Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:45:34 GMT

طلای کثیف که مشتری ندارد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۴۷۰

طلای کثیف که مشتری ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین منتظری مقدم مشاور عالی مدیر عامل شرکتی  در جمع اصحاب رسانه گفت: قرارداد پروژه تکمیل شبکه فاضلاب تربت حیدریه در شهریور ۹۷ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به امضای مدیر عامل وقت آبفای خراسان رضوی و سرمایه گذار بخش خصوصی رسید و با حضور اردکانیان وزیر نیرو، عملیات اجرایی پروژه تکمیل شبکه فاضلاب به مساحت ۲هکتار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: قرار است ۱۰۰کیلومتر از مناطق فاقد فاضلاب شهر را تا پایان سال ۱۴۰۲تکمیل کنیم که از شهریور ۹۸تاکنون ۱۰کیلومتر آن اجرا شده است.

مشاور مدیرعامل یک شرکت در تربت حیدریه ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه ۶ مرحله فراخوان مزایده برگزارشده که متاسفانه هیچ استقبالی از سوی صنایع و شهرداری‌ها صورت نگرفته است.

او در خصوص مذاکرات انجام شده با فولاد رخ تربت حیدریه تصریح کرد: هر آنچه که تاکنون انجام شده تنها در حد مذاکره و جلسات مختلف بوده، اما هنوز قراردادی انعقاد نشده و این در شرایطی است که هنوز فولاد رخ و نیروگاه سیکل ترکیبی راشد به مرحله‌ای که به پساب نیاز داشته باشند نرسیده اند.

مشاور عالی مدیر عامل یک شرکت با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب هدر می‌رود و سرمایه گذار همچنان مقاومت می‌کند، تاکید کرد: در هیچ کجای کشور نداریم که سرمایه گذاری بدون رانت و یا تسهیلات بانکی سرمایه گذاری کند و اینگونه با او رفتار بشود، این پساب هدر می‌رود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

منتظری اظهار کرد: ما برای هیچ صنعتی یا حتی شهرداری ممانعت و یا محدودیتی قائل نشدیم و هر صنعتی که بخواهد با ما قرارداد منعقد کند طبق تعرفه شرکت آبفا آن قرارداد اجرایی می‌شود و به هیچ عنوان در تعیین قیمت دخل و تصرفی نداریم.   او افزود: علی‌رغم بیان شعار‌ها درمورد استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متاسفانه تاکنون هیچ قانونی برای استفاده از پساب بجای آب آشامیدنی برای صنایع تصویب نشده است که این خود ضربه بزرگی به بخش خصوصی که در این زمینه ورود کرده است وارد می‌کند.

مشاور عالی مدیر عامل یک شرکت در تربت حیدریه ادامه داد: صنایع برای استفاده از برق و گاز پول نقد دارند که پرداخت کنند، ولی برای آب که عامل اصلی حیات همه موجدات و صنایع است پولی ندارند.

منتظری بیان کرد: اولویت ما واگذاری پساب به کارخانجات و صنایع شهر تربت حیدریه است، ولی اگه استقبال و درخواستی از سوی متولیان این امر دریافت نکنیم به ناچار باید به فکر فروش پساب به صنایع شهر‌های اطراف باشیم.

او تصریح کرد: طبق قرارداد ۹۰میلیارد تومان سرمایه مازاد به حساب آبفای خراسان رضوی واریز می‌شود که در پی آن هستیم که مبلغ فقط در سطح شهر تربت حیدریه هزینه شود که اگر امکان گیرد شاهد تحول بزرگی در حوزه آب و فاضلاب این شهر خواهیم بود. مدیریت صحیح و هزینه های بهربردار در مناطق تربت حیدریه حسین جمشیدیان نماینده این شرکت در  تربت حیدریه در این دیدار گفت:۱۳ هزار متر مکعب در طول شبانه روز ظرفیت تصفیه خانه تربت حیدریه است که تا پایان تکمیل پروژه به ۲۵هزار متر مکعب خواهد رسید.

او افزود: این قرارداد با مبلغ ۳۱۵میلیارد تومان و بمدت ۲۹سال انعقاد شده است که بهره بردار باید از لحظه ورود تا خروج آن را مدیریت کند.

نماینده این شرکت در تربت حیدریه ادامه داد: این شرکت پس از تحویل تصفیه خانه تاکنون حدود ۷۰میلیارد ریال هزینه کرده تا بتواند روند تکمیل آنرا تسریع کند.

جمشیدیان بیان کرد: با شروع کار تصفیه خانه ۲۰۰نفر بطور مستقیم در واحد اجراییات و بهره برداری شروع به کار کرده اند.

او تصریح کرد:با انجام آزمایشات مختلف توسط کارشناسان مربوطه پساب خروجی برای آبیاری کشاورزی اشکال ندارد و میشود از آن استفاده کرد.

نماینده این شرکت در تربت حیدریه تاکید کرد: مناطق تربت حیدریه به ۱۳منطقه تقسیم شده اند که با اولویت بندی درحال اجرای وصل انشعابات فاضلاب هستیم.

جمشیدیان اظهار کرد: صنایع نباید به منابع آب زیرزمینی و طبیعی دست درازی کنند چرا که این آب برای نسل‌های آینده نیاز است.

  انتهای پیام/ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آب های زیر زمینی تکمیل پروژه شرکت در تربت حیدریه مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکل آلودگی هوای اراک به اقدام و حمایت صنایع این استان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی‌آبادی صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی اظهار کرد: برای رفع مشکل آلودگی هوای اراک باید منشأ آلودگی رفع شود و در مرحله بعد ترمیم و ممانعت از انتشار مجدد آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با افتخار اعلام می‌کنم که طرفدار و حامی محیط زیست هستم افزود: فعالیت صنایع نباید نابودی محیط زیست را به دنبال داشته باشد، رفع مشکل آلودگی هوای اراک به اقدام و حمایت صنایع این استان نیاز دارد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: صنایعی که آلودگی زیست‌محیطی دارند باید نواقص را رفع و آلودگی‌های زیست‌محیطی را برطرف کنند. توسعه پایدار و فعالیت‌های صنعتی باید با الزامات زیست‌محیطی همراه باشد.

علی‌آبادی با بیان اینکه اراک شهری استراتژیک از نظر تنوع تولیدات صنعتی است، اضافه کرد: این شهر طی سال‌های اخیر گرفتار حصار آلودگی هوا شده است که برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی و همکاری‌های برون‌بخشی نیاز است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک، مسئولیت همه بخش‌ها و سازمان‌ها در زمینه کاهش آلایندگی‌ها در بخش‌های مختلف خودرویی و صنایع مشخص شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی که باید هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص کاهش و مقابله با آلودگی هوا انجام دهند مشخص است و سازمان محیط‌زیست به‌عنوان ناظر و ضابط قضائی باید بر نحوه اجرای قانون توسط دستگاه‌های مختلف را نظارت کند.

به گزارش ایمنا، در این نشست، مسائل و مشکلات صنایع مطرح شد و وزیر صمت دستورات لازم را در خصوص مواردی از جمله بدهی بانکی، اختلاف یک شرکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئله زیست‌محیطی یکی از شرکت‌های خصوصی، تعیین تکلیف تعهدات این شرکت و دیگر مسائل مربوط به موانع تولید صنایع حاضر در نشست را اتخاذ کرد.

حضور در سی‌ودومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک، دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی و بازدید از شرکت دانش‌بنیان انرژی صنعت خاورمیانه از برنامه‌های سفره یک روزه علی‌آبادی به اراک است.

کد خبر 751435

دیگر خبرها

  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی
  • کاریکاتور/ اسرائیل موش کثیف
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام