Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازنشستگان از  اقشار مهم جامعه هستند. دولت‌ها می‌توانند در موارد بسیاری از تجربه آنها برای تحقق برنامه‌های خود بهره‌مند شوند.

تجربه بازنشستگان بویژه در قشر فرهنگیان گنجینه های تربیت معلمان جدید هستند که می توان از ظرفیت‌های فکری آنها بهره مناسبی در راه آموزش و بهبود کیفیت آموزشی برد.
هرچند که این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی، در بسیاری مواقع دیده می‌شود و بازنشستگان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیازمند یاری در تامین معیشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از نهادهای دولتی  با اعطای برخی تسهیلات سعی دارد تا موجبات آسایش خانواده‌های بازنشسته را فراهم کند. 

همچنین داشتن برنامه‌ای مدون برای بهره مندی از دانش و تجربه بازنشستگان در بخش‌های رفاهی، اقتصادی و اجتماعی در رابطه با امور آنها نیز ضرورت دارد که در سال های گذشته به آنها پرداخته شده است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش 25 مرداد در آستانه روز تکریم بازنشستگان در صفحه توییتر خود نوشت: مستندسازی، موردکاوی ‌و استخراج‌دانش نهفته ‌بازنشستگان‌گامی‌ مهم‌ در مدیریت ‌دانش ‌است‌ وجامعه ‌را در پیشگیری‌ از تکرار خطاها و ‌حل ‌مسایل ‌مزمن یاری ‌می‌کند.

وی در بخش دیگری از این توئیت تاکید کرد: حمایت از بازنشستگان فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم.

راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان

 علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره تکریم از بازنشستگان فرهنگی اظهار داشت: وقتی یک شخصی بازنشسته می شود از لحاظ ساختار اداری مشترک و مشمول سازمان و صندوق های بازنشستگی می‌شود اما آموزش و پرورش در داخل وزارتخانه‌ نیز از همکاران بازنشسته غافل نشده و در حد وسع و امکانات موجود وضعیت آنها را دنبال می‌کند.

وی افزود: در راستای تکریم بازنشستگان، آموزش و پرورش بخشی از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در جهت تامین مسکن فرهنگیان را برای بازنشتگان اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تاسیس باشگاه‌های پیشکسوتان در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: آموزش و پرورش به منظور تکریم از بازنشستگان و بهره‌مندی از تجربیات آنها فضاهایی را تحت عنوان باشگاه پیشکسوتان در نقاط مختلف کشور در اختیار بازنشستگان فرهنگی قرار می‌دهد.

الهیار ترکمن ادامه داد: این باشگاه‌ها در برخی از استان‌ها به صورت مستقل راه‌اندازی شده است، در واقع یک فضای مستقل که بازنشستگان در این فضا گردهم جمع می‌شوند، برنامه‌ هفتگی برای گذراندن اوقات فراغت آنها در نظر گرفته شده، پزشک و مشاور به آنها خدمات ارائه می کند و امکانات ورزشی و فرهنگی مانند کتابخانه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در باشگاه پیشکسوتان می توانند برای انجام فعالیت‌های خود برنامه ریزی مناسبی انجام دهند، گفت: در برخی از مناطق کشور هم که به لحاظ فضا با محدودیت روبه‌رو بودیم، شیفت خالی مدارس برای خدمات رسانی به فرهنگیان بازنشسته اختصاص داده می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه در یک شرایط شرمنده بازنشستگان تاریخ اول مهر ۹۸ به دلیل تعلق نگرفتن قانون رتبه‌بندی برای آنهاست.

آموزش و پرورش پیگیر رتبه بندی بازنشستگان اول مهر ۹۸ است

الهیار ترکمن ادامه داد: در قانون مصوبه ابلاغی رتبه بندی فرهنگیان، تاریخ اجرای این قانون، اول مهر سال ۹۸ عنوان شده است و همزمان با همین موضوع افرادی که در نیمه اول سال ۹۸ به بازنشستگی می رسیدند، احکام آنها دقیقا در تاریخ یک مهر سال ۹۸ صادر شده است، بنابراین این افراد در زمان اجرای قانون رتبه‌بندی بازنشسته محسوب می‌شدند و رتبه بندی شامل آنها نشد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان یک مهر ۹۸ در محاسبه پاداش پایان خدمت دچار زیان شدند، گفت: طبق قوانین موجود افراد، یکی از این حالت‌های شاغل و بازنشسته را دارند و حالت سومی برای آنها وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد که پیگیری‌های بسیاری از نهادهای مختلف برای این افراد انجام شده تا آنها نیز مشمول قانون رتبه بندی فرهنگیان شوند اما تاکنون این موضوع به نتیجه رسیده است.

الهیار ترکمن عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این دغدغه فکری بازنشستگان است و این اطمینان را می‌دهد که در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص،‌ بی شک در جهت عملی شدن این موضوع گام بردارد اما اگر عملی نشود به این دلیل است که ظرفیت قانونی از سایر نهادها برای این موضوع وجود نداشته است.

برچسب‌ها علی الهیار ترکمن فرهنگیان محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگیان محسن حاجی میرزایی فرهنگیان محسن حاجی میرزایی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش الهیار ترکمن رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش