Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:43:00 GMT

معامله ۲۱۰ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا در ماهی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۶۵۳۷

معامله ۲۱۰ هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا در ماهی که گذشت

‍‍‍‍‍‍

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مردادماه گذشته شاهد معامله بیش از ۲.۶ میلیون تن انواع کالا به ارزشی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد ریال بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در تالارهای مختلف بورس کالای ایران در پنجمین ماه امسال دادوستد 2 میلیون و 676 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 210 هزار میلیارد ریال به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می‌افزاید: طی مدت مذکور و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر یک میلیون و 664 هزار تن انواع کالا به ارزش 102 هزار و 28 میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.
در این تالار بالغ بر 456 هزار و 96 تن انواع قیر، 266 هزار و 288 تن انواع مواد پلیمری و 170 هزار و 53 تن مواد شیمیایی، 3 هزار تن سلاپس واکس، 552 هزار و 500 تن وکیوم باتوم به فروش رسید.
از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد 4 هزار و 570 تن عایق رطوبتی، 6 هزار و 63 تن روغن پایه، 20 هزار و 295 تن گوگرد، 370 تن آرگون و 185 هزار تن لوب کات اشاره کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی مرداد ماه میزبان معامله یک میلیون و 7 هزار تن انواع کالا به ارزش 108 هزار و 329 میلیارد ریال بود.
در این تالار 976 هزار و 437 تن انواع فولاد، 14 هزار و 620 تن انواع مس، 52 تن کنسانتره فلزات گرانبها، 490 تن کنسانتره مولیبدن، 13 هزار و 650 تن آلومینیوم، 2 هزار و 540 تن روی و 68 کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.
همچنین بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله 4 هزار و 684 تن کالا را تجربه کرد و یک واحد تجاری هم در گروه اموال غیرمنقول به فروش رسید.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 بیشتر بخوانید... واعظی:‌ از قیمت‌ها اصلا راضی نیستیم/معرفی وزیر پیشنهادی صمت پس از تعطیلات مجلس/بورس ریزش نکرده، اصلاح شده است طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واعظی:‌ از قیمت‌ها اصلا راضی نیستیم/معرفی وزیر پیشنهادی صمت پس از تعطیلات مجلس/بورس ریزش نکرده، اصلاح شده است طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۳ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۴ گفت‌و‌گو| واکنش وزیر اقتصاد به ادعای دست‌کاری دولت در بورس ۵ عربستان پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را معلق کرد ۶ ۶۵ هزار خودرو سنگین فرسوده ۳ ساله نوسازی می شود/نوسازی ۲۰ هزار کامیون در ۲۱ سال ۷ امروز در شورای‌عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/ شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۱ مهمترین اخبار اقتصادی امروز در شورای‌عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/ شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد وقت‌کُشی ۵ساله وزارت نیرو برای استفاده از یک ظرفیت قانونی/ نیروگاه‌هایی که در نوبت تبدیل هستند «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس کالای ایران تن انواع کالا میلیارد ریال بازار بورس اصلاح شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت

به گزارش خبرآنلاین؛ قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد.

تجارت نیوزدر خبری نوشت:این روند نامتوازن بازار طلا متاثر از روند رنج دلار و کاهش ارزش اونس جهانی طلاست. معامله‌گران، بازار طلا را رکودی می‌دانند و معتقدند چتر احتیاطی بازار ارز تا بازار طلا گسترده شده و معامله‌گران را از ترس تحمل ضررهای بزرگ محتاط کرده است.

قیمت اونس نقره خلاف طلای جهانی افزایشی شد

گفتنی‌ است اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با افت نزدیک به پنج دلاری روی رقم ۲۳۰۹ دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره خلاف جهت طلا افزایش ۳۵ سنتی دارد و روی رقم ۲۷ دلار و ۳۵ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۳ هزار و ۷۳۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۳۷۰ تومانی دارد.

روند قیمت سکه نامتوازن شد

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با کاهش هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۳۰۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افت ۱۰ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی و ربع‌سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شدند. قیمت سکه گرمی روز چهارشنبه بدون تغییر و روی رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه بالا رفت

قیمت طلا در پنجمین روز هفته کاهش پیدا کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۰۵ هزار تومانی در کانال ۱۴ میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد و با رقم ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۰۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۵۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه در تمام قطعات افزایش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۲۴۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۱۸ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۳۰۹ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵ هزار تومان افزایش داشت.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904450

دیگر خبرها

  • صف خرید استقلال و پرسپولیس در چهارده روز متوالی
  • معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت
  • ثبات قیمت دلار و سکه ادامه دارد
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت