Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مرادی حقیقی عصر شنبه در نشست خبری در فضای مجازی برای اعلام برنامه‌های هفته دولت در استان سمنان ابراز داشت: از ۲۲ طرح آماده افتتاح مربوط به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ، ۱۷ طرح مربوط به عملیات آبخیزداری، چهار طرح مربوط به عملیات بیابانزدایی و یک طرح مربوط به اجرای عملیات جنگل کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: محل تامین اعتبار طرح‌های آماده‌ افتتاح هفته دولت امسال در استان سمنان از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی از جمله اهداف مهم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.
مرادی حقیقی با تاکید بر مشارکت اقشار مختلف مردم برای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، رسانه‌ها را به عنوان بازوان اصلی فرهنگ سازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.
وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی یک رسالت ملی است یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی باید بین آحاد مردم نهادینه سازی شود.
مرادی حقیقی گفت: پوشش گیاهی مناسب که به دنبال ترسالی امسال اتفاق افتاد زمینه مساعدی برای وقوع آتش سوزی احتمالی در مراتع و جنگل های استان فراهم کرده است و باید به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع‌طبیعی از آتش‌افروزی پرهیز شود.
وی اضافه کرد: سه شهرستان مهدیشهر، شاهرود و میامی به عنوان سه شهرستان در خطر آتش سوزی مراتع و جنگل ها به شمار می‌روند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از شهریورماه به عنوان مستعدترین زمان برای آتش سوزی در مراتع و جنگل ها نام برد و گفت: با توجه به پوشش گیاهی غنی و مناسب امسال و خشک شدن این پوشش گیاهی، خطر آتش سوزی در این مقطع از سال و به ویژه در سه شهرستان ذکر شده وبسیار بیشتر است.
دوم تا هشتم شهریور ماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران هفته دولت نامگذاری شده است.
یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح‌ در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف استان سمنان هفته دولت امسال بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی می شود.

برچسب‌ها هفته دولت سمنان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سمنان منابع طبیعی هفته دولت سمنان منابع طبیعی استان سمنان منابع طبیعی هفته دولت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه