Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان برای نخستین بار در استان خوزستان متخصصان بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از روشی نوین برای کنترل آریتمی‌های مقاوم و خطرناک بطنی استفاده کردند.

یک بیمار مبتلا به انفارکتوس قلب که دچار آریتمی‌های وخیم و مقاوم شده بود، در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با استفاده از روش درمانی نوین، به زندگی بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، این بیمار در روزهای اخیر وضعیتی وخیم و آریتمی‌های متعدد، ایست قلبی و احیا داشت و به درمان‌های معمول پاسخ نداد؛ این در حالی است که روش درمانی جدید که از سوی دکتر محمدرضا کیارسی، متخصص قلب و فلوشیپ با همکاری دکتر کامران محمودی متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، اعمال شد، نتیجه مثبت داد و در حال حاضر بیمار با حال عمومی خوب و کاملا هوشیار، آماده ترخیص از بیمارستان است.

بر اساس این گزارش، آریتمی‌های خطرناک بطنی ناشی از بیماری‌های وراثتی یا سکته‌های قلبی، یکی از علل مهم مرگ در بیماران قلبی است. در این بیماران برای پیشگیری، درمان و نیز کنترل وقوع آریتمی‌های خطرناک، روش‌های درمانی مختلف مانند رفع علت زمینه‌ای، درمان دارویی ضدآریتمی، عمل ابلیشن و نیز کاشت شوک دهنده‌های داخل قلب در مراکز پیشرفته و مجهز به سرویس‌های الکتروفیزیولوژی بالینی قلب ارائه می‌شود؛ با این حال برخی از بیماران دچار حملات متعدد و مکرر آریتمی شده که به راهکارهای درمانی فوق پاسخ نمی‌دهند یا این روش‌ها برایشان قابل استفاده نیست.

در تعداد محدودی از مراکز پیشرفته روش درمانی بلوک اعصاب سمپاتیک قلب اخیرا به طور فزاینده‌ای مورد توجه و استفاده قرار گرفته که نتایج و مقالات، گزارش‌های امیدبخش و موفقی از به‌کارگیری این روش درمانی در دنیا ارائه داده‌اند.

این روش درمانی اکنون در کشور ما تنها در چند مرکز الکتروفیزیولوژی قلب برای این نوع بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی درمان بیماری قلبی اهواز بیمارستان امام روش درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد