Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روز‌ها کلاف مشکلات رانندگان تاکسی در استان زنجان به شدت در هم پیچیده و این قشر را از زندگی ساقط کرده است اما انگار مسئولان برنامه‌ای جز هیچ برای رفع مسائل رانندگان ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و حتی عده‌ای از شاغلان را مدت‌هاست که خانه‌نشین کرده، وضعیت اقتصادی قشر اعظمی از خانوارها را به دلیل محدودیت‌ها با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه ساخته و بسیاری را در تامین هزینه‌های روزانه زندگی عاجز و سردر گم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکسیرانی نیز یکی از همین مشاغلی است که تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفته است، ضرورت کاهش رفت‌و‌آمدهای غیر ضروری، سبب شده تا رانندگان خسارت‌‌های شدید را متحمل شوند و با خانه‌نشین شدن چراغ زندگی برایشان کم فروغ شود و بنابراین رانندگان مجبورند با شرایط حاکم بر جامعه با به خطر انداختن جانشان در پی کسب روزی باشند و تمام خطرات احتمالی را به جان بخرند.

با این حال به جز تاثیر چند ماهه این ویروس بر زندگی  رانندگان تاکسی، این قشر با انواع مشکلات دیگر نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌‌کنند که از جمله آن‌ها نبود بیمه، مشکل آفرینی مسافر‌‌برهای شخصی، فرسوده بودن اغلب تاکسی‌ها، افزایش هزینه‌‌های استهلاکی و در حال حاضر نیز تهیه ماسک، دستکش و جداکننده‌‌ها به تل مشکلات آنان افزوده است.

با این تفاسیر آمار نیز نشان می‌دهد، حجم حمل مسافر بسیار کاهش یافته و در‌آمد یک تاکسی بسیار کمتر از مدت مشابه سال قبل گشته است در حالی که تورم در همین مدت مشابه در جامعه رشد بسزایی داشته، به طوری که در‌آمد رانندگان نه تنها ثابت نمانده بلکه با کاهش نیز رو‌به‌رو شده است.

پاسکاری شهرداری و فرمانداری زنجان در پاسخ به عدم سیاه‌پوش شدن پایتخت شور و شعور حسینیگزارش| قصه ادامه‌دار مشکلات آزادراه زنجان ـ قزوین/ پاسخ مسئولان به "کمبود اعتبارات دولتی" خلاصه می‌شود‌گزارش| نفس‌های به شمار افتاده‌ی صنایع‌دستی زنجان؛ صادرات به صفر رسید

با این وجود حفظ اشتغال، حمایت از کسب و کارها منابعی را می‌طلبد که در چار‌چوب اختیارات و امکانات دولتی باشد، بنابراین حل مشکلاتی که رانندگان تاکسی مدت‌هاست با آن درگیر هستند نیازمند کمک‌های جدی‌تر از سوی دولت است که اغلب اوقات نادیده گرفته شده و توجهی به آن نمی‌شود.

اما چرا رانندگان تاکسی از حداقل امکانات دولتی که در اختیار بسیاری از مشاغل قرار می‌گیرد، نمی‌توانند بهره لازم را ببرند؟ در طول شیوع ویروس کرونا چه حمایتی از قشر تاکسیران در استان شده است؟ آیا در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده استان و تحت پوشش قرار‌‌گیری بیمه رانندگان برنامه‌ای اندیشیده شده است؟

مهدی بهرامی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به مشکل آفرینی مسافر‌برهای شخصی برای رانندگان تاکسی  اظهار داشت: در کنار وجود انواع مشکلات برای رانندگان تاکسی، فعالیت مسافر‌برهای شخصی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند آشکارا در حق رانندگان تاکسی اجحاف می‌شود، زیرا آن‌ها هزینه‌هایی که رانندگان تاکسی در مورد نقل و انتقالات، کارت شهری، هزینه سازمان که مکلف به پرداخت هستند را پرداخت نمی‌کنند و هیچ ارگانی نیز قانونی برای برخورد با آن‌ها ندارد.

وی به طرح پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان تاکسی اشاره کرد و افزود: دولت در راستای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا وعده پرداخت وام‌‌‌های کم‌‌بهره را داده است، اما در عمل نه تنها این وام شامل حال تمام رانندگان نشده بلکه داشتن ضامن معتبر به یکی از مشکلات رانندگان برای دریافت وام 6 میلیون تومان با بهره 12 درصد تبدیل شده است که نه تنها از مشکلات رانندگان کم نمی‌کند بلکه باز پرداخت آن، خود به یک مشکل بزرگی برای رانندگان تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی استان زنجان با اشاره به اینکه زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق رانندگان تاکسی است خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه پرداخت بیمه به صورت آزاد، رانندگان از پرداخت کامل حق بیمه خود عاجز هستند، از سویی دیگر در کمال تاسف چند سال است که دولت سهم حق بیمه، برای رانندگان جدید در نظر نمی‌‌گیرد و رانندگان با بلا‌‌تکلیفی مواجه شده و انگیزه کار در این بخش را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که ثبت نام جدید بیمه رانندگان انجام نمی‌شود تصریح کرد: راننده‌ای که باز‌نشسته می‌شود یا حتی تاکسی خود را به فروش می‌رساند بیمه او قطع می‌شود، این در حالی است که کسی که تاکسی جدید خریداری کند بیمه‌ای به او تعلق نمی‌گیرد و باید به صورت آزاد با هزینه بالا خود را بیمه کند، با این وجود طبق گفته مسئولان کشوری قرار است بیمه رانندگان به روز‌‌رسانی شود و رانندگان جدید برای بیمه ثبت نام کنند که این امر تا به امروز محقق نشده است.

این مسئول در مورد افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو گفت: دولت هیچ حمایتی از رانندگان در تامین لوازم یدکی تاکسی نمی‌کند، با این وجود قیمت لوازم در بازار افزایش پیدا کرده، رانندگان با وضعیت سر‌سام‌آور افزایش هزینه‌ها، کمبود مسافر و فرسوده بودن تاکسی مواجه هستند و روزگار بسیار سختی را می‌گذرانند.

بهرامی در مورد کاورهای محافظ جدا‌کننده، ماسک و مواد ضدعفونی کننده جهت توزیع در بین رانندگان تاکسی گفت: در شهر‌های دیگر از جمله تهران شهرداری جدا‌کننده رایگان در اختیار تاکسی‌ها قرار داده است، اما در زنجان هنوز خبری از نصب جدا‌‌کننده در تاکسی‌ها نیست، با اینکه چندین شرکت تولید کننده با اتحادیه برای نصب جدا‌کننده اعلام آمادگی کرده است، اما اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

حال با این تفاسیر از گفته مسئول مربوطه نیز کاملا مشخص است که رانندگان تاکسی در استان زنجان تحت هیچ گونه حمایتی نیستند و عملا به حال خود رها شده‌اند اما ادامه این روند می‌تواند ضربه سختی به این اشتغال در سطح استان وارد کند و قشر عظیمی را از داشتن شغل و کسب معیشت محروم کند، اما مدیریت این شرایط سخت، تلاش بی‌وقفه مسئولان ذیربط و توجه بیشتر به این قشر را می‌طلبد و انتظارها بر این است در راستای حل مشکلات رانندگان تاکسی، توسط مسئولان همواره در خواب غفلت استان اقدامی مناسب برداشته شود تا اندکی از مسائل پیش‌روی آنان کم شود تا بتوانند در شرایط سخت اقتصادی موجود امرار معاش نمایند.

انتهای پیام/ش

 

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... گلایه تند رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌کاری شهرداری / سیاه‌پوش کردن اصلا قابل قبول ‌نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گلایه تند رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌کاری شهرداری / سیاه‌پوش کردن اصلا قابل قبول ‌نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۳ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ جزئیات جدید از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین / یارانه انرژی به افراد نیازمندتر تعلق می‌گیرد ۶ برپایی ایستگاه‌های صلواتی در همدان ممنوع است ۷ نگاه ویژه به بندر خشک و بارانداز منطقه شرق اصفهان/ ظرفیت پذیرش ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال ۸ محرم ‌هیئت کجا بریم؟ + نشانی هیئت‌های عزاداری کرج مهمترین اخبار استانها ناگفته‌هایی از فرمانده افسانه‌ای گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) / چه کسی تنگه احد را برای اسلام حفظ کرد؟ جزئیات جدید از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین / یارانه انرژی به افراد نیازمندتر تعلق می‌گیرد سناریوی ‌قطعی آب این بار به پیربلوط رسید/ اظهار‌نظرهای متناقض مسئولان در‌باره رفع مشکل گزارش|پایتخت طبیعت ایران در تسخیر زباله‌ها / وقتی راهداری هم راه را گم می‌کند مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رانندگان تاکسی مشکلات رانندگان برای رانندگان استان زنجان هزینه ها تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!

آفتاب‌‌نیوز :

هیرش سعیدیان- پس از مدت‌ها تاخیر غیرمعمول، دولت سیزدهم بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ را  که شامل جداول و ضمائم منابع شرکتی نیز می‌باشد، منتشر کرد.

۳ میلیون و ۷۴۱ هزار میلیارد تومان جمع منابع در نظر گرفته شده بودجه سال جاری است. حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بودجه دولت در سال ۱۴۰۳ قریب ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش‌بینی نمود، برخی کارشناسان مانند مهدی پازوکی چنین پیش‌بینی‌هایی را «بیش از حد خوشبینانه» ارزیابی کرده‌اند. کسری بودجه که در اثر افزایش هزینه‌های دولت ایجاد می‌شود، یکی از علل اصلی رشد تورم در جامعه است.

 وضعیت ناامید کننده بیمه ایران و ماشین سازی تبریز

بر اساس جدوال پیوستی،  شرکت ماشین‌سازی تبریز که زمانی یکی از شواحد‌های های موفق و صادر کننده نمونه صنعتی ایران محسوب می‌شد، در سال ۱۴۰۳ جزء شرکت‌های سر به سر و بدون سود طبقه بندی شده است، درآمد و هزینه‌های این شرکت به شکل برابر معادل ۸۰۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان است.

در حالی که شرکت‌های خصوصی بیمه کشور نیز در سال‌های اخیر اغلب در ترازنامه خود سود‌های قابل قبولی شناسایی کرده‌اند، وضعیت بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور چندان نویدبخش به نظر نمی‌رسد.

در جداول بودجه، درآمد شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی کشور، ۷۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد و هزینه‌های آن حدود ۷۳ هزار و ۴۱۲ میلیارد برآورد شده است. با توجه به زیان انباشته شرکت به نظر می‌رسد این مجموعه جزء شرکت‌های زیان‌ده به حساب آید، اخیراً مدیرعامل بیمه ایران پس از ماه‌ها اعتراض و انتقاد کارشناسان از سمت خود برکنار شد.

شرکت راه آهن درگیری داخلی و زیان گسترده

اخیراً ۵ تشکل اصلی صنفی شرکت‌های خصوصی پیمانکار و دخیل در صنعت راه آهن ج. ا در نامه‌ای ۷ صفحه‌ای از نحوه مدیریت سید میعاد صالحی مدیرعامل این نهاد انتقاد کرده و وی را مسئول زیان و افت عملکرد قابل توجه رجا معرفی کردند. یک منبع آگاه در گفتگو با آفتاب‌نیوز، توقف اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه و عدم صدور اجازه عبور برای آن را نیز به اختلافات داخلی در راه آهن نسبت داد.

در جداول بودجه ۱۴۰۳ علی رغم انحصار شرکت راه آهن، برای این شرکت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان زیان پیش بینی شده است.

بودجه باشگاه پرسپولیس چند برابر استقلال

در بودجه سال جاری، هزینه‌های باشگاه استقلال ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و درآمد‌های آن ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون محاسبه شده است. در واقع این باشگاه هیچ سودی ندارد. باشگاه استقلال اخیراً با اجبار دولت به هلدینگ سرمایه گذاری خلیج فارس  واگذار شد. با توجه به اینکه سهامدار عمده این مجموعه شرکت‌های سهامی عدالت و صندوق بازنشستگی نفت هستند، در واقع از این پس، پول قرارداد بازیکنان از جیب سهامداران عدالت و بازنشستگان نفت پرداخت خواهد شد. پرسپولیس نیز به یک کنسرسیوم بانکی واگذار شد.

دولت به بهانه آنکه خریداران خصوصی «اهلیت ندارند» از واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی خودداری کرد.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ منابع و هزینه‌های باشگاه پرسپولیس، اما چند برابر باشگاه استقلال در نظر گرفته شد. برابر جدوال بودجه ۱۴۰۳  منابع و هزینه‌های این باشگاه به شکل تقریباً برابر ۴۲۷ میلیارد تومان  است.

خبرگزاری ایرنا با ۸۳ میلیارد تومان درآمد و ۴۵۲ میلیارد هزینه جزء  شرکت‌های با درصد بالای زیان‌دهی به نظر می‌رسد. از ایرنا زیان‌ده‌تر، صداوسیما جمهوری اسلامی است که تنها ۶۶۰۰ میلیارد درآمد و بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

بانک مسکن نیز حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد و بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این بانک را به تنها بانک زیان‌ده دولتی (به ادعای  قانون بودجه) بدل ساخته است.

بودجه ناچیز برنامه ترک اعتیاد و اطفاء حریق جنگل‌ها

مبلغ سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ هزار میلیارد تومان است. برخی مبالغ در بودجه سال جاری به شکل معناداری ناچیز در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال کل بودجه برنامه ترک اعتیاد معتادان مواد مخدر و روانگردان و بیمه پایه سلامت مرتبط با آن تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان است. در حالی که بر اساس آمار‌ها حداقل ۵ میلیون معتاد در کشور وجود دارد.

حق بیمه پایه سلامت زندانیان و خانواده آن‌ها نیز تنها حدود ۲۷ میلیارد تومان است.  بودجه در نظر گرفته شده برای پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع نیز کمتر از ۶ میلیارد تومان است. اجرای طرح مقابله با بیابان‌زدایی و کانون‌های بیابان زا نیز تنها ۵۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه در اختیار دارد.

این در حالی است که در لایحه پیشنهادی دولت تنها بودجه سازمان تبلیغات ۵ هزار و ۲۶ میلیارد در نظر گرفته شد. نهاد‌های جامعه المصطفی العالمیه و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز هر کدام بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی