Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های پاکستان امروز (شنبه) با انتشار اطلاعیه وزارت امور خارجه این کشور، گزارش دادند: دولت اسلام‌آباد تشدید تحریم‌ها علیه عناصر تروریستی طالبان، شبکه حقانی، القاعده، داعش و جنبش طالبان پاکستان موسوم به تی تی پی را مطابق ۲۱ قطعنامه کمیته تحریم شورای امنیت انجام داد.

براساس این گزارش، تحریم‌های جدید پاکستان شامل ۸۸ تروریست وابسته به گروه‌های مذکور و سایر سازمان‌های غیرقانونی می‌شود که در آن دارایی‌های این افراد ضبط و تمامی تراکنش‌های مالی آنان نیز شناسایی و فوری مسدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت پاکستان همچنین ورود تروریست‌های تحت تحریم به داخل این کشور و یا ترانزیت، تامین نیازهای تسلیحاتی و همدستی با آنان برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی را نیز ممنوع اعلام کرد.

طبق این گزارش، در فهرست تحریم‌های پاکستان نام نورمحمد علی سرکرده گروه جنبش طالبان موسوم به تی تی پی، عناصر عضو لشکر جهنگوی، لشکر طیبه، جیش محمد، جماعت الاحرار، سرکرده‌های داعش در عراق، روسیه و افغانستان و سرکرده‌های شبکه حقانی از جمله نصرالدین حقانی، محمد سلیم حقانی و سراج الدین حقانی نیز به چشم می‌خورد.

اواخر تیرماه امسال نیز سرکرده گروه تروریستی جنبش طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) در فهرست تحریم‌های کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت؛ اقدامی که دولت اسلام‌آباد از آن استقبال کرد.

کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته نیز «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» مستقر در پاکستان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. 

برچسب‌ها پاکستان تحریم گروه تروریستی داعش شورای امنیت سازمان ملل القاعده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تحریم گروه تروریستی داعش شورای امنیت سازمان ملل القاعده پاکستان تحریم گروه تروریستی داعش شورای امنیت سازمان ملل القاعده شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید