Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مشهد به رغم شرایط آب و هوایی مناسب و داشتن صنعت زنبورداری قوی، در سال‌های گذشته تنها به تولید عسل می‌پرداخت و به دیگر محصولات متنوع زنبور عسل همچون تولید ژل رویال و موم توجه چندانی نداشت در حالی که این ماده مغذی دارای ارزش بالایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبور‌های کارگر تولید می‌شود، اما فعالیت زنبور‌های کارگر منحصر به تولید عسل نیست و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ژل رویال (royal jelly) به عناوین دیگری همچون شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز شهرت دارد؛ این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.   بیشتربخوانید آموزش تولید علمی و صنعتی پرورش ژل رویال درمشهد
طهماسبی زاده بیان کرد: این ماده از گذشته‌های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می‌شد و اکنون نیز در کشور‌های پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی معتبر رایج است.

او تصریح کرد: زنبورداران تنها نباید به تولید تک محصولی همچون عسل اکتفا کنند بلکه این صنعت نیازمند توسعه است و انتظار می‌رود تولیدات متنوعی همچون ژل رویال، گرده، موم و ژل رویال نیز مورد توجه فعالان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد درباره تولید ژل رویال تاکید کرد: تولید ژل رویال در کشور از کمترین سطح تولید برخوردار است، اما با تلاش‌های تحقیقاتی و آموزشی صورت گرفته توانستند ژل رویال تولید کنند که استمرار و توسعه آن نیازمند برنامه ریزی است.

طهماسبی زاده با بیان اینکه بخش عمده عسل تولیدی مشهد ارگانیک است، اظهار کرد: ایران سال‌های طولانی در حال اثبات فواید زنبور عسل در طبیعت است به این معنا که نه تنها حضور زنبور عسل در منابع طبیعی و باغات و مزارع زیان آور نیست بلکه مفید نیز است.

او افزود: برای تنوع در تولید محصولات صنعت زنبورداری، موضوع دانش و ارتقای سطح علمی زنبورداران در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنبور عسل ژل رویال تولید عسل وزارت جهاد کشاورزی تولید ژل رویال زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم بخشی شامگاه پنجشنبه در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: براساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تأکیدات استاندار بحث صادرات در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، تصریح کرد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت‌هایی که در آن وجود دارد از استان‌هایی است که با تولید ۷ میلیون تن کالای کشاورزی در ۱۷ محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.

بخشی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، ۱۲ زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات وکیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده‌اند، اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپوی امسال، بر این دو محصول است، در نمایشگاه سال گذشته ۵ واحد تولیدی از مازندران اما در سال‌جاری ۲۷ واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه‌های صادراتی استان توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های دولت، استانداری‌ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان کرد: مازندران در سالن ۴۱ غرفه ۱۰ یک فضای ۵۵ متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال ۱۴۰۲، نیز ۷۰ هزار تن، در بخش کیوی ۱۰ هزار تن و سال ۱۴۰۲ میزان ۲۰ هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می‌دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می‌تواند در توان صادراتی استان تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 6088750

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان