Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هر ساله با آمدن محرم حال و هوای خمینی‌شهر دگرگون می‌شود؛ شهر سیاه‌پوش می‌شود و عزاداری برپا. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمینی‌شهر، هر ساله با آغاز ماه محرم مراسم‌های ویژه‌ای در خمینی‌شهر با شور و حال خاصی برگزاری می‌شود؛ زنجیر زنی‌های متفاوت، دودمه خوانی، حضور مردم در منازل علمای شهر، عزاداری محل به محل و کاروان هشتم محرم از مهم‌ترین رسوم مردم این شهر در ماه محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال با وجود شرایط جدید و پدیدار شدن ویروس کرونا، عزاداری‌ها دچار تغییر و تحول شده است و مردم برای اینکه بتوانند در محافل عزاداری حاضر شوند باید از دستورالعمل‌های ویژه‌ای پیروی کنند.

امسال استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از واجبات مراسم‌های عزاداری به حساب می‌آید. مردم مومن و مقید خمینی‌شهر همچون دیگر همشهریان با رعایت تمام نکات ارائه شده در این محافل حاضر شده و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان می‌دهند.

حسینیه ثارالله خمینی‌شهر، ازجمله مکان‌هایی است که در این ماه محافل عزاداری حسینی را برپا می‌کند. روزانه سخنرانی‌‌هایی از رشادت‌ها و شجاعت‌های امام حسین (ع) و ویارانشان در این حسینیه برگزار می‌شود که به گوشه‌ای از آن اشاره می‌کنیم:

حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی قمی در مراسم سوگواری حسینیه ثارالله خمینی‌شهر اظهار داشت: صبر و استقامت و امید داشتن مهم‌ترین و بیشترین واژه‌ای که امام حسین (ع) در نهضت عاشورا استفاده کرده‌اند.

وی افزود: نقل شده است که امام حسین (ع) حدود 3 ساعت در گودال قتلگاه بودند و چشم ایشان به آسمان و خون تمام وجود حضرت را گرفته بود و مرتب نجوا می‌کرد "الهی صبراً علی قضائک مطمئنه بقدرک راضیه بقضائک"

حجت الاسلام محسنی قمی بیان کرد: یکی از مشکلات ما بی‌صبری است؛ امروزه جوانان ما زود می‌خواهند طلاق بگیرند؛ وقتی با صبر انتخاب نمی‌کنند و عجولانه تصمیم می‌گیرند با مشکلات زیادی برخورد می‌کنند.

محرم ‌هیئت کجا بریم؟ + نشانی هیئت‌های عزاداری کرجواکنش چمران به بی‌توجهی شهرداری تهران به ماه محرمظرفیت رایتل در برگزاری هرچه شایسته‌ تر مراسم‌ آنلاین عزاداری ماه محرم به کار گرفته شد

وی گفت: در خواندن زیارت عاشورا باید به معانی توجه داشته باشیم تا رشد کنیم؛ در این فراز از زیارت عاشور ا که می‌گوییم "علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی الیل و النهار"؛ یعنی در زندگی‌ام تا وقتی باقی هستم هرچه شما می‌گویی را باور دارم و عمل می‌کنم و تسلیم کامل شما هستم؛ آیا بعد از زیارت در عمل نیز تسلیم امام هستیم؟ آیا ترک غیبت می‌کنیم؟ آیا اهل تغافل در خانواده هستیم؟

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: شالوده مومن بودن صبر فعال داشتن یعنی مدیریت خود در مسیر بندگی خدا در شرایطی است که برای انسان بوجود می‌آید.

انتهای پیام/163

 

R41346/P/S6,51/CT8 بیشتر بخوانید... معاون استاندار اردبیل: پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری رعایت می‌شود دومین شب عزاداری هیئت " رهروان حاج قاسم" در گرگان به روایت تصاویر استقرار ایستگاه صلواتی، چادرهای عزاداری و موکب در نقاط مختلف استان مرکزی ممنوع است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون استاندار اردبیل: پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری رعایت می‌شود دومین شب عزاداری هیئت " رهروان حاج قاسم" در گرگان به روایت تصاویر استقرار ایستگاه صلواتی، چادرهای عزاداری و موکب در نقاط مختلف استان مرکزی ممنوع است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۳ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ جزئیات جدید از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین / یارانه انرژی به افراد نیازمندتر تعلق می‌گیرد ۶ برپایی ایستگاه‌های صلواتی در همدان ممنوع است ۷ محرم ‌هیئت کجا بریم؟ + نشانی هیئت‌های عزاداری کرج ۸ نگاه ویژه به بندر خشک و بارانداز منطقه شرق اصفهان/ ظرفیت پذیرش ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال مهمترین اخبار استانها طرح ویژه مجلس برای تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر / کارت اعتباری برای خرید ۲۰ قلم کالا‌ در اختیار ۷ دهک قرار‌ می‌گیرد ناگفته‌هایی از فرمانده افسانه‌ای گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) / چه کسی تنگه احد را برای اسلام حفظ کرد؟ جزئیات جدید از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین / یارانه انرژی به افراد نیازمندتر تعلق می‌گیرد سناریوی ‌قطعی آب این بار به پیربلوط رسید/ اظهار‌نظرهای متناقض مسئولان در‌باره رفع مشکل مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترین اخبار خمینی شهر ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است