Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی علی نژاد خبر از وارد شدن استقلال و پرسپولیس به فرا بورس داد.

مهدی علی نژاد صحبت هایی را درخصوص مسائل مختلف مثل ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی و همچنین آخرین وضعیت خصوصی سازی سرخابی ها انجام داده است.

به گزارش طرفداری، علی نژاد به اتفاقات هفت سال اخیر ورزش ایران اشاره کرده و به مهر گفت:

در بعد زیرساخت ها اتفاقات بزرگی شکل گرفت طوریکه از ٢ هزار و ٥٠٠ مکان ورزشی در سال ٩٢ به ٦١ هزار مکان ورزشی در امروز رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه های خود وزارت هم از ٦ هزار به ١٥ هزار مکان ارتقا پیدا کرده است.

علی نژاد با بیان اینکه تاثیر این ارتقا و گسترش در زیرساخت ها آینده مشخص می شود، گفت:

طی سال های گذشته رویدادهای مهمی داشتیم مانند المپیک جوانان ٢٠١٨ که ایران هفتم شد و بهترین نتیجه ورزش ایران و ادوار مختلف المپیک به حساب می آید. رده سنی المپیک جوانان ١٥ تا ١٨ سال است و این نتیجه نوید بخش آینده ای خوب برای ورزش ایران است.

معاون وزیر ورزش همچنین اشاره به بازی های آسیایی داشت و با تاکید بر اینکه این دوره از بازی ها ورزش ایران صاحب بیشترین مدال در ادوار مختلف بازی های آسیایی شد، ادامه داد:

در این بازی ها ششم شدیم و توانستیم تعداد ٢٠ مدال طلا که در بازی های آسیایی گوانگژو را تکرار کنیم.

علی نژاد در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی گفت:

ایران در گروه مرگ این مسابقات قرار داشت اما نتایجی تاریخی گرفت.

علی نژاد با یادآوری تعویق المپیک توکیو به مرداد سال آینده گفت:

تا قبل از لغو مسابقات گزینشی المپیک ایران صاحب ٥٢ سهمیه شد در حالیکه اگر مسابقات ادامه پیدا می کرد ورزش ایران می توانست رکورد ٦٣ سهمیه المپیک ریو را بشکند.

مهدی علی نژاد با بیان اینکه المپیک ریو هم به لحاظ نتیجه دومین المپیک موفق برای ورزش ایران به حساب می آید، ادامه داد:

در بسیاری از این رویدادها، نتایج موفق و چشمگیری توسط مربیان ایرانی به دست آمد و این حکایت از توفیق ورزش ایران در تربیت مربیان ایرانی دارد. البته با مربی خارجی مخالف نیستیم و حتی در جاییکه نیاز به انتقال دانش است باید از مربی خارجی استفاده شود.

معاون وزیر ورزش همچنین به تغییر فرآیند بودجه نویسی و تخصیص به فدراسیون ها هم اشاره کرد و گفت:

بر اساس این اتفاق جدید، عملکرد فدراسیون ها در میزان دریافتی‌شان کاملا تاثیر گذار است، هرچقدر عملکرد فدراسیون ها به برنامه های وزارت نزدیک تر باشد، سهم آنها بیشتر می شود. وی در این زمینه گفت که از فردا نشست با فدراسیون ها برای امضای تفاهم نامه مالی با آنها شروع می شود، در گام اول از چهار فدراسیون دعوت شده است.

علی نژاد همچنین به ٤٠ سال باشگاه داری دولت و پیگیری خصوصی سازی سرخابی ها اشاره کرد و افزود:

سال هاست که بر اساس قانون هیچ پولی به پرسپولیس و استقلال داده نمی شود، آنها به ملزم به درآمدزایی هستند در حالیکه ساختار دولتی دارند و همین مسئله مشکل ساز شده است.

علی نژاد ادامه داد:

پیش از این تلاش هایی برای واگذاری سرخابی ها انجام شد که به نتیجه نرسید اما با تلاش سلطانی فر از مهرماه سال پیش تلاش هایی صورت گرفت و تا مهرماه سرخابی ها وارد فراربورس می شوند.

علی نژاد همچنین به واگذاری دو مجموعه به هریک از باشگاه های پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و گفت:

این افزایش سرمایه به نتیجه گیری برای خصوصی سازی سازی کمک می کند، در کل در بث مالیاتی دو باشگاه شفاف سازی شده است، در حال برداشتن آخرین قدم ها برای واگذاری هستیم البته ابتدا باید مجامع آنها برگزار شود که مشکلی از این حیث نیست. امیدوارم این حرکت تاریخی بعد از سال ها این دوره انجام شود.

علی نژاد افزود:

چگونگی شیوه واگذاری هم مهم است چون کمک می کند مردم هم بتوانند سهامدار شوند.

معاون وزیر ورزش به اقدامات انجام شده برای اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی و پیگیری روند آن برای تصویب نهایی اشاره کرده و گفت:

تلاش می کنیم در همین دوره دولت ابلاغ اساسنامه انجام شود که قطعا به واسطه آن خیلی از مشکلات با فدراسیون های بین المللی کم می شود.

علی نژاد همچنین به امتناع وزارت ورزش در اعزام های غیر ضروری هم اشاره کرد و گفت:

٢٠ هزار اعزام ورزش ایران در سال ٩٦ به ترتیب به ١٥ و ١١ هزار اعزام برای سال های ٩٧ و ٩٨ کاهش پیدا کرد که در کاهش هزینه های ارزی هم تاثیر مستقیم داشت. برای سال گذشته هزینه های اعزام در مجموع ٦ هزار و ٦٧٣ یورو شد.

علی نژاد در آغاز این بخش در مورد سرپرست ها و برگزاری انتخابات با حضور آنها گفت:

قانون به صراحت در این زمینه موضوعی را گوشزد نکرده اما جمع بندی وزارت این بود که فردی که خودش رئیس بوده، خودش انتخابات را برگزار نکند به همین دلیل سرپرست گذاشتیم. مخالفتی هم بوده که وقفه ای صورت می گیرد و کار را دچار مشکل می کند حسن کار برقراری عدالت است. در مورد اسکی هم همین طور بود اما تلاش کردیم خیلی زود ثبت نام ها صورت بگیرد. تصمیم نهایی انتخاب سرپرست است. ثبت نام نامزدهای فدراسیون اتومبیلرانی هم این هفته آغاز می شود. وضعیت تهران قرمز است و ما مشکلاتی برای برگزاری انتخابات داریم و نمی توان آن را آنلاین برگزار کرد. شرایط تهران مناسب باشد تمام مجامع باقی مانده را انجام می دهیم.

علی نژاد در رابطه با ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی گفت:

وزارت فقط نقل و انتقال را برای سرخابی ها ممنوع اعلام کرده بود اما با تصمیم سازمان لیگ این موضوع شامل حال دیگر تیم ها هم شد. ما فقط در مورد تیم های خودمان تصمیم گرفتیم اما از تصمیم سازمان لیگ هم استقبال می کنیم که البته موقت است و برای امسال.

علی نژاد ادامه داد:

قیمت ارز بالا رفته و تعادل دستمزدها بهم ریخته است. بهترین بازیکن ما ممکن است یک سوم بازیکن خارجی پرداختی داشته باشد. از طرفی ممکن است پول را نتوانند پرداخت کنند همان طور که در فیفا چند پرونده داریم. تصمیم سازمان لیگ درست بود اما دائمی نیست. امیدواریم شرایط به گونه ای شود تا از تحریم ها عبور کنیم.

معاون وزیر در پاسخ به پرسشی که در رابطه با سرخابی ها و واگذاری شان مطرح شد، گفت:

صد در صد سهام دو باشگاه واگذار می شود و هیچ سهمی برای دولت نمی ماند، در مورد مدیدیت دو باشگاه بعد از واگذاری هم قاعدتا طبق اساسنامه تصمیم گیری می شود.

مهدی علی نژاد در بخشی از این نشست از پاسخ به پرسشی که در رابطه با ویلموتس و اظهارات اخیر مهدی تاج در رابطه با پرونده آن مطرح شد، امتناع کرد و گفت:

به اندازه کافی در این زمینه صحبت کردم، سخنگوی مهدی تاج هم نیستم، سوالی هست از خودشان بپرسید، اجازه دهید یک روز بدون ویلموتس داشته باشیم.

علی نژاد درمورد نظارت ویژه وزارتخانه به نقل و انتقالات گفت:

یکسری ساز و کارهای اداری از قبل بوده که همچنان انجام می شود. ابزارها به طور کامل در اختیار وزارت ورزش نیست که ورودی داشته باشه اما وزارت اطلاعات بعد از آخرین مکاتبه وزارت ورزش، به طور جدی پیگیر موضوع بوده است، بازداشت های صورت گرفت که رسانه ای نشد، احضارهایی هم صورت گرفت در فوتبال که رسانه ای نشد، در کل وزارت اطلاعات پیگیر است و تا انجا که صلاح دانسته شود نتایج هم رسانه ای می شود.

علی نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان تاثیرگذاری و ورود وزارت ورزش در اتفاقات فدراسیون فوتبال، گفت:

وزارت ورزش نمی تواند در فدراسیون فوتبال دخالت کند، زمانی سازمان تربیت بدنی وقت نقش مدیریتی داشت و رئیس فدراسیون منصوب می شد. بعد از آن انتخابات برگزار شد و وزیر و معاون عضو مجمع شدند بنابراین نقش نظارتی داشتند. در اساسنامه جدید، فیفا اصرار داشت وزیر و معاون حضور رسمی هم نداشته باشند که به حضور «افتخاری» تبدیل شدند. قبلا هم وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال رئیس مجمع نبود. ما جایی می توانیم ورود کنیم که دخالت کنیم. اینکه بگوئیم فدراسیون ها برای مربی خارجی از ما تاییدیه بگیرند عین دخالت است. البته آنها با ما مشورت می کنند. نمی توانیم کاری کنیم فوتبال تعلیق شود.

معاون وزیر ورزش همچنین در پاسخ به حواشی ورزشکاران در فضای مجازی گفت:

از ورزشکاران این توقع می رود که شان خود را حفظ کنند. اینکه از امکانات بهره ببرند، الگو شوند وسپس وارد حاشیه شوند، درست نیست. درباره مهاجرت نیز می‌بینید که هیچ یک از ورزشکاران بعد از مهاجرت توفیق خاصی کسب نکرده‌اند. اگر این مهاجرت تبدیل به ابزار سیاسی علیه مردم و حاکمیت شود، ایراد دارد.

علی نژاد با تاکید بر اینکه پرداخت پاداش قهرمانان سال ٩٧ که در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفته بر اساس آیین نامه جدید است، ادامه داد:

این آیین نامه تصویب و توسط وزیر ابلاغ شده است. قول ما برای پاداش فقط برای بازیهای آسیایی و المپیک بوده است. به تمام مدال آوران بر اساس این آیین نامه پرداختی خواهیم داشت.

علی نژاد همچنین از تصویب آیین نامه حمایت از قهرمانان به عنوان دیگر اقدام موثر وزارت ورزش یاد کرد و گفت:

عضویت یک ایرانی در هیات رئیسه آسیایی رشته سامبو بر مبنای این آیین نامه بود. در خصوص سوریان هم اقدامات لازم صورت می گیرد تا عضویت هیات رئیسه جهانی را بگیریم.

همچنین بخوانید:

برگزاری جلسه پیگیری روند خصوصی‌ سازی استقلال و پرسپولیس با حضور سلطانی فر

استقلال و پرسپولیس را به پیمانکار می دهند / خصوصی سازی سرخابی ها تغییر می کند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: معاون وزیر ورزش مهدی علی نژاد فدراسیون ها علی نژاد ورزش ایران خصوصی سازی وزارت ورزش آیین نامه صورت گرفت سرخابی ها بازی ها بر اساس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ظرف دو، سه ماه آینده انتخابات سه، چهار فدراسیون دیگر را خواهیم داشت تا وضعیت سرپرستی را جمع کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا حیدری سرپرست فدراسیون کونگ‌فو که سابقه 10 سال ریاست این فدراسیون را دارد، پس از مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: بابت یک دهه خدمت در فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی خدا را شاکر هستم. اعتلای ورزش کونگ‌فو برای من بسیار مهم است. در این سال‌ها دو دوره مسابقات آسیایی برگزار کردیم و اعزام‌های متعددی داشتیم. این نوید را می‌دهم ظرف ماه‌های آینده سومین دوره قهرمان آسیا در بخش آقایان و بانوان در چابهار برگزار خواهد شد. همه مکلف به کمک به هاشمی‌منش هستیم و از برادران بزرگوارم مجتبی شیرزادی و استاد نوحی که برند ورزش‌های رزمی است نیز  درخواستی‌ می‌کنم به خانواده کونگ‌فو کمک کنند. آرزوی دیرینه ما ثبت این برند ایرانی در اسپورت اکورد و بازی‌های آسیایی است. یک دهه در کنار همه دوستان بودم و 41 سال در سیستم اداری کار کردم، اما  یک برگه در سیستم حفاظتی من نیست، اما در مورد من بی‌اخلاقی کردند. از بچگی در جبهه و جنگ بودم و این بار به عنوان یک مربی می‌گویم که  یک ذره از جایگاه قانونی خود عقب نشینی نخواهم کرد. تمام توانم را برای اعتلای کونگ‌فو در 10 ساله گذاشته گذاشتم و زور و توانم همینقدر بود. امیدوارم در ادامه مسیر موفقیت و سربلندی برای کونگ‌فو باشد.

همچنین سیدعباس هاشمی‌منش پس از انتخاب به عنوان رئس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی اظهار داشت: از همه کسانی که به بنده رای دادند و ندادند، تقدیر و تشکر می‌کنم. از همین جا  از همه اساتید خواهش می‌کنم با فدراسیون و همکاری و همراهی داشته باشند و بنده را به عنوان شاگرد کوچک کمک کنند. از شما کمک می‌خواهم تا رزم ایرانی را در آسیا به نام جمهوری اسلامی ثبت کنیم و یک برند برای جمهوری اسلامی باشد. از اعتماد اعضای مجمع تشکر می‌کنم و باز هم در خواست کمک و همراهی برای رسیدن فدراسیون به جایگاه ویژه هستم

شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: از حیدری دوست خوب و مرد زحمتکش کونگ‌‌فو قدردان هستم و آرزوی توفیق برای او دارم. قطعا حیدری تجربیات ارزشمند خود را مثل استاد نوحی در اختیار نسل آینده خواهد گذشت. به هاشمی‌منش نیز تبریک می‌گویم و خوشحال هستم این فدراسیون نیز تعیین و تکلیف شد. خدا را شاکر و سپاسگزار هستم‌ که ظرف چند ماه 10 فدراسیون تعیین و تکلیف شد. اداره فدراسیون‌ها با سرپرست برای ورزش کشور یک نقص بزرگ بود، اما با تلاش همکارانم و همکاری  کمیته ملی المپیک به لطف خدا انتخابات هر 10 فدراسیون برگزار شد و ظرف دو، سه ماه  آتی نیز انتخابات سه، چهار فدراسیون دیگر را خواهیم داشت تا وضعیت سرپرستی را جمع کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم هاشمی‌منش تعامل لازم را با هئیت‌های استانی و مجمع داشته باشد. او خواهان قول کمک و حمایت از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود؛ موضوعی که نیاز به در خواست و قول ندارد و این کار از وظایف ما است. وظیفه وزارت ورزش و کمیته المپیک حمایت و نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی است و کاری غیر از این نداریم. بازدید از اردوهای و فدراسیون‌ها از وظایف ما است و منتی ندارم و من باید در میدان ورزشی باشم و امروز باید این کار را انجام بدهیم. این جزو وظایف ذاتی و سازمانی ما است و اگر از فدراسیون‌ها و پیشکسوتان حمایت نکنیم، خطا کردیم. ما خادم ملت و بچه‌های ورزش هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال با یک سورپرایز
  • ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک