Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: در شرایط کرونایی یکی از کارکردهای مهم مساجد یعنی شناسایی نیازمندان هرمحله با محوریت بیش از پیش نمایان شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی تبار» در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد که به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد کانون توحید و   هدایت انسان است و امروز نیز بر اساس تعبیری که امام راحل در این خصوص داشتند و فرمودند مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، باید در راستای حفظ این سنگرها و پایگاه های مهم دینی و فرهنگی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما اگر بخواهیم در شرایط کنونی که هجمه های فرهنگی دشمن فراگیر شده و  به درون خانواده ها رسوخ پیدا کرده است، از ارزش های اسلامی و انقلابی حفاظت کنیم، راهی نداریم به جز اینکه به مساجد پناه ببریم، برای مصون ماندن از تبلیغات سوء و مسموم دشمنان و بمباران های تبلیغاتی  که دشمنان با تهاجم فرهنگی علیه ارزش ها و باورهای جامعه برنامه ریزی کرده اند، خانه خدا بهترین پناهگاه است.

امام جمعه ایلام  تصریح کرد: مسجد در تاریخ اسلام پیشینه ای قدرتمند دارد و اولین بنایی که پیامبر اکرم(ص) بنا نهاد، مسجد بوده است، با توجه به نقشی که مسجد در دین اسلام دارد، فرهنگ سازی جامعه، اتحاد جامعه و همه فعالیت ها از مسجد سرچشمه می گیرد.

کریمی تبار ادامه داد:دشمنان اسلام تلاش کردند که از طریق مسجد وارد شوند و به ارزش ها و باورهای اسلامی ضربه بزنند، همانطور که امروز انگلیسی ها برای عزاداری امام حسین(ع) هزینه می کنند و این در نوع خود جالب است، کسی که مخالف امام حسین(ع) است برای عزاداری ها و مراسمات هزینه می کند، اما عزاداری و مراسماتی را ترویج می کنند که اهداف آن ها را تامین کند.

 وی ادامه داد: در شرایط کنونی و شیوع کرونا  مجبور شدیم که محدویت هایی را برای حضور در مساجد  ایجاد کنیم، اما  مساجد باید باز باشند، اذان در هر سه نوبت روز پخش شود، آنچه که محدودیت داریم برگزاری نماز جماعت است اما به صورت فرادا با فاصله اجتماعی منعی ندارد.

کریمی‌تبار ادامه داد: امروز شناسایی و کمک کردن به محرومین در پویش های امید و همدلی در شرایط کرونا به مرکزیت مساجد برگزار می شود، این موضوع هم یکی از کارکردهای مهم مساجد است که در این شرایط  نیازمندان محله با محوریت مساجد برای ارائه کمک ها شناسایی شوند. 

وی تصریح کرد: هنوز برخی از روستاهای ما مسجد ندارند، تلاش هایی که از طریق سازمان های مختلف از جمله  سازمان تبلیغات، کانون های مساجد و اوقاف و دیگر نهادها انجام می گیرد، قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که مردم خودشان مسجد را هدایت و اداره کنند و  البته این هماهنگی و انسجام در بین نهادهای مختلف نیز باید وجود داشته باشد اما مردم آباد کننده مسجد هستند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر حفظ سنگر مسجد، گفت:  اگر حضور گسترده مردم و به ویژه نسل جوان در مساجد تحقق کند، بقیه مسایل حل شدنی است، اگر بهترین مساجد ساخته شود اما نمازگزار نداشته باشد، ارزشی ندارد.

 در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام روز جهانی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدم عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان گیلانی طرح ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه روح و جانمان را از حرف‌های خوب اشباع کرده و روح خود را ارتقا دهیم، باید در مسجد حضور یابیم و به مسجد رفت و آمد کنیم.

وی فعالیت در مسجد را تداوم راه شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا در راه خدا و دفاع از میهن، جانشان را نثار کردند و اکنون شما بچه‌های مسجد با فعالیت در این مکان مقدس در راه رضای خدا و تداوم را شهیدان فعالیت می‌کنید.

مقدم با بیان اینکه کار باید در راه رضای خدا باشد تا ماندگار شود، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهاد گونه خود را در هر مکانی که بستر لازم برای ارائه آن وجود دارد، چه مسجد محله خودمان و چه محله‌های دیگر حتی هزار کیلومتر دورتر انجام دهیم مانند همان رزمنده خرمشهری که با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح مقاومت کرد و روز ۳۳ مقاومت در خرمشهر به شهادت رسید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان که حائز رتبه‌های برتر در چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد شدند، تقدیر شد.

کد خبر 6094644

دیگر خبرها

  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند