Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:07:46 GMT

«جایزه ملی ادبی مشهد» فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۴۳۳

«جایزه ملی ادبی مشهد» فراخوان داد

فراخوان «جایزه ملی ادبی مشهد» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در فراخوان این جایزه آمده است: ادبیات همواره جهان دیگری پیش روی ما می‌گذارد ، به ما فرصت کشف و شهود می‌دهد و دری باز می‌کند به سمت روشنایی؛ نام مشهد نیز در همه ایام با ادبیات پیوند خونی داشته و چه نیاز از توصیف و تمجید که بزرگی چون حکیم توس، خود گواه روشنی است بر این ادعا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

ادبیات این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد تا از کشف جهان‌های تازه لذت ببریم، ذات ادبیات است تا جهانِ دیگری پیشِ روی ما بگذارد. یکسره ما را غرق در خویش می‌کند و از درد و رنجِ جهان واقع دور می‌کند و دنیایی مُنزَه‌تر به ما می‌نمایاند.

به همین سبب با ارائه طرح جایزه ملی ادبی مشهد در پی آن هستیم تا با گردهمایی جمعی از شعرا و نویسندگان مستعد و خوش‌ذوق جوان در کنار اساتید و بزرگان حوزه ادبیات در قالب برگزاری رویدادی درخور، دوباره نام مشهد را بر سر زبان‌ها بیندازیم؛ باشد که زیر سایه این نامِ سترگ و از برکت وجود حضرت علی بن موسی رضا(ع) اوقات خوش‌تری را به این واسطه سپری کنیم و دستاوردِ بهتری به دست آوریم و  بر آنیم تا میزبان این «مهمانی بزرگ» باشیم.

جایزه ملی ادبی مشهد به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در سه بخش شعر، داستان و روایت‌نگاری و در سطح ملی برگزار می‌شود.

نشان‌های ویژه جایزه ادبی 

بخش‌های اصلی جایزه ادبی مشهد به پاس احترام و بزرگداشت شخصیت‌های ادبی این کُهن سرزمین با نشان‌های ویژه، مُزیّن به نام این بزرگان شده تا به این واسطه اَدای دِینی شده باشد به آن‌ها و نیز فرصتی ایجاد شود تا بیشتر در این باب گفت‌وگو کنیم.

نشان ویژه ملک‌الشعراء بهار: شعر کلاسیک

نشان ویژه اخوان‌ثالث: شعر نو (آزاد، نیمایی، سپید و...)

نشان ویژه توس: داستان (رمان- داستان بلند – داستان کوتاه)

نشان ویژه بیهقی: روایت‌نگاری ( ویژه شهر مشهد )

شرایط شرکت در جایزه مشهد

 تمامی کتاب‌هایی که در دو حوزه شعر ( کلاسیک و نو ) و داستان (مجموعه داستان و رمان) چاپ اول آن‌ها سال ۱۳۹۸ بوده و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور به چاپ رسیده باشند می‌توانند در این جایزه شرکت داده شوند.

جوایز هر بخش

نشان ویژه +  جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

لوح یادبود + جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

لوح یادبود + جایزه نقدی به مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

تقدیر از یک اثر منتخب در هر بخش به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

 بخش تک اثر

در این بخش آثار نباید پیش از این جایی چاپ و یا در جشنواره‌ای برگزیده شده باشند.

علاقه‌مندان در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو (آزاد ، نیمایی و سپید)، داستان کوتاه و روایت‌نگاری شرکت کنند.

روایت‌نگاری باید واقعیتی از تجربه زیسته در شهر و یا سفر به مشهد باشد که در قالب ادبی و یا تاریخی نوشته شده باشد.

 تمامی علاقه‌مندان با هر شرایط سنی می‌توانند یک نسخه از تک‌اثر منتشرنشده خود را برای این بخش ارسال کنند. شرکت‌کنندگان علاوه بر بخش روایت‌نگاری - که شرکت در آن برای همه آزاد است- فقط می‌توانند در یکی از بخش‌های جایزه شرکت کنند.

اثر برگزیده در هر بخش

نشان ویژه + جایزه نقدی به مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

تقدیر از یک اثر منتخب در هر بخش به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

شرایط جایزه ادبی در بخش منتشر شده 

_ناشرین و مولفین در بخش کتاب منتشرشده از هر کتاب سه نسخه به آدرس پستی دبیرخانه ارسال کنند

- ارسال آثار می‌تواند از طریق شخص و یا نشر صورت پذیرد اما  مسئولیت پیگیری این موضوع قطعا به عهده صاحب اثر لست.

* هر نفر فقط می‌تواند در یکی از بخش‌های جشنواره شرکت کند جز بخش روایت‌نگاری که شرکت در آن مانعی برای شرکت در بخش‌های دیگر نیست

شرایط جایزه ادبی در بخش تک اثر

شرکت کنندگان بخش تک اثر چاپ نشده در بخش شعر (حداکثر ۳ اثر ) و بخش داستان کوتاه و روایت نگاری‌، تنها یک اثر به وبگاه جایزه ادبی ارسال کنند.

 آثار حتماً در قالب word ارائه شوند؛ دبیرخانه در قبول نکردن آثار در سایر قالب‌ها دیگر مختار است.

آثار باید دارای نام باشند و شرکت‌کننده باید از نامِ حقیقی خود استفاده کند.

آثار منتشرنشده نباید پیش‌تر در کتاب، نشریه‌(رسانه مکتوب و فضای مجازی) منتشر شده باشند و یا در جایزه یا جشنواره‌ای شرکت کرده باشد.

در بخش داستان کوتاه منتشرنشده نباید کمتر از هزار و بیشتر از پنج‌هزار کلمه باشد . (فونتِ مورد نظرِ رویداد، که تمام آثار بایستی با آن فونت تایپ شوند، فونت میترا، لوتوس و یا زر ۱۴ نازک در نرم‌افزارword است)

*در بخش تک اثر منتشرنشده حق استفاده از آثار برگزیده برای سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد محفوظ  است .

گاه‌شمار رویداد ملی جایزه ادبی مشهد 

 در بخش کتاب‌های منتشر شده، علاقه‌مندان تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ می‌توانند کتاب‌های خود را ارسال کنند، همچنین در بخش آثار چاپ نشده، علاقه‌مندان تا پایان مهرماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. 

مراسم پایانی جشنواره نیز زمستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

بهزاد چوپانکاره، مدیر برگزاری جایزه ادبی، حسین لعل بذری دبیر جایزه ادبی، جواد گنجعلی دبیر بخش شعر، فرهاد بردبار دبیر بخش داستان و احسان عبدی‌پور دبیر بخش روایت‌نگاری هستند. اسامی داوران هر بخش هم متعاقبا اعلام خواهد شد.

آدرس دبیرخانه: مشهد .انتهای خیابان دکتر بهشتی .خانه هنرمندان شهرداری مشهد، شماره تماس : ۳۸۴۱۳۹۰۰-۰۵۱

کد پستی : ۹۱۷۵۶۹۳۵۱۵

وبگاه: www.artmashhadevent.ir

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه نقدی به مبلغ داستان کوتاه ۰۰۰ ۰۰۰ ریال روایت نگاری علاقه مندان جایزه ادبی ارسال کنند بخش تک اثر شرکت کنند نشان ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»