Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بازیگر با تأکید بر این که فعالیت در تئاتر یک شغل مثل شغل‌های دیگر است، حمایت وزارت‌ ارشاد از این هنر در دروان کرونا را در حد حرف دانست!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاش هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است.گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

در همین ارتباط، رازیما میرزایی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های تئاتری در روزهای کرونایی گفت: به نظرم چه در این روزها و چه در روزهای عادی هیچ‌کس به اندازه خود هنرمندان نمی‌توانند به فکر هنر باشند. یعنی هنرمندان هستند که دست به دست هم دادند تا چراغ تئاتر و سینما روشن باشد. در غیر این صورت آن اتفاقی که نباید، می‌افتاد.

هنرمندانی که خطر را به جان می‌خرند

این بازیگر تئاتر اظهار کرد: باید بپذیریم هنرمندانی که این روزها روی صحنه تئاتر رفته‌اند، به نوعی خطر را به جان خود خریده‌اند. 

میرزایی که این شب‌ها در تئاتر «جیرجیرک؛ نسخه پاراجانف» به کارگردانی آرش سنجابی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند در ادامه افزود: ما دوست داریم هم از سوی مردم و هم از طرف دولت حمایت شویم. از آن مهم‌تر حمایت همکاران هنرمند هم باعث دلگرمی ما در این شرایط است. در شب‌هایی که تئاتر جیرجیرک را روی صحنه داشتیم واقعاً با لطف مردم مواجه شدیم.

وی گفت: من خودم گمان نمی‌کردم سالن‌ها پر شود با این که ما سعی کردیم همه شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم و به اندازه پنجاه درصد از ظرفیت سالن بلیت فروختیم، اما به هر حال همین که در این شرایط فردی جرئت کند و به سالن بیاید و تئاتر ببیند خیلی ارزشمند است. با این حضور ما هم احساس می‌کنیم که تنها نیستیم و این خیلی حس خوبی است.

پیامدهای منفی اخبار ضد و نقیض از تعطیلی فعالیت!

این بازیگر تئاتر با تأکید بر این که حمایت‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده در حد حرف باقی مانده است افزود: این آشفتگی حتی در زمان اعلام محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های هنری هم دیده می‌شد. خود ما هنگام تمرین این نمایش، اخبار متفاوتی را می‌شنیدیم.گاهی اعلام می‌کردند که از امروز تا یک هفته تمرین تعطیل است باز دوباره روز بعد اعلام می‌شد که فعالیت بلامانع است و این روند ادامه داشت. یعنی امید ما برای روی صحنه بردن این نمایش مدام کم و زیاد می‌شد و اذیت می‌شدیم.

 میرزایی افزود: جالب است که این وضعیت فقط برای مشاغل و فعالیت‌های هنری مثل تئاتر، سینماها و گالری‌ها رخ داد. این یک‌هفته یک‌هفته تمدیدشدن به شما به عنوان یک بازیگر تئاتر حس بدی می‌دهد چون فکر می‌کنید که آن مسیر حرفه‌ای که دنبال می‌کنید ارزشی ندارد و قرار نیست اتفاق خوبی بیفتد.

این بازیگر تئاتر عنوان کرد: اگر افراد و نهادهایی که در این حوزه مرجع تصمیم‌گیری هستند یک بار برای همیشه اعلام می کردند که از این تاریخ فعالیت‌ها تعطیل است و از فلان تاریخ کارها دوباره شروع می‌شود. در این صورت ما هم با حس و حال بهتری سراغ کارهایمان می‌رفتیم.

 وی گفت: از زمانی که اعلام کردند می‌شود کار کرد، ما تمریناتمان را شروع کردیم. من فکر می‌کنم در شرایطی که یک کارمند یا بازاری سرکار می‌رود چرا یک تئاتری نباید کارکند. ما از این راه امرار معاش می‌کنیم و تئاتر هم یک شغل مثل مشاغل دیگر است و باید برای این حرفه هم برنامه‌ریزی کرد.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر جیرجیرک بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید