Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@18:09:28 GMT

مخالفت خانواده طالقانی با نام‌گذاری معبری به نام وی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۲۹۵

مخالفت خانواده طالقانی با نام‌گذاری معبری به نام وی

خانواده اعظم طالقانی در نامه‌ای به رییس شورای شهر تهران از وی خواستند مصوب شورا در خصوص نامگذاری معبری به نام وی لغو شود.

به گزارش اسکان نیوز، ۲۱ مرداد ماه امسال اعضای شورای شهر تهران دو معبر را به نام مرحوم بازرگان و اعظم طالقانی نامگذاری کردند و کوچه حافظ حدفاصل دیباجی جنوبی تا سنجابی در منطقه ۳ که کوچه محل زندگی مرحوم اعظم طالقانی بود، به نام وی تغییر نام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می‌رسد حاشیه‌هایی که برخی چهره‌های تند رو برای نام گذاری‌های شورای شهر تهران ایجاد می‌کنند خانواده طالقانی را از این نامگذاری پشیمان کرده است.

خانواده اعظم طالقانی در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران با ابراز خرسندی و ارزش گذاری به مصوبات شورای شهر که نشانگر بروز یکی از اصول حاکمیتی اسلام در نگاه آیت الله طالقانی است و با اذعان به اینکه مصوبه اخیر مبنی بر نامگذاری گذری به نام زنده یاد اعظم طالقانی نشانه حسن نیت و قدر شناسی آن مجموعه است اعلام کرد در شرایط کنونی خانواده آن مرحومه با نامگذاری فوق الذکر موافق نبوده و خواستار لغو آن است.

اعظم طالقانی، دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی که ۸ آبانماه ۹۸ درگذشت، پیش از انقلاب اسلامی و در دهه پنجاه چندین سال زندانی سیاسی در حکومت پهلوی بود و مدتی را در زندان اوین و زندان قصر گذراند.

او فرزند محمود طالقانی نخستین امام جمعه پس از انقلاب تهران و از چهره‌های مطرح انقلاب ۵۷ ایران بود. وی همچنین صاحب امتیاز انتشار مجله "پیام هاجر" که با محوریت حقوق زنان در ایران منتشر می‌شد بود.

اعظم طالقانی نخستین زنی است که نامزد پست ریاست جمهوری شده بود و در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ خود را نامزد این سمت کرد و گفته بود: برای آزمایش قانون اساسی؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که یک زن نتواند نامزد انتخابات شود". صلاحیت وی هیچگاه از سوی شورای نگهبان تأیید نشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اعظم طالقانی نامگذاری خیابان شورای شهر تهران شورای شهر تهران اعظم طالقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی