Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجاه و سومین مرکز مهارت آموزی کوثر با رویکرد حمایت از مشاغل خانگی با حضور مدیرکل امور بانوان، شهردار منطقه و جمعی از معاونین و‌ مدیران شهری در منطقه ۱۴ افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «زهرا بهروزآذر» مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این مرکز ضمن تشکر از شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ گفت: این مرکز با مساحت ۲۲۰ متر، دارای ۱۶ غرفه در زمینه‌های زیورآلات، پوشاک و کالای خواب است که در مجموع موجب اشتغال حدود ۷۰ نفر از زنان ساکن منطقه با اولویت زنان سرپرست خانوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر غرفه به یک کارآفرین اختصاص می یابد و با ایجاد یک شبکه تولیدی متشکل از زنانی که به دلایل مختلف امکان کار در بیرون از منزل را ندارند، به توسعه اشتغال و تولید کمک می کند.


مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 3 مرکز کوثر در سطح منطقه 14 فعال هستند، ایده‌ راه اندازی مرکز چهارم با رویکرد مشاغل خانگی بسیار عالی است و تلاش می کنیم با حمایت و ترویج این ایده، زمینه توسعه و تسری آن به سایر مناطق را فراهم کنیم. امیدواریم این نمونه تا پایان امسال به عنوان نمونه‌ی قابل اجرا در دیگر مناطق نیز اجرا شود و منطقه ۱۴ جهت انتقال تجربه‌ خود پیشرو باشد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی ایام سوگواری امام حسین(ع)، امیدوارم ما هم بتوانیم همچون ایشان در مسیر حفظ عزت و کرامت همه‌ی شهروندان و زنان سرپرست خانوار در حد اعلا گام برداریم.


عباسی، شهردار منطقه ۱۴ نیز در نشست افتتاح این مرکز گفت: برای داشتن شهری شهروندمدار، کسب رضایت شهروندان ضروری است و این امر زمانی محقق می شود که حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. زنان سرپرست خانواری که با تکیه بر توانمندی و اراده خود برای مدیریت خانواده تلاش می کنند موجب عزت ما هستند و تکلیف ما حمایت از ایشان در عرصه‌های مختلف است.
گفتنی است در حال حاضر ۵۲ مرکز مهارت آموزی کوثر در سطح شهر تهران با ۷55 نفر شاغل وجود دارد که با رویکرد کارآفرینی اجتماعی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری تهران ایجاد شده و با نظارت اداره کل امور بانوان فعالیت می کنند.
 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: زن سبک زندگی اسلامی زنان شهرداری تهران زنان سرپرست امور بانوان منطقه ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز آمار تغییر کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.
معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.
 منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد. دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند