Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون ۲۳,۲۶۴,۳۴۸ تن مبتلا و ۸۰۵,۸۳۴ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:


کارشناسان پیش بینی می کنند که در بدترین حالت ممکن است تا ماه دسامبر تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به روزی ۶۰۰۰ نفر  افزایش یابد. به گزارش سی ان ان، در مدل جدیدی که روز جمعه بر اساس مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن منتشر شد ، محققان پیش بینی کردند که تعداد مرگ و میر روزانه در ماه سپتامبر به آرامی کاهش می یابد و سپس با شروع ماه دسامبر به حدود ۲۰۰۰ در روز افزایش می یابد. این کارشناسان معتقدند که سپس بسته به آنچه رهبران ما انجام می دهند، اوضاع می تواند بدتر شود. در واقع برای ماه دسامبر  اگر ما به هیچ وجه کاری انجام ندهیم، میزان مرگ و میر روزانه در ایالات متحده از ۲۰۰۰ نفر بیشتر خواهد بود و می تواند به ۶۰۰۰ نفر در روز برسد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا نیز دولت پنهان یا افراد ناشناس دیگر در سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به اعمال نفوذ و فشار برای جلوگیری از ساخته شدن واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم کرده است.  بر همین اساس ترامپ در توئیتی نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن های کرونا توسط شرکت های داروسازی بر روی اشخاص توسط شرکت های داروسازی و درمانگران را بسیار دشوار می کنند. آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن مشخص شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن ها به پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) است.ترامپ همچنین خواستار تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید ـ ۱۹ شد.

از برزیل نیز خبرهای امیدبخشی به گوش می رسد؛ مایک رایان، متخصص فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد: در حال حاضر شمار مبتلایان هفتگی کرونا در برزیل تثبیت شده، روند انتقال‌ها در حال کند شدن است و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت فشار کمتری قرار دارند. به گزارش مرکو پرس، رایان با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق برزیل روند نزولی آشکاری مشاهده می‌شود، اظهار داشت: روند شیوع کروناویروس در برزیل پایدار یا نزولی است و این روند باید ادامه یابد. رایان با وجود اعلام هشدار در مورد شرایط شیوع کرونا در برزیل بیان داشت برزیل یک کشور عظیم است و شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های زیادی از آن هنوز هم در حال افزایش است‌. هنوز تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور بین حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر و تعداد قربانیان نیز در بیشتر روزها بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

در هند نیز تعداد مبتلایان از مرز سه میلیون نفر عبور کرده است. همچنین دولت هند تلاشی جدی برای شروع مجدد قرنطینه نداشته است و کارشناسان بر این باورند هند از بیم مشکلات اقتصادی حاضر به شروع مجدد قرنطینه نیست. فعالیت های مردم در شهرهای مختلف هند مثل روزهای عادی در جریان است و به همین دلیل افراد زیادی در معرض ابتلا به کرونا قرار گرفته‌اند.

در حالی که روسیه نخستین واکسن کرونا را به ثبت رسانده بسیاری از مردم این کشور حاضر نیستند واکسن روسی کرونا را تزریق کنند. در این راستا دولت مشوق هایی برای فاز نهایی آزمایش بالینی این واکسن ارائه کرده، اما بسیاری از مردم به واکسن جدید اعتمادی ندارند. به گزارش دیلی بیست، بسیاری از اپیدمیولوژیست‌ها، داروشناس‌ها و پزشکان در روسیه به واکسن تولیدی شرکت گامالیا به دیده شک و تردید نگاه می‌کنند و حاضر نیستند در صف تزریق این واکسن بایستند.نظام بهداشتی روسیه قصد دارد مرحله نهایی آزمایش‌های واکسن روسی کرونا را از روز دوشنبه این هفته آغاز کند و پس از طی این مرحله قرار است از ماه اکتبر واکسیناسیون سراسری در روسیه آغاز شود.

در ایران مجموع جان باختگان ویروس کرونا از مرز ۲۰هزار تن عبور کرده است. سخنگوی وزات بهداشت نیز گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری همچنین اظهار داشت که استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کوویدـ۱۹ سومین عامل مرگ در آمریکا/شمار فوتی‌های ایران به ۲۰هزار نزدیک شد افزایش چشمگیر ابتلای کودکان در آمریکا/کاهش تلفات روزانه در ایران افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه/زمستان نفس‌گیر در آمریکای لاتین

۳۱۰۳۱۱

کد خبر 1424545

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو

دریافت 157 KB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عراقی امروز با انتشار تصاویر لحظه قرار گرفتن میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه، جزئیات جدیدی از این حمله منتشر کردند و گزارش دادند که این حمله با یک پهپاد صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه العهد در استان سلیمانیه عراق از ورود یک کمیته تحقیق از بغداد به این استان برای بررسی زوایای پنهان حمله عصر روز جمعه به این میدان گازی خبر داد. وی گفت که انگشت اتهام سیاست‌مداران کُرد، به سمت گروه‌های مرتبط با ترکیه است.

طی سه سال اخیر، این پنجمین بار است که میدان گازی کورمور که از سال ۲۰۰۷ احداث شده، هدف حمله قرار می‌گیرد. این میدان گازی در منطقه «قادر کرم» از توابع منطقه چمچمال در استان سلیمانیه قرار دارد که در آن شرکت اماراتی دانه گاز مشغول به کار است.

در پی این حمله، رئیس جمهور عراق ، عبداللطیف جمال رشید، آن را به شدت محکوم کرد و خواستار بررسی ابعاد گوناگون این حمله و مجازات عاملان آن شد.

گروه‌ رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات مشترک، در راستای کشف ابهامات حمله پهپادی به میدان گازی کورمور کمیته تحقیقات فنی را تشکیل داده است.

فرماندار چمچمال رمک رمضان صبح شنبه (۲۷ آوریل) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه به ۴ تن رسیده و ۲ تن نیز به شمار مجروحان اضافه شده است و ۶ کشته و زخمی این حادثه همگی شهروندان یمنی فعال در شرکت دانه‌گاز هستند.

کد خبر 847459 منبع: فارس برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید