Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیست بلند ۳۵ کشوری که آمریکا در آن‌ها از تروریسم حمایت کرده، بدین شرح است: «افغانستان، آلبانی، آرژانتین، برزیل، کامبوج، شیلی، چین، کلمبیا، کوبا، ال‌سالوادور، فرانسه، غنا، یونان، گواتمالا و...

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_امید فعال؛ بنگاه خبر پراکنی بریتانیا BBC طی گزارشی نوشت: سی.ان.ان مدعی شد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد ایران به اعضای گروه طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در افغانستان پاداش داده است و یکی از دلایل حمله به شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به رابطه ایران و گروه طالبان مرتبط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این رسانه، نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا مسیر پرداخت این پول‌ها را در شش حمله که نیرو‌های شورشی تنها در سال گذشته انجام داده، بررسی کرده‌اند که حمله بسیار پیچیده گروه طالبان بر پایگاه نیرو‌های آمریکایی در بگرام نیز شامل آن است.
در ادامه این گزارش آمده که که علیرغم تآیید اینکه روابط ایران و حقانی، منافع آمریکا را تهدید می‌کند، مقام‌های شورای امنیت آمریکا توصیه کردند که دولت نباید اقدام‌های مشخصی درباره شبکه حقانی و ایران انجام دهد.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که شبکه حقانی در سال ۱۹۸۰ به کمک مالی ایالات متحده آمریکا و برای راه اندازی عملیات‌ها و حملات چریکی علیه نیرو‌های ارتش سرخ در افغانستان ایجاد شده است.  
سعید خطیب زاده، سخنگوی جدید وزارت امورخارجه ایران پیرامون اظهارات مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود «ایران هنوز هم به طالبان اسلحه می‌دهد» را رد کرده و آن را «اتهامات بی‌اساس» خوانده است.   بایدن: طالبان، دیگر دشمن آمریکا نیست 
یادمان نمی‌رود که آمریکا نخستین کشوری بود که پس از سال‌ها حضور نظامی در افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان، رسما اعلام کرد که طالبان، دیگر دشمن آمریکا نیست و جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با مجله نیوزویک ۲۰۱۴ گفت: تاکنون هیچ اظهارنظری از رئیس‌جمهور آمریکا دیده نشده که گفته باشد شبه نظامیان طالبان دشمن ما هستند، چون منافع آمریکا را تهدید نمی‌کنند؛ به این ترتیب، از این گروه تروریستی، اتهام زدایی کرد و زمینه تبریه و تطهیر آن را فراهم آورد.
این اتهام آمریکایی‌ها در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده در عرصه جهانی بار‌ها به حمایت آشکار و پنهان از گروه‌های تروریستی پرداخته است؛ مقامات آمریکایی و البته کارشناسان بین‌المللی اذعان دارند که گروه تروریستی داعش، دست‌پروده آمریکا در منطقه خاورمیانه است. «طالب ابراهیم»، معاون مدیر مرکز مطالعات راهبردی دمشق گفت: صد در صد اطمینان دارم که در دوران زندانی بودن ابوبکر البغدادی نزد آمریکایی‌ها در عراق، سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی ای) با وی ارتباط برقرار کرده و او را برای کارکردن در سی آی‌ای مأمور کرده است.
«ابوبکر البغدادی» سرکرده دولت اسلامی در عراق و شام ملقب به «داعش» توسط نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۴ دستگیر شد و در زندان ارودگاه بوکا تحت بازداشت قرار گرفت، اما در سال ۲۰۰۹ در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آزاد شد.   ابوبکر بغدادی با نام اصلی ابراهیم عواد ابراهیم البدری القریشی
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، باراک اوباما و هیلاری کلینتون را «بنیانگذاران داعش» خواند. روزنامه دولتی «یِنی شفق» ترکیه نیز چهارشنبه (۹ آبان ۹۷) نوشت که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد نظامیان آمریکایی به عناصر گروه تروریستی داعش سلاح و مهمات فروخته‌اند؛ این روزنامه به نقل از یکی از افراد نزدیک به شبه نظامیان کرد سوریه نوشت که تحویل این سلاح‌ها در شهرک «المنصوره» واقع در نزدیکی شهر «الرقه» و شهرک مرزی «التنف» صورت گرفته است.
«حامد کرزی»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در تاریخ ۱۵ مهر سال ۹۷ طی مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی گفته بود: «آمریکا بانی تروریسم در منطقه است و از آن برای تضعیف منطقه استفاده می‌کند؛ بالگرد‌های آمریکا به داعش کمک می‌کنند و مردم این را به چشم خود دیده اند.»
این در حالی است که بررسی نتایج پژوهش دانشگاه «براون» نشان می‌دهد که دخالت آمریکا در عراق و افغانستان ۴.۷ تریلیون دلار معادل ۱۳۰ برابر بودجه سال ۹۷ دولت ایران هزینه داشته است.
آمریکا و متحدانش به کشور‌هایی از جمله عراق، سوریه، افغانستان تجاوز نظامی داشتند و با ایجاد ناامنی، زمینه گسترش تفکرات وهابی و تکفیری را مهیا کردند.  
«نیکلاس دیویس» نویسنده، محقق و فعال ضد جنگ آمریکایی طی مقاله‌ای برای وبگاه مستقل و چپ‌گرای «آلترنت» به تشریح ۳۵ کشوری (از آسیا تا آمریکای لاتین) که دولت‌های مختلف واشنگتن در آن‌ها از گروه‌های فاشیست، تروریست و کارتل‌های مواد مخدر حمایت کردند، می‌پردازد.
در ابتدای این مقاله، با اشاره به رکورد طولانی و شکسته‌نشده دولت آمریکا در همکاری با «فاشیست‌ها، دیکتاتورها، قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست‌های دولتی» در کشور‌های مختلف، آمده است: «در پس دیواره‌ای از مصونیت و محافظت توسط وزارت خارجه (آمریکا) و سازمان سیا، دست‌نشانده‌ها و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی ایالات متحده در بدترین جرائم شناخته شده از قتل و نسل‌کشی گرفته تا کودتا و شکنجه، غوطه‌ور بودند. رد خونِ بجا مانده از این آشوب‌ها و کشتارها، مستقیماً به پلکان ورودی کنگره آمریکا و کاخ سفید می‌رسد.»   آمریکا مادر تروریزم بین‌المللی
لیست بلند ۳۵ کشوری که آمریکا در آن‌ها از تروریسم حمایت کرده، بدین شرح است: «افغانستان، آلبانی، آرژانتین، برزیل، کامبوج، شیلی، چین، کلمبیا، کوبا، ال‌سالوادور، فرانسه، غنا، یونان، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، اندونزی، ایران، عراق، شبه‌جزیره کره، لائوس، لیبی، مکزیک، میانمار، نیکاراگوئه، پاکستان، عربستان سعودی، ترکیه، پاناما، فیلیپین، سوریه، اوروگوئه، یوگوسلاوی، زئیر (کنگو امروز) و اسرائیل (حمایت از رژیم صیونیستی است).»
همواره آمریکا و متحدانش برای خاورمیانه سوغاتی جز جنگ و خونریزی نداشته‌اند و برای پیشبرد اهداف استعمارگرانه خود، از هیچ عمل غیر انسانی چشم‌پوشی نمی‌کنند.
در همین راستا، خبرگزاری صدای افغان (آوا) در گزارشی می‌نویسد: آمریکا بهتر از هر کشور دیگری می‌داند که پرورشگاه‌ها و مراکز تجهیز و تربیت تروریسم بین‌المللی در پاکستان قرار دارد؛ اما علیرغم این مسأله، این افغانستان است که همچنان قربانی تروریسم و ضد تروریسم است و بزرگ‌ترین بمب غیر هسته‌ای جهان نیز در کمال وقاحت، در افغانستان آزمایش می‌شود نه در پاکستان.
وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در فروردین۱۳۹۶ اعلام کرد: بزرگترین بمب غیر اتمی را در افغانستان به کار گرفته، بمب GBU-۴۳B معروف به «مادر تمام بمب‌ها» است. نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» که چندی پیش اسناد محرمانه‌ای را در رابطه با جنگ افغانستان منتشر کرده بود شمار کشته‌های جنگ در این کشور را بیش از ۱۵۷ هزار نفر اعلام کرده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان آمریکا ترامپ تروریست موشک حزب الله لبنان رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • هشدار حزب التحریر به طالبان