Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@11:19:14 GMT

فیلم | گلایه مردم هیرمند از تغییر رنگ و طعم آب

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۹۰۰۶

فیلم | گلایه مردم هیرمند از تغییر رنگ و طعم آب

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مردم شهرستان مرزی ۶۵ هزار نفره هیرمند به ویژه در نقاط روستایی آن در سال‌های اخیر در ایام تابستان همواره با مشکل افت فشار و قطعی آب اما امسال تغییر رنگ و کدر شدن آب لوله‌کشی به مشکلی جدید و البته مضاعف در فصل گرما برای مردم تبدیل شده و گلایه شدید آنها را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم محلی بیان کردند: چند روزی است که آب لوله‌کشی با تغییر رنگ شدیدی مواجه شده و گویی از لوله‌های آب "شیر" بیرون می‌آید؛ دلیل این مشکل بر اساس شنیده‌ها اقدام شرکت آب و فاضلاب بوده که برای تست پمپاژ جدید از آب گل‌آلود نهر استفاده کرده و چون گل و لای در سیستم ته‌نشین شده، با اتصال پمپاژ به شبکه اصلی باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.

ورود دادستان هیرمند به معضل کیفیت آب

دادستان شهرستان هیرمند در این رابطه اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع کدورت بالا و وضعیت نامطلوب آب در شهرستان، مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان به دادستانی دعوت و شرایط موجود را به وی متذکر شدیم و مهلت داده شد تا موضوع سریعاٌ مرتفع شود.

علی اکبریان ادامه داد: در این جلسه رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هیرمند متعهد شد تا موضوع را پیگیری و با استفاده از تمام ظرفیت موجود نسبت به برطرف کردن مشکل آب شهرستان ظرف کمتر از یک هفته اقدامات لازم را انجام دهد و وی علت بروز مشکل کیفیت آب را افزایش فشار آب بدلیل راه‌اندازی یک مرکز پمپاژ جدید در شهرستان زهک اعلام کرد. اکنون نیز آبفای هیرمند به همراه تیمی از مرکز استان مشغول شست و شوی مخازن و حل موضوع هستند. همچنین به شبکه بهداشت تاکید شد تا نمونه‌برداری و تست بهداشتی آب را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به اداره آب و فاضلاب شهرستان تاکید کردیم با توجه به وضعیت نامطلوب آب و هوای منطقه کیفیت نامطلوب آب قابل پذیرش نیست و باید از تمام ظرفیت شهرستان و استان جهت برطرف کردن مشکل مردم استفاده کنند.

مهدی سرحدی، فرماندار شهرستان هیرمند هم در رابطه با این موضوع در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات لازم جهت حل مشکل گل‌آلود بودن آب شرب شهرستان  آغاز شده و به احتمال زیاد موضوع ظرف چهار روز آینده حل می‌شود.

کد خبر 542517 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان آب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور