Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ایمیدرو، پانزدهم اسفند ماه سال ۹۱ کلنگ احداث بزرگراه لامرد پارسیان استان هرمزگان نیز به زمین زده شد و تکمیل این پروژه در زمان مربوطه به سرانجام نرسید.
اکنون پس از گذشت سالها،  عملیات اجرایی این کریدور آغاز خواهد شد، بزرگراه در حال ساخت لامرد- پارسیان - هرمزگان علاوه بر اینکه فارس را به دریا وصل می‌کند به‌ عنوان یک مسیر راهبردی ملی نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آزاد راه به طول ۴۰ کیلومتر یک از طرح های مهم ایمیدرو در حوزه زیرساخت است که وزارت راه و شهرسازی هم در اجرای مشارکتی آن مصمم است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس محل تلاقی سه استان دارای منابع نفت، گاز و معادن غنی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

 منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در ۶ کیلومتری شمال شرق شهر لامرد و در وسعتی به میزان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با اهدافی نظیر انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تأمین نیازهای داخلی بوسیله توسعه صنایع مادر، اشتغال زایی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه‌ای در محل تلاقی سه استان دارای منابع سرشار نفت و گاز و معادن (فارس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده است.

تلفیق مزیت‌های گوناگون و برقراری امنیت کامل در این نقطه از کشور باعث شده تا مسئولان دولتی برای استقرار صنایع انرژی بر در شهر لامرد بر اساس تصویب هیأت دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کنند.

این موقعیت خاص سبب شده تا امکان طراحی و اجرای صنایع مختلف و کلیدی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شود که نقش تعیین کننده‌ای در صنعتی شدن جنوب استان فارس و خلق ارزش افزوده برای کشور ایفا می‌کند.

برخی مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مجاورت با فرودگاه بین المللی لامرد و نزدیکی با فرودگاه خلیج فارس عسلویه، همجواری با پارس جنوبی و پارس شمالی (عسلویه)، واقع شدن در مسیر کریدورهای مهم‌تر ترانزیتی زمینی و هوایی کشور، برنامه ریزی برای عبور خط ریلی راه آهن از مجاورت منطقه ویژه نزدیکی به کشورهای عربی جنوبی حوزه خلیج فارس، استقرار و فعالیت گمرک مستقل،

تأمین آب، برق و گاز (ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت انتقال ۸۰۰ هزار متر مکعب در ساعت) مورد نیاز در دوران ساخت و بهره برداری متقاضیان سرمایه گذاری اخذ مجوز محیط زیست
دسترسی به بندرهای تخصصی (عسلویه ـ پارسیان)، متمرکز شدن صنایع انرژی بر کشور در جهت صرفه جویی در مصرف و هزینه انرژی امکان صدور پروانه بهره برداری برای سرمایه گذاران، مشوق‌های سرمایه گذاری و مزیت‌های گمرکی، فراهم بودن زیرساخت و بسته‌های پیشنهادی سرمایه گذاری،مجاز بودن مبادلات بازرگانی با خارج کشور بدون تشریفات خاص
معافیت کامل کالاها و تجهیزات وارداتی از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، معافیت از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده بخش از مزیت های این منطقه محسوب می شود.
کارخانه آلومینیوم (سالکو) به مساحت ۲۰۰ هکتار در سه فاز ـ تولید شمش آلومینیوم با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست، نیروگاه غدیر انرژی ـ نیروگاه سیکل ترکیبی به مساحت ۱۰۰ هکتار و با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق، شرکت پترو فرایند کرخه ـ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات از جمله واحد های مستقر در لامرد هستند.

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت راه و شهرسازی لامرد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت راه و شهرسازی لامرد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت راه و شهرسازی لامرد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان منطقه ویژه اقتصادی لامرد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد