Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استات‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: موازی‌کاری‌ها و نبود همگرایی بین مسئولان یکی از معضلات گیلان است که اثرات منفی با خود به‌همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فرماندار، بخشداران و شهرداران بخش‌های تابعه شهرستان رشت با وی به‌مناسبت آغاز هفته دولت ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم تابع راه آنان باشیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی در شرایطی انجام شده که با فشارهای ضد انقلاب‌‌ها، تحریم‌ها و حتی ویرانگری 57 ساله رژیم پهلوی روبه‌رو بوده‌ایم تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته، خدمات و فعالیت‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ارائه شده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته حتی قابل مقایسه با خدمات یک‌ قرن اخیر نیست خاطرنشان کرد: در خدمات‌رسانی‌ها باید قضاوت عادلانه داشته باشیم و از مسئولان انتظار داریم که نظارت‌ بر بخش‌های مختلف جامعه را تشدید کنند.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در گیلان از ترویج تک‌فرزندی خانواده‌ها/ والدین برای تربیت کودکان مطالعه داشته باشندنماینده ولی‌فقیه در گیلان: "مرگ بر آمریکا" در اعماق جان ملت ایران ریشه داردنماینده ولی‌فقیه در گیلان: ایران ‌با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در برابر ‌شرق و غرب ایستادگی کرده است

امام جمعه رشت به افزایش مطالبات مردم و لزوم پیگیری آن اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم آن دسته از مسئولان خدمتگزار خدمات بسیاری ارائه دادند که جای تقدیر دارد و تلاش مدیران جامعه اسلامی و حضور میدانی آنان مایه مباهات است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان برخی مشکلات را نیز ناشی از مدیریت‌های خرد و کلان اجتماعی دانست و اظهار داشت: مسئولان وعده‌های طولانی و گسترده به مردم ندهند.

وی با اشاره اینکه باید از تلاش مسئولان گذشته قدردانی شود و آیندگان نیز از تلاش مسئولان امروز قدردانی می‌کنند گفت: امروز موضوع پسماند، محیط زیست و برطرف کردن آلودگی‌ رودخانه‌های شهر از جمله اولویت‌های شهرستان رشت محسوب می‌شود و رفع مشکلات آن‌ها ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به ضرورت مردم‌داری توسط مسئولان اشاره کرد و افزود: مردم‌داری آسان نیست ولی اگر مسئولی کارآمد و توانا نباشند مردم این ناکارآمدی را پای همه مسئولان می‌گذارند زیرا مطالبات مردم زیاد شده و انتظار پاسخگویی از مسئولان دارند.

آیت‌الله فلاحتی به معضل دپوی روزانه 750 تن زباله شهر رشت در منطقه سراوان اشاره کرد و بیان داشت: در اجرای پروژه‌ها باید به اصل افق‌نگری توجه شود و عدم توجه به این اصل ضعف است لذا باید ضعف‌ها را جبران کرد و پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان که ثانیه‌ای 3 لیتر تصفیه شیرابه برای آن پیش‌بینی شده کم است و باید 12 لیتر بر ثانیه باشد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به ضرورت همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی امور مردم تاکید کرد و بیان داشت: موازی‌کاری‌ها و نبود همگرایی بین مسئولان یکی از معضلات کشور و استان گیلان است و این موازی‌کاری اثرات منفی با خود به‌همراه دارد.

وی با بیان اینکه از توانایی سرمایه‌گذاران برای زیباسازی شهر استفاده شود خاطرنشان کرد: اراده قوی، همگرایی، افق‌نگری و همفکری در یک مسیر واحد باید همیشه مدنظر باشد و در پیشبرد امور نیز تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به مشکلات کانال‌های آبیاری کشاوزی اشاره کرد و افزود: بتنی کردن کانال‌های آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی می شود و این از اولویت‌های شهرستان رشت است و انتظار داریم مسئولان فکری به حال آن کنند.

فرماندار شهرستان رشت نیز در نشست از افتتاح 175 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی هفته دولت در رشت خبر داد و اظهار داشت: هزار و 346 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه 54 پروژه با سرمایه گذاری هزار و 246 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود افزود: در حوزه تامین اعتبارات پروژه‌ها در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 300 درصد رشد داشتیم و پروژه‌های دولتی نیز با اعتبار 100 میلیارد تومان هفته دولت در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... ادغام های جنجالی در وزارت جهادکشاورزی/ معاون وزیر: موازی‌کاری‌ها حذف و آبخیزداری تقویت می‌شود استاندار چهارمحال و بختیاری: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از موازی‌کاری پرهیز کرد از گوشه و کنار آذربایجان ‌غربی|موازی‌کاری فرایند سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ادغام های جنجالی در وزارت جهادکشاورزی/ معاون وزیر: موازی‌کاری‌ها حذف و آبخیزداری تقویت می‌شود استاندار چهارمحال و بختیاری: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از موازی‌کاری پرهیز کرد از گوشه و کنار آذربایجان ‌غربی|موازی‌کاری فرایند سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ استانداری البرز هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوهای کرجی را تقبل کرد ۲ فرمانده هوانیروز ارتش: اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان مستقر شد / هوانیروز ارتش به رفع محرومیت ورود کرد ۳ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۴ احتمال ریزش غار یخی کوهرنگ; گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی خودداری کنند ۵ ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است ۶ پیگیری تسنیم| ورود نماینده مجلس برای رفع مشکل کمبود کپسول گاز در شهرهای شرق سیستان‌ و بلوچستان ۷ گزارش ویدئویی| چرایی اهمیت مسجد در دنیای امروز/ نقش راهبردی مساجد در تحکیم بنیان جامعه دینی و رشد فضایل اخلاقی ۸ اختصاصی| آلودگی ‌کارخانه "سرب و روی" تایید نشد / واگذار‌ی مدیریت پسماند روی به" قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌" + فیلم مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات به لنج صیادان ایرانی/ لنج در آب‌های بین‌المللی بود/ ‌اماراتی‌ها ‌محل اصابت گلوله‌ها را بتونه‌کاری ‌کردند‌‌ کشف یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی زمینی سپاه در سراوان گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از صحنه‌های تلخ محله رودخانه بازار قزوین / استعمال دخانیات در روز روشن‌ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار تسنیم چرا اروپایی‌ها با پیشنهاد آمریکا برای فعال‌شدن مکانیسم ماشه مخالف‌اند؟/ گفتگوی تسنیم با حمیدرضا آصفی روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند غریب‌آبادی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به تهران می‌آید/گروسی: دوشنبه به ایران می‌روم امروز در شورای عالی بورس چه گذشت؟ ۴ تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در گیلان دستگاه های اجرایی موازی کاری ها سرمایه گذاری شهرستان رشت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است

به گزارش «تابناک»، بیژن نوباوه وطن -نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتبارات فرهنگی گفت: کشور از سال‌های اول انقلاب در بودجه‌نویسی نگاه بایسته‌ای به حوزه فرهنگ نداشته است. مسئله روز از جمله اقتصاد بر حوزه فرهنگی سایه انداخته و باعث شده بودجه فرهنگی تقریباً نصف شاخص بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا هفت درصد است که این بودجه در کشور آمریکا هفت درصد به صورت آشکار و ۱۱ درصد به‌صورت پنهان است، اما در کشور ما در گذشته سه درصد و اکنون ۵/۲ درصد است؛ این نشان از نقص بسیاری جدی بودجه‌نویسی حوزه فرهنگ در کشور دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به بودجه فرهنگی را خطری برای فرهنگ کشور تلقی کرد و گفت: تقریباً همه دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی کشور کم‌توجهی دارند و اساساً بودجه فرهنگی کفاف نیازهای توسعه فرهنگی کشور را نمی‌دهد؛ با ادامه این روند ما در حوزه فرهنگ و هنر و دین دچار مشکل خواهیم شد.

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی کشور / دستگاه‌های فرهنگی سازماندهی مجدد می‌خواهند 

نوباوه بیان کرد: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهادها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه‌ بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: همه‌ مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهادها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

امیدواری برای افزایش عملیاتی ۲۵ درصد سهم فرهنگ در بودجه و انتقاد از موازی‌کاری

نوباوه وطن بودجه فرهنگی ۱۴۰۳ را امیدوارکننده دانست و گفت: با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، امید داریم که بتوانیم افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ در بودجه را عملیاتی کنیم و شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی کشور باشیم.

وی در پایان مسئله موازی‌کاری در هزینه‌کرد بودجه فرهنگی را یک مشکل بزرگ در کشور دانست و اظهار کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند