Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز اعلام کرد این کشور آخرین گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا درباره دخالت‌های ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد می‌کند و آن را فاقد واقعیت‌های قابل اثبات می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در این باره گفت «این گزارش مجموعه‌ای شناخته شده از اتهامات بی‌اساسی است که پیش‌تر در گزارش مولر و سایر اسناد آمریکایی در مورد هک شدن سرور‌های حزب دموکرات که گفته می‌شد به دستور مسکو بوده است، آمده بود. موضوع آن تماس نمایندگان ترامپ با شهروندان روسیه و تمایل مسکو به تضعیف دموکراسی در آمریکا و ... است.»

این سخنگو در ادامه اضافه کرد «روسیه بار‌ها و بار‌ها از واقعی نبودن این ادعا‌ها انتقاد کرده است و آن‌ها را ناشی از درگیری سیاسی در آمریکا می‌داند.» زاخاروا گفت روسیه از اینکه به روابط مسکو و واشنگتن آسیب رسیده نگران است و به آمریکا درباره گسترش «اسطوره‌های ضد روسیه» هشدار داده است.

کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور درگیر تلاش تهاجمی و چند جانبه شده است. در این گزارش ادعا شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای حزب دموکرات را صادر کرده است تا اطلاعاتی به دست آید و به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، آسیب برساند.

روسیه بار‌ها این اتهامات و تلاش برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست