Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت مالیاتی باید مشمول معادن بزرگی همچون گل گهر، زغالسنگ، مس باهنر، فولاد و همه ۵۰۰ معدن استان شود نه اینکه فقط مس سرچشمه رفسنجان را تیغ بزنند و در استان توزیع کنند.

حجت الاسلام "حسین جلالی" با اشاره به حضور در جلسه شورای معادن و طرح انتظارات شهرستان از حقوق معادن اظهار کرد: طبق قانون، استاندار مجاز است ۲۰ درصد از معافیت های مالیاتی را به معادن ببخشد مشروط بر اینکه نیمی از این سهم ۲۰ درصد را برای توسعه استان به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر این اساس، سهم معدن مس در این خصوص ۱۷۰ میلیارد تومان شده که ۵۰ درصد این رقم ۸۵ میلیارد تومان است که وارد کرمان شده است توضیح داد: اعتراض ما این بود آیا معافیت مالیاتی ۲۰ درصد به همه معادن تعلق می گیرد یا فقط به برخی معادن؛ دوم اینکه آیا به هرمعدنی که تعلق گرفت باید در شهر خودش یا در استان خرج شود که استاندار معتقد است این سهم در اختیار استاندار است و باید در کل استان خرج شود.

جلالی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که همه ۵۰۰ معدن استان اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی باید مشمول ۲۰ درصد معافیت قرار بگیرند و همه بودجه ها از این ۲۰ درصد معافیت، ۵۰ درصد که به خودشان می بخشند و مابقی را وارد استان می کنند، این معافیت باید شامل همه ۵۰۰ معدن شود و این پول به طور کامل در یکجا متمرکز شود که در این صورت بنا به گفته معاون عمرانی استاندار۴۰۰ میلیارد تومان می شود.

وی با بیان اینکه ما هم که حدود ۹ درصد جمعیت استان را داریم اگر ۸ درصد از ۴۰۰ میلیارد تومان تعلق بگیرد ۵۰ میلیارد توان به رفسنجان و انار اختصاص پیدا می کند، افزود: بنابرین باید سهم رفسنجان و انار را به صورت عادلانه پرداخت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: سال ۹۸ فقط معافیت به مس سرچشمه خورده و امسال هم معافیت را فقط به مس سرچشمه زدند که ۱۰۰ میلیارد تومان می شود در صورتی که معادن بزرگی همچون گل گهر، مس باهنر، زغالسنگ، فولاد، کرومیت و ...در استان داریم که همه را باید مشمول این معافیت کرده و سپس در استان تقسیم کنند نه اینکه مس رفسنجان را تیغ بزنند و در کرمان توزیع کنند؛ که ناعادلانه است.

وی تأکید کرد: اگر همه معادن مشمول این معافیت نشوند ضرر آن به همه استان می‌رسد و اگر بر اساس پیشنهاد ما اقدام شود بودجه خیلی خوبی وارد استان می شود که می توانیم بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مس سرچشمه معافیت های مالیاتی معادن اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی رفسنجان و انار میلیارد تومان مس سرچشمه ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان

به گزارش خبرنگار مهر، انگار قرار نیست وقوع حوادث منجر به فوت معدنچیان در معادن زغال‌سنگ شمال استان کرمان پایانی داشته باشد، زیرا این بار در حادثه دیگر که در معدن زغال‌سنگ هشونی شهرستان کوهبنان به وقوع پیوسته است یک کارگر ۴٠ ساله این معدن جان خود را از دست می‌دهد.

این کارگر معدن که عبدالله اسماعیلی نام دارد با ۱۸ سال سابقه کار و دارا بودن ۲ فرزند، ساکن روستای جور کوهبنان بود که متأسفانه ساعت ٩ صبح روز جمعه ١۴ اردیبهشت بر اثر حادثه‌ای دستش در نوار نقاله معدن گیر کرده و بر اثر حرکت نوار نقاله از بدنش جدا می‌شود.

پس از قطع شدن دست، این کارگر به علت خون ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

در طی چند دهه اخیر بر اثر وقوع حوادث متعدد در معادن زغال‌سنگ شمال استان کرمان ده‌ها معدنچی جان خود را از دست داده‌اند.

حوادثی که بسیاری از آنها به دلیل پایین بودن ایمنی این معادن و شرایط سخت کار در اعماق معادن زغالسنگ به وقوع پیوسته است.

کد خبر 6096677

دیگر خبرها

  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند