Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:51:35 GMT

کشف یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در لارستان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۱۵۵۴

کشف یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در لارستان

روابط عمومی معاونت استانداری فارس و فرمانداری ویژه لارستان، در گزارش روز شنبه خود به نقل از جلیل حسنی در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده ۹۵ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند و ۳۱ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت متعلق به آنها توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، خطاب به اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لارستان، گفت: کمیته‌های این شورا فعال‌تر شوند و همچنین باید اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اقدامات فرهنگی در این زمینه در اولویت باشد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لارستان اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان وسیع است و در گلوگاه استان فارس قرار دارد، با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان اقدامات خوبی برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد.

حسنی ادامه داد: اگر توانستیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری‌های جامعه، تولید محتوا به صورت تخصصی انجام دهیم و متناسب با مقتضیات شهرستان تولیدات خود را گسترش دهیم و اگر در بُعد اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و خدماتی خوب عمل کنند و اقدامات خوبی به جامعه ارائه دهند، بی‌شک در حوزه درمان و مقابله، برخوردها و هزینه‌ها کمتر خواهد بود و به تبع آن از آسیب‌های اجتماعی هم کاسته خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویروس کرونا بیشتر فعالیت‌های روزمره ما را با مشکل مواجه کرده است، افزود: امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌توانیم، فعالیت های فرهنگی مناسبی انجام دهیم.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: امروزه فعالیت‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، مذهبی از طریق فضای مجازی، نتیجه بخش است، همچنان که مشاهده می‌کنیم جوانان و نوجوانان برای علم آموزی خود، برای رفتارهای هنجارمند و رد و بدل کردن احادیث، روایات و آیه‌های قرآنی، بیشتر از طریق همین شبکه‌های مجازی وارد می‌شوند.

حسنی، با بیان اینکه فعالیت از طریق فضای مجازی می‌تواند خدمات و هنجارها را افزایش دهد، گفت: شبکه‌های اجتماعی، یک فرصت است و بایداز این فرصت بهره گرفت، یعنی فضای اجتماعی را در اختیار بگیریم و به طور مستمر کار فرهنگی کنیم، این کار برای نسل‌های آینده هم بهتر خواهد بود و بهتر می‌توان آن را به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه نهادینه کرد.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: اعضا شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان، برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فضای مجازی را در خدمت بگیرند و از آن به بهترین شیوه استفاده کنند و به صورت تخصصی از طریق این فضای مجازی کارهای فرهنگی انجام دهند.

حسنی بیان کرد: کار فرهنگی، اولویت کاری ماست، چرا که اگر فرهنگ نهادینه شد، بدون تردید در ابعاد مختلف اجتماعی و در زمینه‌های مختلف تقویت می‌شویم و در پی آن اعتیاد، سرقت، تعارضات ما در حوزه سیاسی کمتر خواهد شد و فرهنگ اشتغال، مراودات اجتماعی و معضلات اجتماعی بهبود خواهد یافت و رشد و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هر موضوعی را در نظر بگیریم، ریشه در فرهنگ دارد و در این مورد اگر نگرش و فرهنگ ما تغییر کرد، سایر مباحث سیاسی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... متحول خواهد شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتر جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها مواد مخدر لارستان ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر لارستان ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس مواد مخدر لارستان ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس مبارزه با مواد مخدر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال