع امرسان درصدد راه اندازی خط تولید کولر گازی است و برای تحقق این امر باید زمینه  ترخیص ماشین آلات مورد نیاز برای  تولید انبوه تامین شود.

تامین مواد پتروشیمی، فولاد، تخصیص ارز، تامین تسهیلات و ترخیص قطعات موردنیاز مشکلات امرسان

براساس این گزارش مدیران شرکت صنایع امرسان در این نشست تامین مواد پتروشیمی، فولاد، تخصیص ارز، تامین تسهیلات و ترخیص قطعات مورد نیاز برای واردات را از جمله مشکلات این گروه صنعتی دانستند.

مدیر شرکت صنایع امرسان با اشاره به مشکل قطعی برق در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته گفت: این قطعی برق منجر شده که ناچار شویم در برخی هفته ها یک روز کاری را تعطیل کرده و خطوط تولید را جمعه ها فعال  کنیم

منبع: نماینده

کلیدواژه: صادرات لوازم خانگی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی لوازم خانگی عضو هیات رئیسه مجلس شرکت صنایع امرسان مشکل قطعی برق لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 5 میلیارد و 679 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار و برای خدمات ۱۴۵ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  یک میلیارد و ۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

   
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱۶۸ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۶۲۳ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۳۳۵ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۲۳۷ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲۰۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۹۷، ۴۰، ۲۳۷، ۱۳۱ و ۶ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۹۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۱۴۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۳۳۶ تومان بود.
   

 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!