Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه روسیه، دقایقی پیش وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، همچنین در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نظامی-فنی و مسابقات بین المللی نظامی روسیه، موسوم به «آرمی ۲۰۲۰»، که باحضور ۱۲۰ هیأت رسمی از دهها کشور جهان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره و رایزنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، باریسوف معاون رئیس جمهور وچیمیزوف رئیس روس‌تک، از برنامه‌های دیگر وزیردفاع کشورمان در مسکو خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به همکاری‌های عمیق دفاعی و امنیتی تهران و مسکو گفت: موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه‌ای، انتقال فناوری‌های دفاعی، تبادل تجربیات دفاعی-نظامی که همواره در سال‌های اخیر در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار داشت، در این سفر بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیردفاع کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه را کشوری دوست و هم‌پیمان در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی می‌داند و همواره تعاملات دفاعی خوبی بین دو کشور برقرار بوده است.

وی تصریح کرد: در این سفر تلاش خواهد شد به موضوعات مختلفی از جمله ارتقا امنیت در غرب آسیا، چگونگی مواجه شدن با بحران‌های احتمالی و راههای افزایش قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران با همکاری فدراسیون روسیه، مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع عازم قزاقستان شد

امیر آشتیانی به منظور شرکت در اجلاس وزاری دفاع پیمان شانگهای عازم قزاقستان شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش،‌ سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است، استفاده از ظرفیتهای سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصتهای جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»