Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه هرچه تعداد افراد مبتلا بیشتر باشد، تعداد مراجعان بیمارستان ها هم بیشتر و امکانات و توان کادر درمان کمتر می شود، گفت: رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم باعث می شود فرصت برای ارائه خدمات بیشتر شده و کمبودی نداشته باشیم و فشار مضاعفی نیز بر کادر درمان وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کمال حیدری در گفت وگو با ایسنا، با تبریک اول شهریور، زادروز ولادت حکیم ابوعلی سینا که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است، اظهار کرد: نامگذاری این روز همزمان با ولادت ابوعلی سینا به عنوان بنیانگذار طب نوین که جامعه جهانی همچنان از دستاوردهای علمی آن بهره می برد مایه افتخار پزشکان است.

وی با اشاره به اینکه امسال شیوع ویروس کرونا باعث شد روز پزشک حال و هوای دیگری داشته باشد، افزود: در روز پزشک امسال زحمات پزشکان بیشتر دیده شد، همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته اند و مردم تا زمانی که این دو نعمت را از دست نداده اند قدر آن را نمی دانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه زحمات همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا بیشتر مشخص شد، گفت: پزشکان و کادر درمان در این دوران خود را در معرض خطر قرار داده و به این کار افتخار می کنند که باید قدردان زحمات آنها  باشیم. 

وی از مردم خواست در این شرایط حامی کادر درمان باشند، خاطرنشان کرد: مردم از دو طریق می توانند به پزشکان و کادر درمان کمک کنند، اول با رعایت پروتکل های بهداشتی که می تواند بزرگترین هدیه برای کادر درمان باشد.

حیدری با اشاره به اینکه ۶ ماه است کادر درمان شبانه روز درحال خدمت هستند، گفت: کادر درمان پس از این مدت خسته و فرسوده شده اند، اما بیشترین چیزی که همکاران ما را زجر می دهد این است که یکسری از افراد جامعه توصیه های بهداشتی و فاصله ایمن را نمی کنند، البته بخشی از جامعه بسیار پایبند هستند و مشارکت می کنند، ولی متأسفانه یک عده رعایت نمی کنند و حق دیگران را ضایع  می کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه با شروع فصل سرما و نیز تا پایان سال شرایط  خوبی متصور نیستیم و این وضعیت ادامه دارد، تصریح کرد: برای ادامه مقابله با این بیماری نیاز به تامین وسایل حفاظتی داریم، چراکه اگر کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی با کمبود تجهیزات حفاظتی مواجه شوند ادامه فعالیت برایشان بیشتر زجرآور می شود، همانطور که وقتی بیماری بهبود پیدا می کند پزشک خوشحال می شود و احساس می کند نتیجه زحماتش را گرفته، وقتی کمبود وجود داشته باشد و امکانات برای بیمار نباشد هم باعث اضطراب و ناراحتی پزشک معالج می شود.

 وی به راه افتادن نذر سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان که مزین به نام امام هادی(ع) است محور این حرکت مردمی در استان شده و امیدواریم مردم کمک کنند تا زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز بهداشت و سلامت ارتقا دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ما پزشکان و کادر درمان حاذق و توانمندی داریم و اگر بتوانیم امکانات و زیرساخت ها را همزمان توسعه دهیم قطعا این شرایط را به خوبی پشت سر می گذاریم.

حیدری با یادآوری اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد دچار بیماری کووید۱۹ می شوند و پایشان به مراکز بهداشت و درمان کشیده نمی شود، گفت: تعدادی از افراد نیز دچار بیماری شدید شده و باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، ولی هرچقدر تعداد ابتلا بالا می رود تعداد موارد بستری هم بیشتر و به تبع مرگ و میر بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی استان درگیر کرونا است و بخشی هم با شرایط حاد در آی سی یو بستری می شوند، افزود: جدا از محدود بودن دستگاه ها، کادر درمان هم محدود است، درحالی که هرچه تعداد افراد مبتلا بیشتر باشد، تعداد مراجعان بیمارستان ها هم بیشتر و امکانات و توان کادر درمان کمتر می شود، بنابراین مراعات مردم باعث می شود فرصت برای ارائه خدمات بیشتر شده و کمبودی نداشته باشیم و فشار مضاعفی نیز بر کادر درمان وارد نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم ماسک نمی زنند، اظهار کرد: این افراد علاوه براینکه سلامت خود و خانواده شان را به  خطر می اندازند، حق کسانی که ماسک می کنند و توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند ضایع می کنند و همینطور زحمات کادر درمان را با اضافه  کردن بار مراجعات هدر داده و آنها را خسته و فرسوده می کنند.

وی اضافه کرد: در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کووید۱۹ انجام می شود ولی کرونا پدیده جدیدی است که جهان با آن درگیر شده است. در حوزه بهداشت تلاش می شود با آموزش مردم میزان ابتلا کم شود و در حوزه درمان کسانی که مبتلا می شوند درمان شوند.

حیدری با تاکید براینکه وقتی تعداد مبتلایان کم باشد کادر درمان فرصت استراحت  دارند، افزود: ضمن اینکه تعداد زیادی از همکاران ما در محیط بیمارستان درگیر شده اند و از آن طرف نگران انتقال ویروس یه خانواده و عزیزانشان هستند.

 رئیس  مرکز بهداشت استان درخصوص وضعیت حقوق و مطالبات کادر درمان گفت: تاکنون بخشی از مطالبات پزشکان و کادر درمان معوقه شده و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز صرف حقوق پرسنل و تامین نیازهای اولیه می شود، براین اساس از مردم دعوت کردیم با مشارکت در نذر سلامت، کمک کنند نیازها و امکانات بخش درمان تامین شده و مجبور نباشیم منابع مالی را سمت تامین نیازهای اساسی و اورژانسی ببریم.

وی با تاکید براینکه نذر سلامت برای تامین امکانات و نیازهای درمانی و خدمت بهتر برای مردم درنظر گرفته  شده است، اظهار امیدواری کرد که مردم با سوق دادن نذورات خود به حوزه درمان کمک کنند که اقلام، تجهیزات و امکانات مورد نیاز را تامین کنیم و مثل زمان جنگ تحمیلی و وقوع بحران هایی مثل سیل و زلزله مشارکت مردمی را داشته باشیم، در عین حال که از منابع دانشگاه برای تشویق و قدردانی همکاران استفاده کنیم. 

حیدری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرمودند کسانی که به شما مراجعه می کنند جزو نعمت های خدا هستند، خاطرنشان کرد: کادر درمان که در این موقعیت به مردم خدمت می کنند از این نعمت برخوردارند و اعتماد مردم نیز به آنها  بیشتر شد، امیدواریم که قدر این را بدانند و خداوند نیز در دنیا و آخرت پاسخ نیت های صادقانه آنها را بدهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه همکاران ما باوجود اینکه معوقه  و پاداشی دریافت نکرده اند اما هیچ وقت کار را برای معوقه و پاداش زمین نگذاشته اند، گفت: حضور مردم برای رفع نیازها و امکانات بهداشتی و درمانی دلگرمی جانانه برای همکاران است که مردم ما قدرشناس اند و کمک می کنند تا آنها همچنان توفیق خدمت و افتخار مدافع سلامت مردم بودن را داشته باشند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کادر درمانی روز پزشک من ماسک میزنم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پزشکان و کادر درمان بیمارستان ها همکاران ما کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است