Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر:معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با بیان اینکه تهران از کوچه هایش آغاز می شود گفت که نگاه متفاوت مدیریت شهری در دوره پنجم با جسارت و جرات انجام شد که این اقدام در تاریخ ماندگار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار شهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در آیین رونمایی از روزنامه تصویری دروازه تهران که امروز- شنبه- یکم شهریور در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد گفت: شورای شهر و مدیریت شهری تصمیم بزرگی گرفت تا تغییر رویکرد در نگاه به پروژه های شهری در 1399 و 1400 اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: از زمان بلدیه، تهران وابسته به پروژه های بزرگ بوده است. خیابان بوذرجمهری نخستین اقدام برای تغییرات بزرگ در شهر بود. در حقیقت همیشه پروژه های بزرگ، خود را به شهر تحمیل می کردند.
مظاهریان گفت:در دوره پنجم با نگاه متفاوت به شهر مواجه شدیم، نگاهی که هدف آن انسان بود و قصد داشت کیفیت زندگی را بالا ببرد. همه تحولات حول چنین ایده بزرگی شکل گرفت. نگاه به حمل و نقل عمومی از اینجا آغاز شد. اینکه بزرگراه بسازیم که ترافیک را روان کنیم در دنیا منسوخ شده در حالی که نگاه به محیط زیست و آلودگی هوا مورد توجه قرار نگرفته است.
او ادا مه داد: نمی دانیم در سال آینده با تغییر مدیریت شهری چه اتفاقی می افتد اما نمی توان این دوره را نادیده گرفت که مردم شهر آن را درک کردند. نمی توانیم از انسان در شهر صحبت کنیم اما ان را مشارکت ندهیم.
مظاهریان بیان کرد: داستان شهرداری این بود که همیشه با چکمه وارد می شد و بر اساس تشخیص خود تغییرات را آغاز می کرد اما این واقعیت ماجرا نیست. تهران از کوچه هایش آغاز می شود و معرف شهر تهران مردم هستند که باید در معرض تصمیم گیری باشند. این کار برای شهرداری کار سختی است. شهرداران نواحی و مناطق خود را در مواجهه مردم قرار داده اند. این کار بزرگی است که نیاز به جرات زیادی داشت. این ادبیات یک دهه قبل تولید شده بود اما عملیاتی کردن آن جسارت می خواست.
او ادامه داد: پروژه های محلی داریم که مقیاس آن محلی است ومردم در آن مشارکت دارند. اینها به درستی در تبصره و بودجه دیده شد . شهرداری خود را ملزم کرد و شورا پیگیر بود. این پروژه یک بال مشارکتی کم داشت که زبان گویای ارتباط با مردم داشته باشد بنابراین یکی از ابزارها همشهری محله بود که در حالی که فراموش شده بود نزدیک به 6 ماه است که 5 روز در هفته توزیع می شود و تولید محتوای عظیمی شکل می گیرد.
او ادامه داد: با خوش فکری همکاران در مرکز اطلاعرسانی شهرداری تهران، برنامه های دیگری آفریده شد و پا به عرصه گذاشت، هدف این است که ارتباط دو سویه شود.
مظاهریان گفت: باید دیالوگ دو طرفه را از کوچه های شهر تهران آغاز کنیم. سعی کنیم اطلاعات مردم از مدیریت شهری بالا برود و تهران با 9 میلیون شهرنشین به سمت شهروندی حرکت کند.
در این مراسم غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و حامد مظاهریان از روزنامه تصویری دروازه تهران و همچنین پوسترهای مربوط به این روزنامه رونمایی کردند.
هزار پروژه شهر تهران و تهران دروازه بان از جمله این پوسترها بودند که زهرا نژاد بهرام و مظاهریان مطالبی را به عنوان یادبود روی آن نوشتند.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها