Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:30:00 GMT

۱۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه عشایر فارس افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۲۳۱

۱۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه عشایر فارس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بهرامی ظهر شنبه در نشست خبری فعالیت‌های اخیر امور عشایر استان فارس، گفت: با توجه به فرارسیدن هفته دولت ۶۴ پروژه زیربنایی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان در حوزه عشایر استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه‌ها ۱ هزار ۱۴۵ خانواده عشایر می‌توانند از خدمات استفاده و ۵۰۰ نفر نیز اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: عمده پروژه‌ها در حوزه آب پایدار، حفر و تعمیر چاه، راه عشایری، استخرهای ذخیره آب است.

بهرامی یادآور شد: ارتقاع شاخص‌های توسعه زندگی عشایر از جمله اولویت‌های راهبردی امور عشایر استان فارس است که در این راستا در تلاش هستیم شاخص‌های راه، بهداشت، آموزش و مسکن را ارتقاع دهیم.

وی افزود: در شاخص‌های بهداشتی از ۲۰ درصد تحت پوشش به ۳۷ درصد رسیده‌ایم که تا پایان سال جاری به ۶۰ درصد خانوار عشایر تحت پوشش مباحث بهداشتی خواهیم رسید. مدیرکل امور عشایر استان فارس ادامه داد: در بخش آب آشامیدنی از ۴۷ درصد به ۵۸ درصد رسیده‌ایم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

بهرامی تصریح کرد: در بحث مسکن مناسب نیز از ۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده‌ایم و در بحث راه‌های عشایری نیز از ۳۶ درصد به ۵۲ درصد رسیدیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه شاخص‌های عشایر از شاخص‌های روستایی کمتر است اما تمامی تلاش ما برای رفع مشکلات عشایر است و در این راستا نیز برنامه ریزی های مختلفی در خصوص اشتغال پایدار مانند آموزش‌های صنایع دستی، گردشگری و… انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: ۲۴ مرکز بوم گردی در استان فارس راه اندازی شده و ۷۵ مرکز دیگر نیز در حال ایجاد است.

کد خبر 5005242

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره امور عشایر فارس شیراز ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر مراسم عزاداری آمار کرونا شیوع کرونا هفته دولت شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار امور عشایر استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد