Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کاظم خاوازی روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا و ارتباط ویدئو کنفرانس با روسای مراکز استان‎های این خبرگزاری در پاسخ به سوالذخبرنگار ایرنا در خوزستان  اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی استان خوزستان، این وزارتخانه آمادگی دارد تا پایان امسال ۱۵ هزار هکتار از این زمین‌ها را برای کشت انواع محصولات کشاورزی آماده سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از این نشست به تحریم‌های اعمال شده در بخش کشاورزی به منظور تامین کودهای مورد نیاز از جمله فسفاته که از خارج کشور تامین می‌شود، اشاره‌ کرد و گفت: با این وجود در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در تلاش هستیم تا بر اساس وعده‌ای که در مجلس شورای اسلامی داده شده، در تولید کود به خودکفایی برسیم.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان در آستانه کشت پاییزه قرار دارند، گفت: به‌همین منظور توزیع ۸۰ هزار تن کود فسفاته آغاز شده و به خاطر اینکه یکی از مبادی ورودی این کودها بندر امام خمینی(ره) محسوب می‌شود، نیاز استان خوزستان نیز به‌زودی تامین خواهد شد.

خاوازی با تاکید بر اینکه به‌ زودی کودهای مورد نیاز کشاورزی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، افزود: در خصوص تامین کودهای نیتروژنی به ویژه اوره هیچ محدودیتی در داخل کشور وجود ندارد و علاوه بر این با مصوبه هیئت دولت ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت قبلی این کود اضافه شده است.

وی یادآورشد: همچنین ۴۰ هزار تن دیگر از کود فسفاته در حال تامین است که در این مقطع نیاز کشور را رفع می‌کند و همزمان برای تامین نیاز کشور به دیگر کودها، طی قراردادی بیش از ۲۰۰ هزار تن کود توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان‌کرد: در زمینه تامین کود بخش کشاورزی نگرانی نداریم  و در حال تدارک زمینه‌های لازم برای تامین نیاز کشور بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته هستیم.

حمایت همه جانبه وزارت جهادکشاورزی از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی

خاوازی همچنین در بخش دیگری از این نشست به هماهنگی‌های صورت گرفته بین روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و استانداران سراسر کشور به‌منظور استفاده از امکانات تسهیلاتی بانک کشاورزی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره‌کرد و گفت: در این رابطه دولت سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نخواهد داد اما وزارت جهادکشاورزی در صدور مجوزها و پشتیبانی تسهیلاتی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با جدیت عمل می‌کند.

وی ادامه‌داد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی در استان خوزستان وجود حلقه‌های مفقوده در صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در این رابطه مذاکرات خوبی با یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ کشور انجام شده و کمک‌های لازم برای صدور پروانه فعالیت پروژه مربوطه، در حال انجام است.

به گفته وزیر جهادکشاورزی، این سرمایه‌گذار می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی تولیدات بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

تولیدات کشاورزی ایران نسبت به خیلی از کشورهای دنیا سالم‌تر است

خاوازی به موضوع استاندارد سازی محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم این وزارتخانه اشاره‌کرد و گفت: به‌همین منظور ستاد و دبیرخانه ویژه‌ای برای امر استانداردسازی محصولات کشاورزی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی و خرید از مزارع تولیدی سالم در بحث صادرات تولیدات کشاورزی به اتحادیه‌های اروپا و اوراسیا بسیار با اهمیت است، گفت: در این رابطه وزارت جهاد کشاورزی  برنامه‌ریزی مفصل و دقیقی را آغاز کرده است تا صادرات محصولات کشاورزی با عملکرد بهتری صورت گیرد.

خاوازی همچنین در خصوص ایجاد مراکز لجستیک ماشین آلات کشاورزی، گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد تا به طور کامل از متقاضی بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.

وزیر جهادکشاورزی به راه‌اندازی یک مرکز لجستیک ماشین آلات کشاورزی در استان مازندران اشاره‌کرد و گفت: مراحل تکمیلی بهره‌برداری از این مرکز در مراحل نهایی است و در استان  فارس نیز مقدمات لازم برای ایجاد یک مرکز دیگر، فراهم شده است.

 وی یادآورشد: در صورت وجود متقاضی بخش خصوصی، این آمادگی را داریم که در شهر جیرف در استان کرمان نیز یک مرکز لجستیک ماشین آلات کشاورزی راه‌اندازی شود.

وزیر جهاد کشاورزی سپس از قسمتهای مختلف ایرنا بازدید کرده و سپس در تحریریه ایرنا به سوالات خبرنگاران ایرنا پاسخ داد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی کاظم خاوازی صنایع تبدیلی و تکمیلی وزیر جهادکشاورزی محصولات کشاورزی سرمایه گذاران جهاد کشاورزی وزارت جهاد وزیر جهاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی