Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به آنکه شیوع ناگهانی ویروس کرونا از زمستان سال ۱۳۹۸ نه‌تنها ایران که تمام جهان را در شوکی بزرگ فرو برد یادآور شد: امروز نیز بعد از پشت سر گذاشتن بیش از ۶ ماه از همزیستی و همراهی این ویروس شاهد تنیده شدن آن در تار و پود زندگی تمامی مردم جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا، ابتدا شوک بزرگی بود و امروز لبریز از دغدغه‌هاست

این آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: امروز دیگر تردیدی در این مسئله وجود ندارد که زندگی انسان‌ها بعد از دوران شیوع ویروس کرونا با پیش از آن به دو نگاه و شیوه مختلف تقسیم‌بندی خواهد شد.

وی افزود: تجربه من طی یکی، دو ماه ابتدایی شیوع این ویروس مانند دیگر هم‌وطنانم بود. در حقیقت با اطلاع یافتن از موج ابتدایی این ویروس در کشور، من نیز مانند دیگر هم‌وطنانم در شوک ابتدایی، استرس و دغدغه‌های شدید همراه با این بیماری بودم.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق تلخی که برای من در همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشورمان افتاد پشت سر گذاشتن تجربه حمله شدید بیماری ام‌اس که سال‌هاست با آن دست به گریبان هستم بود. همین مساله دغدغه و استرس من را بیشتر کرد چراکه در تعامل با پزشک معالج اکیداً به من توصیه شد که از خانه بیرون نروم چراکه به دلیل بیماری زمینه‌ای در صورت آلوده شدن به این ویروس شانس بقای زندگی من به کمترین حد ممکن خواهد رسید. اما با پشت سر گذاشتن آن حمله و یکی دو ماه نخست این ویروس من نیز مانند دیگر هم‌وطنانم و همکارانم در حوزه فعالیت‌های هنری به این نکته اندیشیدم که برای سپری کردن این روزها باید چه اقداماتی را در دستورکار قرار دهیم.

عادی شدن حضور ویروس کرونا، بزرگترین خطر است

مشایخی با اشاره به پشت سر گذاشتن دوره سه، چهار ماهه نخست شیوع این ویروس از اسفندماه ۹۸ تا پایان بهار ۹۹ خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سه، چهار ماه؛ آرام آرام شاهد عادی شدن این مسئله به‌ویژه در میان مردم و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و یا فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم که این خود خطر و بزنگاهی دیگر به‌شمار می‌رفت. به همین سبب تمرکز خود و فعالیت‌هایم را بر این نکته قرار دادم که به‌عنوان یک هنرمند چگونه می‌توانم با استفاده از ابزاری که در اختیار دارم این زنهار و تذکار را به مردم بدهم که شاهد پایان یافتن این ویروس نیستیم و نیازمند آنیم که بیش از پیش جهت جلوگیری از موج دوم و یا موج‌های بعدی این ویروس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی را بیش از پیش انجام دهیم.

به همین سبب تلاش کردم تا با ابزار موسیقی به عنوان حرفه و پیشه‌ای که سال‌هاست با آن همراه هستم به مردم نشان دهم که ضرورت اهمیت در خانه ماندن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا چه حد می تواند در گام نخست تضمین‌کننده سلامت تک‌تک افراد و در نگاهی کلان‌تر و گام‌های بعدی تزریق آرامش جهت استمرار موج سلامت در جامعه و کشور باشد.

جوانان الگوهای من هستند

مشایخی با تقدیر از نسل جوان جامعه و تاکید بر آنکه یکی از مهم‌ترین الگوهای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تلاش برای تشویق جامعه برای رعایت قرنطینه فردی از آن‌ها به‌عنوان الگویی مهم برای خود و دیگر افراد جامعه نام‌برد و یادآور شد: من هم به تبعیت از همین آموزه جوانان تلاش کردم تا با اتکا به فضای مجازی به‌عنوان یکی از فراگیرترین ابزارهای رسانه‌ای عصر حاضر در کنار تلاش در حوزه فعالیت‌های موسیقی برای تزریق هرچه بیشتر روحیه نشاط و امید به هم‌وطنانم، الگوهای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تاکید بر در خانه ماندن و قرنطینه خانگی را از طریق ابزار فضای مجازی با اتکا به هنر موسیقی به‌عنوان شاخه‌ای که در آن فعالیت می‌کنم و از آن شناخت دارم را به مردم و هم‌وطنانم ارائه دهم.

آموزش مهمترین دغدغه‌ام در ارتباط با دانشجویان است

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود طی این ایام که به سبب شیوع ویروس کرونا بیشتر خانه‌نشینی را تجربه می‌کند گفت: مهم‌ترین پل ارتباطی این روزهای من با مخاطبان، دانشجویان و هنرجویانم از طریق درگاه فضای مجازی است. تلاش می‌کنم تا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که طی چند سال اخیر بر آن تأکید داشته‌ام یعنی مسئله درست انتقال مفهوم و شیوه اجرای صحیح مفاهیم آموزشی در حوزه موسیقی این‌بار با استفاده از ابزار مجازی، بپردازم؛ تجربه‌ای که هم برای من و هم برای هنرجویانم تجربه‌ای متفاوت، آموزنده و البته این روزها با درصد اقبال و موفقیت بالایی نیز مواجه بوده است.

مشایخی با اشاره به آنکه مهم‌ترین شیوه و نگاه آموزشی او که طبق گفته‌هایش موجبات توفیق و رضایت خود و دانشجویانش را در ارتباط با فضای مجازی با خود به‌همراه داشته است گفت: طی چند ماه اخیر تاکید بر مفهوم آموزش را براساس یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های آموزش موسیقی در جهان قرار داده‌ام. در حقیقت تلاش کردم با استناد به «شیوه شناخت‌شناسی» که یکی از مدرن‌ترین و  روزآمدترین شیوه‌های آموزش موسیقی است به یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های حوزه آموزش موسیقی کشور که آن تکیه بر اصول قدیمی و نخ‌نما شده است که بیش از دو دهه است که دیگر به‌عنوان شیوه‌های آموزشی در جهان کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد پاسخی متفاوت دهم.

شناخت‌شناسی یعنی درک موسیقی به مثابه موجودی زنده و جان‌دار

این رهبر ارکستر در تشریح شیوه و مفهوم آموزش شناخت‌شناسی موسیقی یادآور شد: در این شیوه فارغ از تمام مسائلی که تا به امروز در حوزه آموزش موسیقی از نت‌نویسی و دیگر اتفاقات و رویکردهای کهن آموزشی بهره می‌برد فاصله می‌گیریم و تلاش می کنیم در گام نخست به شناخت ابزاری به نام موسیقی برای تاثیرگذاری بر جامعه مخاطبان مدرن امروز بپردازیم.

درحقیقت نگاهمان به موسیقی در حوزه شناخت‌شناسی تاکید بر هویت انسانی و فردی ابزاری به نام موسیقی است. بعد از آشنایی با این موجود زنده و جهانِ شناختی او، در راستای دیگر بخش‌های آموزشی تکنیک‌ها، شیوه‌ها و مفاهیم مربوط به آموزش حوزه موسیقی در نگاه علمی و آکادمیک آن می‌پردازیم.

یک لحظه غفلت تبعات سنگینی خواهد داشت

مشایخی درپایان بر این مسئله تاکیدکرد: درخواست و خواهش من به‌عنوان یکی از افراد این جامعه از تمامی هم‌وطنانم رعایت تمامی نکات بهداشتی و از همه مهم‌تر بحث استفاده از ماسک در تمامی محیط‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی گفت: یک لحظه غفلت از عدم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نکات اصولی که از سوی مسئولان به ما یادآوری می شود باعث تشدید این بحران و شکل‌گیری موج‌های بعدی آن خواهد شد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز به پایان نرسیده و این وظیفه و رسالت ماست که در مسیر حرکت تُرک‌تازانه آن تا حد امکان و با تمام توان و وجودمان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن حرکت آن را کند کنیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم بار دیگر با شکست دادن آن تجربه روزهای زندگی بدون این ویروس را از سر بگذرانیم. 

برچسب‌ها ماسک اختصاصی ایرنا کنسرت موسیقی نادر مشایخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک اختصاصی ایرنا کنسرت موسیقی نادر مشایخی ماسک اختصاصی ایرنا کنسرت موسیقی نادر مشایخی رعایت شیوه نامه های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی پشت سر گذاشتن آموزش موسیقی شناخت شناسی ویروس کرونا فضای مجازی هم وطنانم مهم ترین شیوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه

به گزارش همشهری آنلاین، طبیعتا همه ما دوست داریم موهای سالم و پرپشتی داشته باشیم. اگر از ریزش مو، مو خوره و شوره سر خسته شده‌اید و به فکر راهی طبیعی برای تقویت موهایتان هستید، این مقاله برای شماست!

ماسک جادویی تخم مرغ و روغن زیتون

همه می‌دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین، مواد مغذی و معدنی است. ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ یک ماسک احیا کننده برای ریشه مو و تقویت ساقه‌هاست. روغن زیتون حاوی ویتامین E است، که کمک شایانی به بهبود و تقویت مو می‌کند.

یک عدد تخم مرغ را در شیشه بشکنید و خوب هم بزنید. بعد دو قاشق روغن زیتون در آن بریزید و بگذارید چند ساعتی بماند. بعد روی کل موها بمالید و اجازه دهید تا ۸۰ درصد خشک شود. سپس با یک شوینده ملایم و مناسب موها را بشویید.

ترکیب تخم مرغ و تخم شنبلیله

شنبلیله برای موها بهترین تسکین است. به رشد سریع مو و سالم به نظر رسیدن آن کمک قابل توجه‌ای می‌کند. کافیست دو قاشق تخم شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. بعد از صافی رد کرده و آن را آسیاب کنید تا خمیری شود. سپس تخم مرغ را در آن شکسته و خوب هم بزنید. ترکیب را روی پوست سر و موها بمالید و به مدت یک ساعت اجازه دهید بماند. بعد از یک ساعت به خوبی بشویید و از طراوت و شادابی موهایتان لذت ببرید. می‌شود از این ماسک ۲ بار در هفته، برای نتیجه بهتر استفاده کرد.

ماسک مو ماست و تخم مرغ

ماست حاوی پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ب است. ماست مو را نرم و لطیف می‌کند و به رفع خشکی مو و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها کمک می‌کند. برای تهیه یک ماسک مو خانگی و راحت با ماست و تخم مرغ، کافیست تخم مرغ را در ظرف مورد نظر شکسته و آنقدر هم بزنید که کف کند. بعد به آن ۲ قاشق ماست اضافه کنید و هم بزنید. ماسک را روی موها و پوست سر بمالید. یک کلاه حمام روی آن گذاشته و بعد از گذشت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

چربی‌زدایی با ماسک مو تخم مرغ و آبلیمو

آبلیمو قدرت بالایی در از بین بردن چربی دارد. کمی آبلیمو را با تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موها گذاشته و با کلاه پلاستیکی حمام بپوشانید. بعد از گذشت پانزده دقیقه، آبکشی نمایید. برای شستن موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید. فراموش نکنید که استفاده از یک شامپوی مناسب مو، پس از استفاده از ماسک بسیار مهم است.

کد خبر 848454 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم تخم مرغ مجله پوست و مو ماسک - سلامت

دیگر خبرها

  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)
  • فرآیند پخت نان لواش به شیوه استانبولی
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است