Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:37:16 GMT

دو ایرانی به دست اماراتی‌ها کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۳۲۱۱

دو ایرانی به دست اماراتی‌ها کشته شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نبی الله خون میرزایی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری خود با خبرنگاران، از قتل دو صیاد ایرانی به دست نیروهای مسلح اماراتی خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته ٢ صیاد کشور توسط نیروهای مسلح اماراتی مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از وزارت امور خارجه درخواست می‌کنیم که هر چه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون میرزایی همچنین از آزادی چند تن از صیادان ایرانی که سال‌ها در اسارت دزدان دریایی سومالیایی قرار داشتند، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از تکرار این مسائل جلوگیری شود.

صیادان چینی در آب‌های جنوبی حضور ندارند

رئیس سازمان شیلات کشور در بخش دیگری از سخنان خود حضور صیادان چینی در آب‌های جنوبی کشور را رد کرد و اظهارداشت: هیچ تبع خارجی از ما مجوز صید دریافت نکرده و نخواهد کرد. افراد خارجی حاضر در کشتی‌های صیادی کارشناسان فنی، کارگران و کارمندانی هستند که در استخدام افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی ایرانی قرار دارند

وی درباره آخرین وضعیت کشت ترال در آب‌های جنوبی کشور، اضافه کرد: در مجموع ١٣۴ فروند کشتی مجوز کشت ترال میانی و کف را دارند و در حاضر ٦٥ فروند کشتی صید ترال میانی در حال فعالیت هستند. میزان صید به روش ترال ١٦٥ هزار تن بوده که ٨٠ درصد آن صید هدف و ٢٠ درصد آن صید ضمنی بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان صید فانوس ماهیان به روش صید ترال میانی را ٣٨ هزار و ٧٠٠ تن اعلام و اضافه کرد: ٣١ هزار تن آن بر اساس صید هدف و ٧ هزار ٧٠٠ تن آن صید ضمنی شامل یال اسبی، شوریده و گونه‌های دیگر می‌شود.

صید ماهیان خاویاری همچنان ممنوع است

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به آخرین قوانین وضع شده درباره محدودیت‌های صید ماهیان خاویاری در دریای خزر گفت: از ۱۰ سال قبل شش کشور حاشیه دریای خزر متعهد شدند برای احیای ذخایر خاویاری، صید این نوع ماهی ممنوع شود. اگر هم این نوع ماهی‌ها در تور صیادان گرفتار شوند، یا آزادسازی می‌شوند یا به بخش‌های تحقیقاتی تحویل داده خواهند شد.

خون‌میرزایی با بیان اینکه ۱۳۰ مزرعه فعال ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور وجود دارد، اضافه کرد: براساس برنامه، در سال جاری قرار بود ۴۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری استحصال شود که این رقم محقق شده اما به دلیل تأثیر بیماری کرونا در وضعیت تقاضای بازار، نتوانستیم آنها را صید و به بازار عرضه کنیم و فقط ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این ماهیان به بازار عرضه شده و بقیه در مزارع پرورشی باقی هستند.

پربیننده ترین جاده سبزوار غرق در خون شد +عکس تصمیم هولناک دانش‌آموز ممتاز بعد از کنکور مشاجره بر سر کرایه دو قربانی گرفت سه ایرانی اسیر دزدان دریایی سومالی آزاد شدند ماجرای تیراندازی‌های مکرر در جنوب تهران چه بود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی صید ماهی صیادان ایرانی صیادان چینی صید ماهی در خزر شیلات کشور قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ماهیان خاویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا

کشور‌های آفریقایی به دلیل زیرساخت‌های ضعیف آسیب پذیری بسیاری در برابر تغییرات اقلیمی دارند. از این رو، کاهش بارندگی باعث وقوع خشکسالی گسترده و بارش زیاد باران سیل‌های خانه برانداز را برای آنها به ارمغان می‌آورد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی کنیا اعلام کردند وقوع سیل ناگهانی و رانش زمین در کنیا دستکم ۴۵ کشته و بیش از ۱۱۰ زخمی برجای گذاشته است. 

جاری شدن سیل در شهر مای ماهیو باعث ویرانی خانه‌ها شده و حجم گسترده آب خودرو‌ها را با خود برد. 

مقامات محلی می‌گویند دلیل اصلی وقوع سیل سهمگین در این کشور شکسته شدن سدهاست. با این حال، برآورد‌ها بعدی نشان داد بسته شدن تونل آبی که از زیر راه آهن عبور کرده و آب‌های سطحی را از شهر خارج می‌کرد دلیل این امر بوده است. 

تجمع آب باعث نابودی خطوط راه آهن و جاری شدن سیل به سمت پایین دست شد. تا این لحظه ۴۵ جسد از آب گرفته شده است. با این حال، تیم‌های امداد و نجات در حال تلاش برای یافتن مفقودان این حادثه هستند و برآورد می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. 

باران‌های سیل آسا در کنیا از ماه گذشته میلادی تاکنون ۱۴۰ کشته برجای گذاشته است. همچنین ۱۸۵ هزار نفر به دلیل رانش زمین و سیل از خانه‌های خود آواره شده اند. تنها در نایروبی، پایتخت این کشور ۱۰ هزار نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد