Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@00:30:33 GMT

تشکر شورای عالی دولت لیبی از ترکیه وقطر

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۳۶۲۶

تشکر شورای عالی دولت لیبی از ترکیه وقطر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شورای عالی دولت لیبی از کشور‌های ترکیه و قطر برای حمایت و کمک به مردم لیبی در جهت ایستادن در برابر خلیفه حفتر تشکر کرد.

شورای عالی دولت لیبی اعلام کرد: ما از نقش کشور‌هایی که کمک کردند تا جلوی تجاوز خلیفه حفتر و مزدورانش گرفته شود، در رأس آن‌ها ترکیه و قطر تقدیر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی دولت لیبی همچنین گفت: ما از مصر می‌خواهیم به شکلی واقع گرا‌تر با مسأله لیبی رفتار کند؛ به شکلی که متضمن تحقق منافع مشترک دو طرف باشد.

این شورا در ادامه افزود: هرگونه گفتگو و یا توافقی باید طبق توافقات سیاسی لیبی و نیز هیئت‌های منتخب شده باشد.

این شورا همچنین از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص لیبی احترام بگذارند.

گفتنی است دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی مورد پذیرش قرار داشته و مقر آن در طرابلس است، روز جمعه از برقراری آتش بس خبر داد؛ همچنانکه رئیس پارلمان این کشور در شرق لیبی نیز خواهان توقف درگیری‌ها شده بود.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت وفاق ملی منتشر شد، آمده بود: تحقق آتش بس کنونی، مستلزم آن است که شهر‌های سرت و الجفره خلع سلاح شوند.

در بیانیه دولت وفاق ملی همچنین آمده بود: هدف نهایی، بازگرداندن کامل حاکمیت به خاک لیبی و خروج نیرو‌های خارجی و مزدوران است.

این بیانیه همچنین اعلام کرده بود: باید تولید نفت و صادرات در بنادر و میادین نفتی از سر گرفته شده و درآمد‌های آن به حساب ویژه‌ای متعلق به سازمان نفت واریز شود.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق نیز در سخنان جداگانه‌ای از آتش بس در مناطق مختلف لیبی استقبال کرده بودند.

سراج در سخنان خود بار دیگر بر دعوت به اجرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه مارس آتی طبق قانون اساسی که لیبی‌ها بر سر آن توافق کرده اند، تأکید کرده بود.

عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق نیز گفته بود: از همگان می‌خواهیم که آتش بس اجرایی شده و تمامی درگیری‌ها در سرتاسر لیبی متوقف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی دولت لیبی خلیفه حفتر عقیله صالح شورای عالی دولت لیبی دولت وفاق ملی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد