Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:30:53 GMT

حاجی میرزایی: ۵۰۰ واحد مسکونی به فرهنگیان داده می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۱۲۳۶

حاجی میرزایی: ۵۰۰ واحد مسکونی به فرهنگیان داده می شود

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: بخشی از تامین معیشت فرهنگیان به تامین مسکن و برخی دیگر به افزایش حقوق آنها باز می گردد، از این رو پس از تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در یک فراخوان از شاغلان و بازنشستگان فرهنگی برای ثبت نام مسکن دعوت شد که ۳۲۰ هزار نفر در این فراخوان ثبت نام کردند که از این میان ۷۵ هزار نفر از نظر مقررات راه و شهرسازی واجد شرایط بودند که پیش تر از امکانات و تسهیلات مسکن و زمین بهره مند نشده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش که روز شنبه به مناسبت هفته دولت در رادیو گفت و گو سخن می گفتخاطرنشان کرد: در تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی قرار شد آموزش و پرورش زمین های خود در سراسر کشور را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا با رایگان شدن زمین، هزینه ساخت مسکن پایین آید. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی هم از منابع طبیعی دارای مجوز ساخت ، زمین برای ساخت منازل فرهنگیان تامین کند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: پس از تامین زمین نزدیک به ۲۰ هزار واحد ساختمانی به فرهنگیان واگذار شده و قرار است که تا پایان امسال ۵۰۰ واحد مسکونی آماده و تحویل داده شود.

افزایش ۶۵ درصدی حقوق معلمان

وی در ادامه به افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹ اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه رتبه بندی مصوب هیات وزیران معلمان و شاغلان حوزه آموزش در وزارت آموزش و پرورش متناسب با صلاحیت های عمومی، حرفه ای و اختصاصی در رتبه های یک تا پنج قرار می گیرند و متناسب با رتبه خود از مزایا بهره مند می شود.

وزیر با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان از مهرماه سال ۹۸ اجرایی شد، ادامه داد: با تصویب طرح رتبه بندی در هیات وزیران در اسفند سال ۹۸ بخش اداری آموزش و پرورش مشمول ۵۰ درصد افزایش حقوق شدند و در بخش آموزشی هم این تعادل برقرار شد، درنتیجه تمامی معلمان ۵۰ درصد افزایش حقوق مشترک پیدا کردند.

حاجی میرزایی یادآورشد: یک فوق العاده تخصصی هم وجود دارد که مشاغل اداری و سایر دستگاه های اجرایی از آن برخوردار شدند، اما این فوق العاده شامل مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش نشد، از این رو آموزش و پرورش این فوق العاده را هم از خرداد ۹۹ در احکام معلمان عملیاتی کرد و مجددا معلمان متناسب با امتیازات مشخص شده در رتبه های یک تا پنج قرار گرفتند.

وی به گلایه فرهنگیان درباره مطرح شدن افزایش حقوق آنها در رسانه ها اشاره کرد و گفت: پس از اعلام خبر افزایش حقوق فرهنگیان معمولا عده ای می گویند که حقوق شاغلان بقیه دستگاه‌ها هم اضافه می‌شود اما خیلی رسانه‌ای نمی‌شود و نباید حقوق فرهنگیان نیز اعلام شود،ولی چون این موضوع به عنوان مطالبه فرهنگیان همیشه از سوی خبرنگاران پرسیده می شود و اگر پاسخی دریافت نکنند موجی بر مبنای خلف وعده راه می افتد، از این رو ما ناگزیر به پاسخ دهی و اعلان موضوع هستیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی دانش آموزان آموزش و پرورش راه و شهرسازی حاجی میرزایی افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود

دریافت 23 MB کد خبر 6092578

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش