Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@17:11:38 GMT

عملیات ریل‌گذاری مترو قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۶۴۳۰

عملیات ریل‌گذاری مترو قم آغاز شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از آغاز ریل‌گذاری مترو قم خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های تعطیل‌شده در شیوع کرونا پس از دو ماه وقفه فعال شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دولت در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: در چند سال اخیر، انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در قم در اولویت قرار داشته و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، بهداشت، درمان، مدیریت شهری و راهداری به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: در هرسال در حدود 200 تا 300 پروژه در مقطع شش‌ماهه افتتاح می‌شود و امسال در هفته دولت نیز 211 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که تعدادی از پروژه‌ها بسیار شاخص و اثرگذار است و تعدادی نیز با مبالغ کمتری افتتاح می‌شوند اما رضایت‌مندی اجتماعی در مناطق شهری و روستایی را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا، بسیاری از پروژه‌ها را تعطیل کرد و وقفه‌ای دوماهه در اجرای تعدادی از طرح‌ها داشت، اما در حال حاضر پروژه‌ای که در کرونا تعطیل‌شده باشد و تعطیل بماند نداریم و با وجود وقفه‌ای که ایجاد شد، تمامی پروژه‌های تعطیل‌شده در شیوع کرونا، در قم پس از دو ماه وقفه فعال است.

بهشتی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها در زمان‌بندی مناسب آغاز شد و زمان ازدست‌رفته را جبران کردیم و در هفته دولت تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مسئله کمبود کادر درمانی در قم خاطرنشان کرد: یکی از علل مهم در کمبود پرسنل و پرستار این است که در قم در مدت چند سال سه بیمارستان به بهره‌برداری رسیده است که بیمارستان فرقانی با 350 تخت و بیمارستان شهدا با 172 تخت و بیمارستان امیرالمؤمنین با 230 تخت از آن جمله است.

سهم تخصیص‌یافته به شهرداری برای احداث و تکمیل مترو قم ناچیز استافتتاح فاز نخست مترو قم 1100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردفاز نخست مترو قم سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، احداث بیمارستان است، اگرچه جذب نیرو کمی طولانی می‌شود، اما تحقق می‌یابد، البته در بخش خصوصی که در حال ساخت بیمارستان هستند، روند جذب نیرو بر عهده خودشان است.

بهشتی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی 400 مجوز جهت جذب نیرو اخذ کرده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان امر در جذب کادر درمانی و پرسنل، اتفاقات خوبی بیفتد.

وی تصریح کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین بااینکه هنوز افتتاح رسمی نشده است تعداد زیادی نیرو از ظرفیت‌های فعلی جذب کرده است، دیگر بیمارستان‌ها نیز از نیروهای سایر بیمارستان‌های قم به‌عنوان شیفت و ساعت اضافه استفاده می‌کنند تا کمبود پزشک و پرستار جبران شود، به‌طورکلی هر بیمارستانی به بهره‌برداری برسد نیروها در آنجا تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مورد پیشرفت مترو بیان کرد: از یک ماه گذشته ریل‌گذاری متروی قم در زیرزمین شروع‌شده است و قطار شهری برنامه‌ای در بازدید از تونل دارد.

وی گفت: در خصوص منوریل چند جلسه با مسئولان شهرداری برگزار و مکاتباتی با ریاست جمهوری در جهت تعیین تکلیف انجام شد، بیشترین مشکل منوریل قم، تأمین اعتبار است که راهکارهای استان به‌صورت مکتوب برای تأمین اعتبار از اراضی ملی در استان به‌صورت تهاتری با پیمانکار ارائه‌شده است.

بهشتی اظهار داشت: پیمانکار نیز پیشنهاد را پذیرفته است و پیشنهاد لازم را به تهران داده‌ایم و منتظریم تا این موضوع تعیین تکلیف شود و درنهایت دیگر مسائل نیز قابل‌حل باشد.

وی تصریح کرد: در مورد فرودگاه جلساتی در سیستم قضائی و استانداری و سازمان هواپیمایی برگزار و اقداماتی انجام شد که درنهایت بر اخذ مجوز و موافقت اصولی تأکید شده است، مدارک و مستندات خود را ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم با رفع نواقص با موافقت اصولی فرودگاه قم موافقت شود.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... فاز نخست مترو قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود فاز اول مترو قم در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح می شود فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا: فاز نخست مترو قم تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فاز نخست مترو قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود فاز اول مترو قم در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح می شود فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا: فاز نخست مترو قم تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۳ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ عضو کمیسیون انرژی مجلس: هدف طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین رسیدن سوبسید‌ها به افراد نیازمند است ۶ نگاه ویژه به بندر خشک و بارانداز منطقه شرق اصفهان/ ظرفیت پذیرش ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال ۷ برپایی ایستگاه‌های صلواتی در همدان ممنوع است ۸ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار استانها سناریوی ‌قطعی آب این بار به پیربلوط رسید/ اظهار‌نظرهای متناقض مسئولان در‌باره رفع مشکل ناگفته‌هایی از فرمانده افسانه‌ای گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) / چه کسی تنگه احد را برای اسلام حفظ کرد؟ گزارش|پایتخت طبیعت ایران در تسخیر زباله‌ها / وقتی راهداری هم راه را گم می‌کند عضو کمیسیون انرژی مجلس: هدف طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین رسیدن سوبسید‌ها به افراد نیازمند است مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاز نخست مترو قم تا پایان امسال بهره برداری می رسد بهره برداری افتتاح می شود پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است