Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:42:30 GMT

شناسایی بیش از ۵۰۰۰ چاه غیرمجاز در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۸۵۹

شناسایی بیش از ۵۰۰۰ چاه غیرمجاز در کرمانشاه

بهرام درویشی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون چهار هزار و ۶۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ۱۲۱ میلیون مترمکعب آب در سطح استان کرمانشاه مسدود شده است.

وی افزود: از این تعداد چاه غیرمجاز، ۲۴۷ حلقه چاه با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب در سال گذشته و ۷۵ حلقه چاه نیز با صرفه جویی بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ میلیون متر مکعب آب در سال جاری مسدود شد.

درویشی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده است و مشمول قانون تعیین تکلیف هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به طرح ملی "سازگاری با کم آبی" در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه دستگاه قضائی استان و انتخاب مأمورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب در راستای حفاظت از نظام بهره برداری آب‌های زیر زمینی و سطحی، طی سال جاری تعداد بیشتری از این چاه‌ها را مسدود می‌کنیم و قطعاً با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب سدهای استان، گفت: در مجموع ۱۲ سد مخزنی در سطح استان داریم که حجم مخازن این سدها بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

درویشی با بیان اینکه ۷۱ درصد از ظرفیت سدهای استان پُر است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن این سدها ذخیره سازی شده است

به گفته وی، طی فصل تابستان بخشی از آب ذخیره شده در این سدها برای مصارف اراضی کشاورزی پایین دست و آب شرب رها سازی شده است.

درویشی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز، چنانچه احساس کنیم بارش‌های سنگینی در پیش رو داریم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، اقدام به رهاسازی بخشی از آب سدها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سدهای استان آبگیری شده‌اند، گفت: برخی از سدها نیاز به توسعه شبکه ای مدرن آب دارند که در صورت تأمین اعتبارات لازم شبکه آب رسانی آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: درسال جاری یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد "سومار" زیر پوشش شبکه مدرن قرار گرفت.

درویشی در پایان با بیان اینکه این شرکت در انعقاد قراردادها و انتخاب پیمانکار بسیار شفاف و قانونمند عمل کرده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته براساس برنامه ریزی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها جذب شده است و تلاش داریم امسال نیز به طور کامل اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم.

کد خبر 5005118

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه غیرمجاز کرمانشاه شرکت آب منطقه ای کرمانشاه محرم 99 ویروس کرونا شیراز ماه محرم مراسم عزاداری بوشهر هفته دولت آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا استان کرمانشاه میلیون مترمکعب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های شاخص راهداری دشتستان افزود: اکنون ۱۲ پروژه در زمینه‌های تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای اصلی و روستایی دشتستان در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: تعریض و بهسازی محور تنگ ارم به نمازگاه، سعدآباد- وحدتیه، احداث پل بزرگ درودگاه و تعمیرات ابنیه راه‌ها از شاخص‌ترین پروژه‌های دشتستان است.

وی یادآور شد: بخشی از پروژه‌های راهداری دشتستان تا هفته دولت و باقی مانده آن تا دهه فجر امسال تقدیم کاربران جاده‌ای خصوصاً مردم این شهرستان می‌شود که منجر به جهش قابل توجهی در ارتقای ایمنی و بهبود راه‌های دشتستان خواهد شد.

کد خبر 6097814

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان