Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سرپرست معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: سطح محدوده بازآفرینی در محدوده استان همدان ۴۳۱۵ هکتار است.

مجید صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه محدوده بازآفرینی شهری شامل مناطق واقع در محدوده بافت تاریخی، محدوده های نابسامان درونی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های روستایی و محدوده‌هایی با کاربری ناهمگون است، افزود: مساحت محدوده بازآفرینی شهری در شهر همدان ۲۱۹۳ هکتار و پس از همدان بیشترین سطح محدوده بازآفرینی در شهر ملایر با ۸۵۴ هکتار شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۴۸۴ واحد در محدوده بازآفرینی استان همدان از تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کردند، ادامه داد: ۲۰ درصد سهمیه ابلاغی مرحله اول استان همدان در سال های ۹۸ و ۹۹، ۶۱۰ واحد مسکونی بوده که تعداد متقاضیان تسهیلات در محدوده بازآفرینی استان از ابتدای سال ۸۹ تاکنون ۹۳۰ واحد بوده که کلیه افراد متقاضی به بانک مسکن معرفی شدند.

صالحی اظهار کرد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت در ‌شهرها نیز در راستای اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری در زمینه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده در محلات در دستور کار قرار گرفته و مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند.

وی تأکید کرد: اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی راه و شهرسازی و اعطای تخفیفات در صدور پروانه ساختمانی و تراکم تشویقی از سوی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش اشتیاق مردم برای احیاء بافت های فرسوده و اجرای هر چه موفق تر طرح های بازآفرینی شهری منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوسازی بافت فرسوده استانی اقتصادی وزارت راه و شهرسازي بازآفرینی شهری محدوده بازآفرینی نوسازی و بهسازی بازآفرینی شهری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است