Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از شرق، سفر امیرحاتمی در پاسخ به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه، صورت گرفته است. وزیر دفاع در این سفر از ششمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نظامی – فنی روسیه موسوم به ARMY ۲۰ نیز بازدید می‌کند، این نمایشگاه به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از سال ۲۰۱۵ هرساله برگزار می‌شود و در آن آخرین دستاوردهای صنعت نظامی و دفاعی این کشور به معرض نمایش درمی‌آید و در کنار آن با برگزاری نشست‌های مختلف در حوزه دفاعی و نظامی، مسائل و موضوعات مرتبط مورد بررسی و کارشناسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر وزیر دفاع ایران در حالی صورت می‌گیرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه درخواست فعال‌شدن مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت داد و البته که تصویب نشد. مکانیسم ماشه سازوکاری است که در قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پیش‌بینی شده است. این قطع‌نامه سال ۲۰۱۵ و پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تصویب شد و برجام ضمیمه آن است. بر پایه این سازوکار کشورهای مشارکت‌کننده در برجام می‌توانند در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش، بازگشت خودکار قطع‌نامه‌های تحریمی بین‌المللی علیه ایران را درخواست کنند. این در حالی است که دونالد ترامپ دو سال پیش رسما آمریکا را از برجام خارج کرده است.

بر همین اساس سفیر ایرانی در روسیه درباره سفر وزیر دفاع گفته است: «رایزنی‌های نظامی در کنار رایزنی‌های برجامی ایران و روسیه در دوره کرونا ادامه دارد».
به گزارش ایسنا، کاظم جلالی افزود: «روسیه با رأی منفی خود به قطع‌نامه پیشنهادی اخیر آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشان داد که مخالف اقدامات غیرقانونی و تلاش بی‌مبنای ایالات‌ متحده از جمله بازگشت قطع‌نامه‌های شورای امنیت است. وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و روسیه هر روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. فصل جدیدی از همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه در راه است».

کد خبر 542675 برچسب‌ها وزارت دفاع ایران و روسیه امیر حاتمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع ایران و روسیه امیر حاتمی ایران و روسیه وزیر دفاع قطع نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان