Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:12:44 GMT

۱۲ اسیر طرفین درگیر در جنگ یمن مبادله شدند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۶۰۳

۱۲ اسیر طرفین درگیر در جنگ یمن مبادله شدند

به گزارش ایرنا، شبکه عربی ۲۱ امروز (شنبه) به نقل از رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از پایان یافتن روند مبادله اسیر با نیروهای وابسته به رئیس جمهور فراری یمن در دومین توافق در کمتر از یک ماه خبر دادند.  

"عبدالقادر مرتضی" در این باره اظهار داشت: روز گذشته (جمعه)، هشت اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از جبهه مارب (شرق کشور) آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه روند مبادله اسرا با نیروهای وابسته به رئیس جمهور فراری یمن از طریق تفاهم محلی انجام شده، به تعداد اسیران آزاد شده طرف مقابل اشاره نکرد. 

در همین حال گردش اطلاعات حاکی از آن است که روند مبادله شامل آزادی هشت اسیر حوثی در ازای ۴ اسیر نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن بوده است. 

بر اساس اطلاعات انتشار یافته  که عربی ۲۱  نتوانست صحت آن را تایید کند، این مبادله اسرا در شهرستان ماهلیه در جنوب استان مأرب که شاهد نبردهای شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای وابسته به دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن است، انجام شده است.  

به طور معمول در ماههای گذشته بدون  اظهار نظر از سوی نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن و از طریق میانجیگری محلی،  چندین اسیر بین دو طرف تبادل شده‌اند. 

در ابتدای ماه جاری، انصارالله از تبادل ۱۳ اسیر خود با نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن در استان تعز در جنوب غربی کشور خبر داد. 

در ژوئیه گذشته نیز جنبش انصارالله از مبادله ۱۸ اسیر از نیروهای خود طی سه مرحله در جبهه‌های شبوة و مأرب در جنوب و شمال شرقی یمن خبر داده بود.  

گفته می‌شود طی ماه‌های گذشته چندین تبادل اسیر بین دو طرف بدون هیچ گونه اظهارنظری از سوی طرفین به میانجیگری عناصر محلی انجام شده است.  

پیشتر، انصارالله یمن در ژانویه سال ۲۰۲۰ فاش کرد که در راستای اجرای توافق نامه مبادله اسرا بین دو طرف ۶ زندانی سعودی را به کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده است.  

چند روز بعد نیز عملیات تبادل  ۱۵ اسیر بین انصارالله و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن در جبهه‌های ساحل غربی و الضالع در جنوب کشور انجام شد.  

خاطر نشان می شود که دولت نجات ملی یمن در ۱۱ فروردین ماه امسال اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت مستعفی، توافق شد که یکهزار و ۴۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شوند.

دور جدید مذاکرات میان دولت مستعفی و فراری یمن و انصارالله ۲۳ ماه مارس ( ۴ فروردین ماه) در امان اردن برگزار شد.

پیش از ان نیز سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی ۱۶ فوریه سال جاری میلادی (۲۷ بهمن  ) در پایان سومین نشست کمیته تبادل اسیران میان انصار الله و دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دو طرف برای یک برنامه مفصل در خصوص مبادله اسیران به توافق رسیدند.

مبادله اسیران یکی از موضوعات اساسی در گفت و گوهای یمنی - یمنی است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

کمیته ملی امور اسیران یمن پرونده اسیران را یک پرونده انسانی می دانند و در تلاش برای حل آن است.

در مقابل ائتلاف سعودی با وجود تفاهم های به عمل آمده در اغلب موضوعات مربوط به تبادل اسرا در توافقنامه سوئد، در مسیر حل این پرونده سنگ اندازی می کند.

برچسب‌ها جنگ یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی جنگ یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی نیروهای وابسته انجام شده دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌منظور گسترش همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف بهره‌‏مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حوزه‌های علم و فناوری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت لبنیات کالبر اراک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، کارآفرینی و اشتغال با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو سازمان، در دفتر مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری‌های پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی دانشگاه و شرکت، آموزش، مهارت‌آموزی و پرورش نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

مرتضی قاسمی افزود: انجام امور مطالعاتی در رابطه با فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته، مشارکت و همکاری در توسعه و تدوین دانش فنی تولید محصولات غذایی، مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، مشارکت و همکاری در زمینه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی موردنیاز طرفین با تأکید بر عارضه‌یابی زنجیره توسعه و تکوین محصول و شبکه‌سازی هوشمند با بهره‌گیری از امکانات طرفین و جذب سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی و جلب مشارکت صنعتگران حوزه صنایع غذایی و فعالان اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌‏های مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی، همکاری در زمینه حمایت از دانشجویان درراستای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و کارآموزی طرح پویش، همکاری و تعامل در اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، تعامل طرفین به‌منظور حمایت و هدایت موثر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی موردنیاز طرفین، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی موردنیاز برای توانمندسازی مدیران و کارکنان دانشگاه و شرکت براساس ضوابط و مقررات طرفین با صدور گواهینامه‌های معتبر، مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری بازدید‌های علمی و تور‌های تخصصی و صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی و همچنین امکان بازدید مدیران و کارکنان شرکت از توانمندی‏‌های دانشگاه، همکاری دوجانبه درباره حوزه‌های تخصصی مرتبط را از مهم‌ترین موضوعات تفاهم‌نامه برشمرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: طراحی، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌‌ها، همایش‌ها، سمینار‌های داخلی و بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها علمی مرتبط با صنایع غذایی و فرآورده‌های لبنی به صورت مشترک، دعوت استادان خبره داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف برای دانش‌افزایی متخصصین طرفین، مشارکت و همکاری در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و سرا‌های نوآوری با انتفاع طرفین (مطابق تبصره ۲ ماده ۲)، استفاده از توان علمی اعضای هیأت علمی و متخصصان طرفین، به کارگیری امکانات تحقیقاتی و پژوهشی طرفین جهت انجام پروژه‌های پژوهشی، تدوین و انتشار کتاب و مقالات، استفاده متقابل از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی به‌خصوص برای آموزش دانشجویان و سایر زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی ـ تحقیقاتی و کاربردی که در آینده برحسب صلاحدید امکان آن فراهم شود، از دیگر موارد توافق طرفین است.

این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده و در ۳۹ بند و ۷ تبصره به امضای مرتضی قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و عباس داودآبادی مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت