Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سجاد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از بی‌توجهی برخی از هیات‌های مذهبی و عزاداری به دستورالعمل‌های بهداتشتی افزود: برگزاری مراسم شاه حسین در یکی از روستاهای خلخال بدون دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی ،شب هنگام ، بصورت جمعی و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نمونه‌ای از این گونه بی‌توجهی‌ها به هشدارهای بهداشتی مقابله با کرونا در ماه محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسوولیت هرگونه حوادث ناشی از برگزاری آیین‌های عزاداری غیرمجاز و ممنوع در مناطق روستایی شهرستان متوجه اشخاص و دست‌اندرکاران برگزارکننده این مراسم خواهد بود، گفت: کرونا همچنان در این منطقه می‌تازد و قربانی می‌گیرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال با بیان اینکه آمار جان‌باختگان از کرونا در خلخال همچنان رو به افزایش است، اظهارداشت: بر اساس گزارش دریافتی از آخرین وضعیت بیماری کرونا خلخال هم‌اکنون تعداد بیماران بستری فعلی در بیمارستان این شهر ۱۰ نفر هستندو چهار بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته پذیرش و بستری شده‌اند.

وی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده و یک نفر بیمار فوت شده که با احتساب جان‌باختگان قبلی مجموع فوت‌شدگان از کرونا دراین شهرستان به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

دکتر رحیمی افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید اعلام شده مجموع بیماران کووید- ۱۹ مثبت در این شهرستان به ۵۱۴ نفر افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: نظارت و بازرسی‌های صنفی و بهداشتی توسط گروه‌های بهداشتی ، اماکن عمومی نیروی انتظامی، بهداشت محیط و حرفه‌ای، دامپزشکی، شهرداری،‌  تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق‌ اصناف و اتحادیه‌های صنفی انجام می‌گیرد لی با توجه به افزایش سرعت انتقال بیماری کرونا در روزهای اخیر و همچنین تعطیلات پیش رو نیازمند عزم جدی مردم در عایت موارد بهداشتی پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

او با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با ماندن در خانه و حداقل جابجایی در شهرها و جاده‌ها و استفاده از ماسک موثرین‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا است، افزود: میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا، ارتباط مستقیم با رفتن به سفر دارد و رفتن به سفر به معنی قبول ریسک مبتلا شدن و مبتلا کردن سایر هموطنان به ویرووس کوید ۱۹ است.
رحیمی اظهارداشت: کاهش تلفات ناشی از کرونا تنها با کنترل ابتلا به این ویرووس میسر بوده و همزمان کمک به کادر درمان برای فراهم آوردن امکان رسیدگی به سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود