Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلسله نشست‌های «شب‌های خیمه» با محوریت نقد تاریخی کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی از سوی هیئت قرآنی احیاء به مناسبت محرم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سلسله نشست‌های نقد تاریخی کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی از ۳۰ مردادماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸ به شکل مجازی برگزار می‌شود.

نشست نقد «التنزیه الاعمال الشبیه» اثر سیدمحسن امین عاملی اولین نشست بود که پنج‌شنبه، ۳۰ مردادماه، با حضور حجت الاسلام مهدی مسائلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز جمعه، ۳۱ مردادماه، هم کتاب «شهید جاوید» اثر صالحی نجف‌آبادی با حضور محسن حسام مظاهری نقد شد.

«حماسه حسینی» اثر شهید مطهری در روز شنبه، اول شهریورماه، با حضور سعید طاووسی مسرور  و کتاب «حسین وارث آدم» اثر علی شریعتی با حضور علی‌اشرف فتحی در روز یکشنبه، دوم شهریورماه، نقد می‌شود.

نشست نقد «مقتل الحسین» ابومخنف با حضور حجت‌الله جودکی در روز دوشنبه، سوم شهریورماه، نقد «لهوف» ابن طاووس با حضور محمدرضا سنگری در روز سه‌شنبه، چهارم شهریور و نقد «نفس المهموم» شیخ عباس قمی با حضور عبدالحسین طالعی در روز چهارشنبه، پنجم شهریورماه، از دیگر نشست‌های این مجموعه خواهد بود.

نشست نقد «اسرارالشهاده» اثر فاضل دربندی در روز پنجشنبه، ششم شهریورماه، با حضور مهدی امین فروغی برگزار می‌شود؛ روز جمعه، هفتم شهریورماه، هم کتاب «روضةالشهداء» ملاحسین واعظ کاشفی با حضور رضا بیات نقد تاریخی خواهد شد. 

همچنین نشست نقد تاریخی کتاب «پس از ۵۰ سال قیام حسین(ع)» اثر سیدجعفر شهیدی با حضور محمدرضا زائری در روز هشتم شهریورماه، مصادف با ۹ محرم‌الحرام، برگزار می‌شود.

تمامی این نشست‌ها از ساعت ۱۸ در روزهای یاد شده و از لایو اینستاگرام به نشانی cafetarikh.ir و ehyaonline پخش می‌شود.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: کتابخوانی نقد کتاب شهید مطهری امام حسین برگزار می شود نقد تاریخی نشست نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد